Web Analytics Made Easy - Statcounter

تداوم درگیری مسلحانه میان عناصر شورای انتقالی جنوب یمن با نیروهای دولت مستعفی یمن در شهر أبین با کشته و زخمی شدن 16 نفر دیگر همراه شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس درگیری ساعات اخیر میان نیروهای دولت مستعفی یمن (تحت حمایت سعودی) و شبه نظامیان شورای انتقالی جنوبی( تحت حمایت امارات) در استان أبین در جنوب یمن ۱۶ کشته و زخمی برجای گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری آناتولی، درگیری‌هایی که در حومه شهر زنجبار در أبین طی ساعات گذشته رخ داده است با کشته شدن یک نظامی دولت مستعفی  و زخمی شدن پنج نیروی دیگر آن همراه بوده است.

۱۰ نفر هم از عناصر شورای انتقالی جنوب هم در این درگیری‌ها کشته یا زخمی شدند. همچنین ده‌ها نفر از این عناصر هم به اسارت درآمدند.

نیروهای دولت مستعفی منصور هادی ( که عربستان مدعی حمایت از آنهاست) روز سه شنبه از آمادگی خود برای پیشروی به سمت شهر زنجبار پایتخت أبین خبر دادند و گفتند که عزم خود را برای بیرون کردن نیروهای شورای انتقالی (که مورد حمایت امارات هستند) از آنجا جزم کرده‌اند.

منابع یمنی که روز دوشنبه از حمله نیروهای دولت مستعفی یمن متحد عربستان سعودی به شورای انتقالی جنوب در استان ابین در جنوب یمن خبر دادند، روز سه‌شنبه گزارش کردند که نیروهای دولت مستعفی یمن پس از یک درگیری که با کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای دو طرف همراه شد، بخش‌هایی از این استان را تحت کنترل خود درآوردند.

تقابل میان دولت مستعفی و شورای انتقالی از ۲۶ آوریل گذشته شدت گرفته است، زمانی که شورای انتقالی وضعیت خودمختاری در استان‌های جنوبی اعمال کرد شد و با مخالفت های داخلی و خارجی روبه رو شد.

دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب در پنجم نوامبر گذشته توافقی را در ریاض به امضا رساندند، اما این توافق نتوانست به وضعیت جنوب یمن سر و سامان دهد به خصوص که شورای انتقالی خواستار جدا شدن جنوب یمن از شمال این کشور است.

سازمان ملل روز سه شنبه از طرف‌های ذیربط در یمن خواست درگیری‌ها در استان أبین را متوقف کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن أبین امارات نیروهای دولت مستعفی یمن شورای انتقالی جنوب جنوب یمن زخمی شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: مهمترین رسالت مجموعه عقیدتی سیاسی باید تقویت روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در نشست بصیرتی هفته عقیدتی سیاسی که در سپاه کردستان برگزار شد، بر تقویت روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین کارهای ما در عرصه دین و انقلاب "استقامت" است که باید در عقیده و هدفمان ثابت قدم بمانیم.

وی استقامت در راه حق، عقیده و معنویت را ضروری دانست و گفت: "تقویت ایمان، روح و قلب و عقل‌گرایی" سه لازمه تقویت عقیده انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه مومن از پاره‌های آهن سخت‌تر است، تصریح کرد: نباید از عبادت و معنویت غفلت کرد‌ و با کوچک‌ترین اتفاقات، اهداف و مسیرمان را تغییر دهیم.

وی افزود: مهمترین رسالت عقیدتی سیاسی باید تقویت باورهای دینی و عقیده باشد چراکه اگر انسان تعهد و تدین نداشته باشند کارها بخوبی به سرانجام نمی‌رسد.

پورذهبی بر تقویت اعتقادات و باورهای دینی میان نیروها تاکید کرد و بیان داشت: انسان با ایمان و عقیده مستحکم، چون از سوی خداوند هدایت می‌شود از راه حق منحرف نمی‌گردد و هیچ عاملی نمی‌تواند در مقابل هدایت الهی، او را گمراه کند.

وی با اشاره به اهمیت کار در مجموعه عقیدتی سیاسی اظهار کرد: تقویت اعتقاد و ایمان باید راهبرد مجموعه عقیدتی سیاسی قرار گیرد تا با تقویت عقیده به همه اهدف مورد نظر رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: باید در عرصه تبلیغ و القا عقیده و برنامه‌هایمان باید خودمان به آنچه می‌گوییم اعتقاد و ایمان داشته باشیم.

پورذهبی یادآور شد: امیدوارم که همواره قدردان خون پاک شهدا باشیم.

در پایان این مراسم؛ برگزیدگان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه بیت‌المقدس با حضور مسئولان استانی تجلیل شدند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • دعوا و درگیری لفظی محمد صلاح و یورگن کلوپ در بازی لیورپول و وست هم / عکس
  • تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض آمریکایی نیرو‌های نیابتی ایران هستند!
  • (ویدئو) جدال با میراث شوم جنگ؛ زنی که رهبر مین‌زدایی در لبنان است
  • ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور
  • ادعای تحلیلگر آمریکایی درباره دانشجویان معترض: نیروهای نیابتی ایرانند! | فیلم
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • ببینید | تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض، نیروهای نیابتی ایران هستند!
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال