Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به انسان گفته اند یک شب در سال، افضل از هزار ماه است. آن شب، شبِ قدر است؛ شبِ خود شناسی و رسیدن به خدا شناسی. شبی که انسان می‌فهمد، خدا اختصاصی و برای گروه خاصی نیست؛ شبی است که خورشید معرفت می‌تابد و آن‌هایی پیروزند که پنجره‌ خانه دلشان را به سوی این نور باز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار هم خدا سمت ما آمده؛ ما هم باید با همه وجود عنایت حضرت حق را جذب کنیم.

بی دلیل نیست که امام باقر (ع) فرمودند: «هر کس شب قدر را احیا کند، خداوند مهربان گناهان او را می‌آمرزد.» شیخ عباس قمى نقل کرده است که «امام باقر (ع) در شب بیست و یکم و بیست و سوم تا نیمه شب دعا و آن گاه نماز می‌خواندند.»

پیامبر (ص) فرمودند: «مَن قامَ لَیلَةَ القَدرِ إیماناً وَ احتِساباً، غُفِرلَهُ ما تَقَدَّمَ مِن ذَنبِهِ هر که از روی ایمان و برای رسیدن به ثواب الهی، شب قدر را به عبادت بگذراند، گناهان گذشته‏ اش آمرزیده می‌شود.»

بیشتر بخوانید: شب‌های قدر فرصتی مناسب برای کم کردن فاصله‌ها با قرآن است

شب قدر شبی است که از گذشته خود ناراحتیم و دغدغه نسبت به آینده داریم. در این شب خدا برنامه ریزی سال آینده را در اختیار ما گذاشته است. گویی معبود به انسان می‌گوید، به سمت من بیا که آنچه می‌خواهی در تقدیر تو ثبت می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس امور دینی در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد و به خبرنگار ما گفت: بزرگان دین به ما گفته اند لحظاتی را مراقب خودت باش که بهره ۱۰۰۰ ساله ببری. شبِ قدر شبِ کنار زدن دریچه دل به سوی خدا و توجه خدا به سوی ماست. خدا با همه وجود در این شب به ما نگاه می‌کند؛ بنابراین با تمام وجود به سمت خدا برویم. خدا برنامه ریزی سال آینده را رقم زده است و گفته آنچه اراده می‌کنی، در لوح تقدیرت می‌نویسم. بیاییم به سمت خدا برویم تا به نتیجه برسیم.

در ویدئوی پایین می‌توانید صحبت‌های کامل حجت الاسلام و المسلمین کفیل را ببینید و بشنوید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شب قدر رمضان 99 ماه رمضان شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبال از دریچه فان؛ کیم مین جائه مقابل رئال مادرید

فقط برای سرگرمی

تنها در اتوبوسی که همه هوادار رئال مادرید هستند

کیت مخصوص بایرن برای دیدار مقابل رئال مادرید حامیان رئال مادرید مقابل حامیان بایرن مونیخ آقای "توپ طلا را به او بدهید" در بازی های این فصل لیگ قهرمانان بلینگام بدون گل جیمی واردی در سال 2014 قهرمان چمپیونشیپ شد، در 2016 قهرمانی لیگ برتر را تجربه کرد، به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان هم رسید، قهرمان اف ای کاپ شد، قهرمان کامیونیتی شیلد شد، بیش از 100 گل در لیگ برتر ثبت کرد، به دسته پایین تر سقوط کرد و "دوباره" قهرمان چمپیونشیپ شد. تمام این ها در دورانی بود که هری کین هیچ جامی به دست نیاورد. 

خلق موقعیت: 0

شوت: 0

های فایو: 11

کیم مین جائه مقابل رئال مادرید:

تونی کروس مقابل بایرن مونیخ:

 

 

 

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • فوتبال از دریچه فان؛ کیم مین جائه مقابل رئال مادرید
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم اما رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم ولی رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • فوتبال از دریچه فان؛ هواداران بارسلونا در هر مرحله از لیگ قهرمانان
  • آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم
  • دریچه تنظیم هوا در ساختمان
  • توخل: می‌خواهیم به فینال ومبلی برسیم/ آنچلوتی یک اسطوره است
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان