Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار هرمزگان گفت: از هفته جاری سازمان جهاد کشاورزی با همکاری فرمانداران برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با هجوم ملخ در سطوح مختلف انجام و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها را داشته باشند. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، رضا مدرس در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار داشت: بر اساس شیوه نامه مبارزه با ملخ صحرائی و با توجه به حمله این ملخ ها در روزهای اخیر به استان چهار سطح سبز، زرد، نارنجی و قرمز در نظر گرفته شده و تعیین سطح در شهرستان‌ها به پیشنهاد جهاد کشاورزی و بر عهده فرمانداران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هجوم دسته‌های بزرگ ملخ به شرق هرمزگان از دریچه دوربین تسنیم‌موج جدیدی از هجوم ملخ‌های صحرایی از عربستان و شاخ آفریقا به بوشهر / مسئولان فکری ‌کنندگزارش ویدئویی تسنیم| جاسک در محاصره ملخ‌های ویرانگر / ملخ هایی که زندگی مردم را مختل کرده‌اند

وی افزود: هر کدام از سطوح اعلام شده دارای روش‌هایی برای مقابله بوده که در شیوه نامه تبیین شده است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: این شیوه نامه قابلیت‌های مهمی از جمله تعیین چهارچوب و روش برای تسهیل به کارگیری امکانات و تجهیزات سایر دستگاه‌های اجرایی، کشاورزان و نحوه مشارکت بسیج در مقابله با حمله ملخ ها را دارد. 

وی تصریح کرد: شیوه نامه مبارزه با ملخ موجب کاهش تشریفات و تسهیل جابجایی سریع ابزار و نیروی انسانی مورد نیاز می‌شود. 

مدرس اضافه کرد: در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری فرمانداران برنامه‌ریزی لازم به منظور مقابله با این آفت در سطوح مختلف انجام و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرستان آمادگی لازم را برای مقابله با هجوم ملخ های مهاجم ایجاد کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان تاکید کرد: فرمانداران باید ضمن آماده باش کامل با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان از ظرفیت تمایی دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌های نظامی، دهیاری‌ها، کشاورزان، نیروهای بسیج و مشکارت مردمی در بحث انجام عملیات مبارزه و ردیابی استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به سیل سال گذشته در استان گفت: برای پیشگیری از بروز خسارت‌های جبران ناپذیر، شرکت آب منطقه‌ای باید برنامه کاهش خطرپذیری سیل را در هر شهرستان با هماهنگی با فرمانداران تنظیم و اجرایی کند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به خسارات سنگین ناشی از وقوع سیل سال گذشته در شهرستان جاسک و پیشگیری از تکرار خسارات در آینده شرکت سهامی آب منطقه ای استان باید عملیات اجرایی احداث دیوارهای حفاظتی در مناطق مورد نیاز شهرستان مذکور را آغاز کند.

انتهای پیام/864/ ز

R7555/P/S6,58/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس جهاد کشاورزی برای مقابله شیوه نامه هجوم ملخ ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جمعی از پرسنل راهنمایی و رانندگی، اورژانس، هلال احمر و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب در مانوری بمناسبت دهم اردیبهشت روز بدون حادثه، آمادگی خود را برای امداد رسانی در حوادث غیر مترقبه و خدمت به شهروندان اعلام نمودند.   در این مانور نیرو‌های پلیس راه و یگان‌های امدادی هلال احمر، اورژانس و اداره راهداری تکاب با تجهیزات امدادی و خودرو‌های اداری در محل مانور حضور یافته و آمادگی خود را برای مقابله با حوادث احتمالی اعلام نمودند.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه