Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیدین رحمانی سه شنبه شب در جلسه شورای فنی استان اظهارکرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی شهرداری‌های استان در سال ۹۸ مجموع پروانه‌های صادره در شهرهای آذربایجان غربی به ۳ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۲۷۰ مترمربع رسید که این میزان در مقایسه با سال ۹۷ به میزان ۸۶ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه این میزان پروانه برای احداث ۱۹ هزار و ۱۱۶ واحد مسکونی صادر شده است افزود: این در حالی است که در سال ۹۷ مجموع پروانه‌های صادره یک میلیون هشتصد و پنجاه و دو هزار و پانصد و پنجاه و یک مترمربع برای ساخت ۹۵۵۱ واحد مسکونی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی با اشاره به افزایش آمار ساخت و سازها در استان اظهار داشت: رعایت ضوابط و آئین نامه‌های ساخت و ساز و جلوگیری از تخلفات ساختمانی باید در دستور کار مدیریت‌های شهری قرار گیرد و با متخلفان در مراجع رسیدگی با جدیت برخورد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: رشد بی رویه سکونتگاههای غیررسمی و افزایش تراکم ساختمانی خارج از ضوابط طرح‌های تفصیلی و طرح‌های هادی شهری موجب بروز مشکلات عدیده ای در حوزه‌های اجتماعی، مدیریت شهری، ترافیک و ناهنجاری‌ها در منظر و نمای شهرها می‌شود که باید مهندسان ناظر و شهرداری‌ها با گزارش به موقع از وقوع چنین تخلفاتی جلوگیری کنند.

رحمانی در ادامه سخنان خود از افزایش ۲۸ درصدی ساخت و سازها در مناطق روستایی استان نیز خبر داد و افزود: سال گذشته دهیاری‌های استان پروانه ساخت ۳۵۱ هزار و ۵۵۸ مترمربع واحد روستایی را صادر کرده‌اند که این میزان در مقایسه با سال ۹۷ به میزان ۲۸ درصد افزایش داشت.

وی همچنین بر مقابله با تخریب اراضی ملِّی و کشاورزی توسط افراد سودجو نیز تاکید کرد و گفت: تخریب زمین‌های کشاورزی و احداث ویلا در مناطق روستایی از تهدیدهای بسیار جدی در مناطق روستایی است که در این زمینه نیز بخشداران و دهیاران مسئولیت مستقیمی بر عهده دارند.

کد خبر 4924274

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی صدور پروانه ساختمانی ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا شهرکرد ایلام گرگان ماه مبارك رمضان زلزله کمک به نیازمندان مواسات بیرجند ستاد مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۲۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، این مرکز در زمینی به مساحت ۶۶۰ مترمربع و ۳۰۰ مترمربع زیربنا در یک طبقه ساخته می‌شود.

 اعتبار اولیه ساخت مرکز جامع سلامت ۵۰۰ میلیون تومان است.

با راه اندازی این مرکز روستا‌های خاکشان، اسلام آباد، حاجی تپه و محمودیان زیر پوشش خدمات این مرکز قرار می‌گیرند.

دیگر خبرها

  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن در آذربایجان غربی
  • آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر