Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@02:25:26 GMT

مساجد منتخب شاهرود فقط برای شبهای قدر باز است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۲۰۷۰

مساجد منتخب شاهرود فقط برای شبهای قدر باز است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احسان بینش معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه بازگشایی مساجد در شب‌های قدر با رعایت قرارداد‌های بهداشتی و فاصله گذاری در مساجد منتخب امکان پذیر است، گفت: مساجد منتخب علاوه بر رعایت قرارداد‌های بهداشتی باید پذیرش افراد در قسمت سرپوشیده، حداکثر با ۲۵ درصد ظرفیت و به صورت صف نماز جماعت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوحضور در فضای باز با فاصله یک متری افراد از یکدیگر را از دیگر شرایط برای بازد شدن مسجد‌ها برشمرد وافزود: سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح نیز باید توسط خود افراد آورده شود و بانوان هم باید همراه خود چادر شخصی داشته باشند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه استفاده از ماسک و دستکش برای شهروندان الزامی است، گفت: پذیرایی و پخش نذورات در شب‌های قدر ممنوع است.

بینش ادامه داد: بسیج مساجد و محله‌ها، هیات امنا و امام جماعت مساجد نیز با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه بر اجرای قرارداد‌ها نظارت خواهند داشت.

او ابراز داشت: دیگر شرایط باز شدن مسجد‌ها که در سامانه مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت وجود دارد، باید رعایت شود.

 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گندزدایی و ضدعفونی کردن مکان‌ها قبل و بعد از حضور شهروندان را ضروری خواند و توصیه کرد: افراد سالمند و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای و پرخطر هستند به مسجد نرفته و در منزل مراسم احیا را برگزار کنند.

بینش تصریح کرد: زمان بازگشایی دایمی مساجد از طرف ستاد مدیریت ملی کرونا بر اساس قرارداد‌های بهداشتی متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مساجد شب های قدر کرونا علوم پزشکی قرارداد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است

چند وقت پیش، برخی بلاگر‌های فضای مجازی مدعی شدند در سال جدید برای تمدید قرارداد اجاره، مالکانشان درخواست دریافت اجاره به صورت دلاری را داشتند.
برخی از واسطه‌گران این منطقه در رابطه با این موضوع، تایید کردند که معدود مالکانی وجود دارند که خواهان دریافت اجاره به صورت ارزی هستند.

بخش دیگری از این مالکان نیز گفتند، مالکانی که خارج از کشور هستند این گزینه را مطرح می‌کنند؛ اما به گفته برخی دیگر، مالکانی در داخل ایران به دنبال مشتری دلاری هستند و البته دسته آخر تاکید داشتند اجاره دلاری بازار خودش را دارد.

به گفته آنها، برخی مالکان ملک خود را به به افراد خارجی همچون دیپلمات‌ها و کارکنان شرکت‌های چندملیتی اجاره می‌دهند و بنابراین، با نرخ دلار حساب می‌کنند.

همچنین تعدادی از واسطه‌گران، تاکید داشتند به دلیل اینکه این موضوع قانونی نیست حاضر به نوشتن قرارداد نیستند.

به گفته تعدادی دیگر، مستاجران ایرانی حاضر به پذیرش ریسک قرارداد ارزی نیستن و معمولا تن به اجاره نمیدهند؛ اما بعضی از واسطه‌ها نیز می‌گفتند قبلا چنین مواردی داشته‌اند، اما امسال تا به الان نه.

در بررسی فایل‌های لوکس تو مناطق ۱ و ۲ و ۳ تعداد این فایل‌ها قابل توجه نبود، اما برای مثال، واحدی ۹۰ متری مبله با تمام امکانات در محله جردن، بدون ودیعه، اجاره ماهانه‌اش ۷۰۰ دلار گذاشته شده البته اشاره شده که کل این ساختمان ۵ طبقه به افراد خارجی اجاره داده می‌شود.

نکته دیگر اینکه معمولا این واحد به همین صورت مبله هستند و مدت زمان اجاره آن طولانی نیست.

واحدی ۳۰۰ متری با ۲۳ سال ساخت در همین محله با تمام امکانات و مبله، ۱۵۰۰ دلار ماهانه قیمت گذاشته شده که در آگهی ذکر شده برای مستاجران ایرانی در صورت پرداخت ریالی، ضربدر دلار روز می‌شود.

منبع: اکوایران

tags # مسکن ، اجاره‌نشینی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود / ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود/ ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد