Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در سازمان ملل طی نشست خبری به صحبت درباره موضوعات مختلفی از جمله توافق هسته‌ای ایران، تسلیحات شیمیایی در سوریه و بحران لیبی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل بامداد چهارشنبه طی نشست خبری ویدئوکنفرانسی از ادعای آمریکا مبنی بر تداوم عضویت در برجام به شدت انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نبنزیا در این نشست با «مضحک» خواندن تلاش‌های آمریکا برای اینکه خود را عضوی از توافق هسته‌ای ایران نشان دهد و تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند، گفت: «این مسخره است. آنها عضو [برجام] نیستند، آنها حقی برای اعمال مکانیسم ماشه ندارند».

وی با بیان اینکه آمریکا باید بررسی کند که آیا احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران ارزش آن را دارد یا نه، توضیح داد: «بازگشت [تحریم‌ها] قطعا پایان برجام خواهد بود... سرزده‌ترین بازرسی‌ها از یک کشور توسط آژانس بین‌المللی انرژی متوقف خواهد شد. آیا این اتفاق به نفع آمریکا است؟»

این دیپلمات روس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه چنین قطعنامه‌ای را وتو می‌کند یا نه، گفت: «من هرگز به چنین سوالی تا وقتی که زمان آن نرسیده، پاسخ نمی‌دهم، اما شما می‌توانید حدسی غیرمنطقی داشته باشید... من دلیلی نمی‌بینم که چرا تحریم تسلیحاتی باید بر ایران اعمال شود».

دولت آمریکا در روزهای گذشته قطعنامه‌ای را میان شماری از اعضای شورای امنیت توزیع کرده که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است. با این حال، تصویب این قطعنامه منوط به موافقت ۹ عضو شورای امنیت و عدم وتو از سوی روسیه و چین است. 

پیشتر «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی درباره عواقب خروج آمریکا از برجام گفته بود این امر منجر به افول امنیت در خلیج فارس شده است. (جزئیات بیشتر)

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، نبنزیا در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع سوریه اشاره کرده و گفت روسیه در حال اجرای تحقیقات خود درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در این کشور است.

وی در این باره توضیح داد: «ما در حال انجام تحقیقات تخصصی خود در این باره هستیم و نتایج آن را در اختیار شما (اصحاب رسانه) و جامعه جهانی قرار خواهیم داد».

این مقام روس همچنین گزارش‌ها مبنی اعزام نیروی نظامی توسط مسکو به لیبی را تکذیب کرده و گفت دولت روسیه مسئول اقدامات شرکت‌های نظامی و امنیتی خصوصی نیست.

به نوشته اسپوتنیک، نبنزیا اظهار داشت: «روسیه، سوری‌ها را برای مبارزه در دیگر کشورها استخدام نمی‌کند. ما در هیچ جا، مسئول شرکت‌های خصوصی نیستیم. آنها به دلیلی خصوصی هستند. آنها زیر چتر حمایتی دولت نیستند».

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل سوریه برجام آمریکا ایران روسیه لیبی واسیلی نبنزیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: ممکن است آمریکا بودجه سازمان ملل را به خاطر فلسطین قطع کند

خبرگزاری رویترز گزارش کرد اگر قطعنامه مربوط به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تصویب شود، دولت آمریکا ممکن است تمامی بودجه‌ها برای آژانس‌های این سازمان را به حالت تعلیق دربیاورد.

به گزارش ایسنا، فلسطین در حال حاضر «دولت غیرعضو ناظر» در سازمان ملل است و صرفا می‌تواند در جلسات این سازمان شرکت کند اما حق رای ندارد. مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه (۲۱ اردیبهشت) پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به‌عنوان یک «عضو کامل» را به رای خواهد گذاشت.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که این رای‌گیری سطح حمایت جهانی از فلسطینی‌ها را نشان خواهد داد؛ تلاش و حمایتی که پیشتر توسط ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل وتو شد. لازم به ذکر است که درخواست برای عضویت کامل باید به تایید ۱۵ عضو دائم شورای امنیت و هم‌چنین مجمع عمومی سازمان ملل متحد برسد.

رویترز به نقل از «نیت ایوانز» سخنگوی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل نوشت: «ما از قطعنامه آگاه هستیم و بر نگرانی‌های خود نسبت به اینکه سوالات حل‌نشده‌ای وجود دارد که آیا فلسطینی‌ها در حال حاضر معیارهای منشور سازمان ملل را برآورده می‌کنند یا خیر، تاکید می‌کنیم.»

طبق قوانین ایالات متحده، اگر گروه یا طرفی «ویژگی‌های شناخته‌شده بین‌المللی» را نداشته باشد و در عین حال عضویت کامل سازمان ملل را دریافت کند، آمریکا نمی‌تواند به آژانس‌های مربوطه سازمان ملل بودجه ارسال کند. در سال ۲۰۱۱، آمریکا کمک مالی به آژانس فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) را پس از عضویت کامل تشکیلات خودگردان فلسطین متوقف کرد.

ایوانز در ادامه گفت: «دیدگاه ایالات متحده این است که مسیری به سمت تشکیل دولت برای مردم فلسطین از طریق مذاکرات مستقیم میسر است.»

دیپلمات‌ها با بیان اینکه تغییراتی می‌تواند در پیش‌نویس اعمال شود، به خبرگزاری رویترز گفتند که احتمالا ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل از تلاش فلسطین برای عضویت کامل حمایت خواهند کرد.

«گلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل ادعا کرد که عضویت کامل فلسطینیان در سازمان ملل «با منشور این سازمان همخوانی ندارد.»

او افزود: «اگر چنین چیزی تصویب شود، من طبق قوانین ایالات متحده انتظار دارم که این کشور تمام بودجه‌های مربوطه به سازمان ملل و آژانس‌ها را تماما قطع کند.»

مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه (۲۱ اردیبهشت‌) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌ بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به‌عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند سایر کشورهای جهان را آغاز خواهد کرد. طبق گفته یک منبع دیپلماتیک فلسطینی در سازمان ملل، رای‌گیری این پیش‌نویس ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز جمعه به وقت نیویورک انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان منع تسلیحات شیمیایی: ادعای استفاده روسیه از تسلیحات ممنوعه در اوکراین اثبات‌شده نیست
  • رویترز: ممکن است آمریکا بودجه سازمان ملل را به خاطر فلسطین قطع کند
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • فیلم| ادعای مضحک مجری BBC و واکنش مهمان برنامه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • ادعای مضحک مجری بی بی سی درباره تظاهرات دانشجویان آمریکایی در پخش زنده | واکنش کارشناس برنامه را ببینید | ویدئو