Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@11:10:45 GMT

اجرای طرح استحقاق‌سنجی بیمه سلامت در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۲۵۴۳

اجرای طرح استحقاق‌سنجی بیمه سلامت در مازندران

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از اجرای طرح استحقاق سنجی بیمه سلامت در همه مراکز درمانی مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رسول ظفرمند که این روزها تلاش برای تشریح اجرای طرح استحقاق سنجی را بیمه سلامت را در دستور کار خویش قرار داده است، پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در شورای اطلاع‌رسانی بیمه سلامت مازندران از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح استحقاق سنجی بیمه سلامت در همه مراکز درمانی بخش خصوصی استان مازندران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه در اجرای این طرح بیمه شدگان سلامت با اعلام کد ملی می‌توانند از مراکز درمانی خصوصی، مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها و سایر مراکز درمانی بخش خصوصی خدمات بیمه‌ای دریافت کنند، تصریح کرد: طرح استحقاق سنجی در مراکز دولتی استان مازندران به خوبی در حال انجام است و برای عملیاتی کردن اجرای طرح الکترونیک سلامت به شکل واقعی بنا داریم که این طرح را در مراکز درمانی خصوصی مازندران اجرایی کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به رشد مراجعات ۴ میلیون باری بیماران سرپایی در سال به مراکز خصوصی استان، گفت: چشم‌انداز اجرای این طرح حذف دفترچه‌های درمانی است، در حال حاضر مراجعه کننده‌ها به مطب فقط نسبت به اعلام کد ملی اقدام می‌کند.

ظفرمند با اعلام اینکه منافع اجرای این طرح به صاحبان مطب‌ها، داروخانه‌ها و فعالان در آزمایشگاه بر می‌گردد، افزود: اطلاعات مربوط به خدمات مراکز خصوصی به صورت آنلاین در اختیار بیمه سلامت قرار گرفته و امکان تسویه حساب مالی با خدمات‌دهندگان به دارندگان دفترچه‌های بیمه سلامت بسیار سریع‌تر و به موقع انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه یکی از دلایل تاخیر در رسیدگی اسناد مراکز بخش خصوصی عدم مکانیزه بودن اسناد بوده است، بیان کرد: در این طرح اسناد به صورت آنلاین رسیدگی می‌شود و امکان ارائه خدمات مناسب‌تر به مراکز درمانی از جانب بیمه سلامت راحت‌تر می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران اضافه کرد: برنامه‌ داریم این طرح را با کمترین مقاومتی از سوی همکاران پزشک عملیاتی شود و در فاز اول تعدادی از پزشکان به صورت داوطلبانه در اجرای این طرح همکاری کردند.

 وی با اعلام اینکه زیرساخت‌های اجرای این طرح در استان مازندران فراهم است، افزود: برنامه ریزی برای ارائه خدمات به صورت آفلاین هم در دستور کار است.

ظفرمند در ارتباط با بحث آزمون وسع، بیان کرد: مهلت شرکت در آزمون وسع ۳۱ اردیبهشت ماه است که نزدیک به ۳۰ هزار نفر در این آزمون ثبت نام شدند و برای نزدیک ۲۵ هزار پیامک ارسال شده که وضعیت درآمدی خودشان بر اساس موارد درخواست شده در آزمون وسع اعلام کنند.

به گزارش فارس، ۵۰ درصد حق بیمه خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب است یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی ۴ قرار دارند توسط دولت پرداخت می‌شود، همچنین صد در صد حق بیمه خانواری که بر اساس ارزیابی وسع درآمدی کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مشمولان کار داشته و یا بر اساس وضعیت مالی در یکی از دهک های درآمدی یک ،دو و سه قرار دارند بر عهده دولت است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمه سلامت مازندران ظفرمند استحقاق سنجی مراجعه چشم انداز اجرای طرح حذف دفترچه اعلام کد ملی اجرای طرح استحقاق سنجی بیمه سلامت مازندران اجرای این طرح مراکز درمانی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند

بیمارستان نظام مافی شوش بعنوان تنها بیمارستان موجود در شوش و کرخه با وجود مشکلات ساختاری و کمبود پزشک و کادر درمان با حداکثر توان و بصورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات درمانی به مردم این ۲ شهرستان و بیماران تروما (تصادفی) به جهت قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: در حالی که در بیمارستان های شهرستان های همجوار شوش یکی از دلایل اصلی نارضایتی مردم و مراجعان از برخورد نامناسب و نحوه رسیدگی پرسنل و کادر درمان است اما در بیمارستان نظام مافی ریشه مشکل و منشا نارضایتی ها متفاوت است.

بر اساس پیگیری های صورت گرفته، از ساعات ابتدایی تا پایانی شب ها، تعطیلی مراکز درمانی تامین اجتماعی، مطب ها و درمانگاه های خصوصی در سطح شهر های شوش و کرخه موجب افرایش شدید مراجعان و ازدحام در اورژانس بیمارستان نظام مافی شوش و کُند شدن روند ارائه خدمات شده و عمده گلایه شهروندان از شلوغی بخش اورژانس این بیمارستان در این ساعات است.

در شهرستان شوش به لحاظ وجود چندین شرکت بزرگ صنعتی از دهه های گدشته دارای جمعیت بالای بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و انتظار بود این سازمان مانند نقاط دیگر دارای یک بیمارستان در شوش و کرخه با توجه به وجود آمار بسیار بالای بیمه شدگان در این شهرستان باشد.

بر پایه این گزارش، ضروری است که در شرایط فعلی سازمان تامین اجتماعی با افزایش ساعات کاری یا شبانه روزی نمودن درمانگاه های شوش و هفت تپه به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شهرستان های شوش و کرخه عمل کند.

افزایش ساعات کاری درمانگاه های تامین اجتماعی ضمن اینکه باعث کاهش آمار ورودی مراجعان غیر اورژانسی به بیمارستان شوش و افزایش کمیت و کیفیت ارائه خدمات به بیماران اورژانسی شده از سوی دیگر موجب جلوگیری از تردد غیر ضروری شهروندان و طی نمودن مسیر جاده ترانزیتی تا بیمارستان نظام مافی می شود.

ورود جدی فرمانداران شوش و کرخه بعنوان رئیس شورای سلامت و تامین این شهرستان ها جهت افرایش ساعات کاری درمانگاه ها بعنوان‌ یک خواسته حداقلی از سازمان تامین اجتماعی مورد انتطار است.

قطعا با استفاده حداکثری از امکانات درمانگاه های تامین اجتماعی و نیز همراهی مراکز خصوصی در شوش و کرخه در کوتاه مدت باعث کاهش چشمگیر آمار مراجعان غیر اورژانسی به بیمارستان نظام مافی شوش و افزایش رضایت مندی مردم در ارائه خدمات خواهد بود.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900017

دیگر خبرها

  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد