Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی بر برندسازی و بسته بندی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای توسعه سیستم های آبیاری نوین در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «کاظم خاوازی» در آیین تجهیز 1300 هکتار از اراضی کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان به آبیاری تحت فشار بیان داشت: 4/2 میلیون هکتار از اراضی بخش کشاورزی به آبیاری تحت فشار مجهز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با سرعت بسیار خوب و مناسبی در حال توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار هستیم، ادامه داد: به طور متوسط 3 هزار تا 3 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده اند.

 

خاوازی با تاکید بر اینکه  هیچ محدودیتی  برای توسعه سیستم های آبیاری نوین در سیستان و بلوچستان وجود ندارد، گفت: هر چقدر استانها سیستم آبیاری تحت فشار را توسعه دهند از پشتیبانی مالی برخوردار خواهند شد.

 

همچنین وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع حنای شهرستان دلگان  در خصوص برندسازی و بسته بندی محصولاتی چون حنا، چای ترش و خرمای سیستان و بلوچستان گفت: یکی از برنامه ها، تکمیل زنجیره ها است و باید کمک کنیم زنجیره های بازار برای تولیدکنندگان تامین شود و برندسازی و صادرات به نفع منطقه باشد.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسته بندی محصولات تحت فشار توسعه سیستم های آبیاری سیستان و بلوچستان آبیاری تحت فشار آبیاری نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و باهدف ارتقای تولید، ساخت و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.
سعید نارویی ایجاد اشتغال برای روستائیان را از مهمترین اهداف راه اندازی گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان عنوان کرد .
وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سیستان و بلوچستان بررسی شد که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس شد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد حدود دو هزار گلخانه خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.
وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.
نارویی خاطر نشان کرد: گلخانه‌های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع ساخته می‌شوند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد