Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون چوگان، رییس فدراسیون چوگان و همراهان ظهر امروز سه شنبه 23 اردیبهشت ماه با مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان دیدار کردند.

ابراهیم نوزایی، رییس فدراسیون چوگان در این دیدار ضمن اشاره به پیشینه و تاریخ کهن ورزش چوگان، گفت: یکی از محورهای بیانات رهبر انقلاب در خصوص ورزش چوگان به احیای این رشته ورزشی اختصاص داشته زیرا چوگان بخشی از فرهنگ غنی ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به عملکرد فدراسیون چوگان در سال گذشته، تصریح کرد: خوشبختانه تقویم اجرایی فدراسیون طبق برنامه ریزی ها محقق شد اما در پایان سال به دلیل شیوع بیماری کرونا و دستورالعمل ستاد مبارزه با این بیماری، 2 مسابقات پیش بینی شده در اسفند ماه برگزار نشد.

نوزایی همچنین از اهمیت توسعه چوگان در استان ها گفت و در ادامه بر لزوم حمایت دوچندان مسئولان ورزشی کشورمان از این ورزش تاکید کرد.

برای ترویج چوگان نیازمند حمایت بخش خصوصی هستیم

بر اساس این گزارش ، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان نیز با بیان اینکه در فرهنگ و ادبیات ایران اسلامی همواره به چوگان اشاره شده است، گفت: بدون شک فدراسیون چوگان امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند انجام اقدامات عملی برای توسعه و ترویج چوگان در سراسر کشور است.

علی نژاد با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کنونی سبب بروز برخی مشکلات برای توسعه ورزش شده اما این موضوع نباید مانع رشد و یا ترویج چوگان شود، تصریح کرد: در واقع با حمایت مسئولان بخش ورزش کشور و همچنین جلب نظر بخش خصوصی می توان توسعه چوگان را سرعت بخشید.

وی ضمن بیان اینکه داشتن نگاه توسعه ای در هر جایگاه می تواند سبب رشد یک مجموعه شود که این مهم باید در چوگان مشهود باشد، اظها کرد: بنابراین به نظر می رسد باید با برنامه ریزی دقیق به سمت فراگیر کردن چوگان در جامعه گام برداریم؛ به عنوان مثال شرایط آموزش و بازی چوگان برای افراد آماتور و همچنین کسانی که از قدرت اقتصادی بالایی برخودار نیستند فراهم شود تا افراد با لذت و هیجان چوگان آشنا شوند.

در ادامه غزاله امیر ابراهیمی نایب رییس، حجت الله دهخدایی مشاور ارشد فدراسیون و همچنین محمدرضا شاپوری رییس و کاظمی دبیر هیات چوگان استان تهران به مشکلات، دغدغه ها و برنامه ریزی های آتی فدراسیون برای توسعه و ترویج این رشته ورزشی پرداختند.

در پایان کتاب "گوی و چوگان" از سوی ابراهیم نوزایی رییس فدارسیون چوگان به مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اهداء شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مهدی علی نژاد فدراسیون چوگان فدراسیون چوگان ترویج چوگان توسعه ورزش علی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا چالش‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

وی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مساله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. این‌ها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند (فیلم)
  • رهبر انقلاب در دیدار معلمان: تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است (فیلم)
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • یکی از دیدار‌های خصوصی مرحوم صابری با رهبر انقلاب + فیلم
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • ببینید | ادعای رییس پژوهشگاه رویان برای احیای نسل دایناسور توسط انسان
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان