Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه دانشگاه ایسکانیوز: پنجشنبه 18 اردیبهشت ماه سال 99، یک معلم در شهرستان مسجد سلیمان در اعتراض به تخریب قسمتی از دیوار حیاط منزلش توسط پرسنل اجرائیات شهرداری، اقدام به خودسوزی کرد. شهرداری مدعی بود که دیوار خانه در حریم خیابان قرار دارد.

کوروش مودت، مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: «امروز پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه، یک معلم در مسجد سلیمان پس از اینکه پرسنل اجرائیات شهرداری اقدام به تخریب قسمتی از دیوار حیاط منزلش کردند، خود سوزی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ساکنین محل مصدوم را به بیمارستان «٢٢ بهمن» شهرستان مسجد سلیمان منتقل کردند. با تشخیص درصد بالای سوختگی وی به بیمارستان سوانح سوختگی اهواز مرکز خوزستان اعزام شد. به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان، «اداره آموزش و پرورش مسجد سلیمان در راستای حمایت از این همکار فرهنگی اقدام لازم را از طریق مراجع ذیربط به عمل خواهد آورد و کار گروه ویژه‌ای جهت بررسی زوایا و جزئیات این حادثه تشکیل شد.»

همچنین اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان اعلام کرد : «از طریق واحد حقوقی خود در راستای حمایت قضایی از این همکار فرهنگی، اقدام لازم را به عمل خواهد آورد.»

متاسفانه تمام خبرگزاری‌های داخلی خبر را صرفا بر اساس اطلاعیه آموزش و پرورش خوزستان تنظیم کرده‌اند و به عبارتی خبر «دولت محور» است. در حالی که در چنین موقعیت‌هایی رسانه‌ها باید با حضور در صحنه به صورت مستقل و با ذکر جزئیات به موضوع و سوابق آن بپردازند.

نکته دیگر بحث معاضدت‌های حقوقی وزارت آموزش و پرورش برای معلمان است. معاضدت حقوقی برای معلم خوزستانی نوشداروی بعد از مرگ سهراب است. امیدوارم این همکار فوت نکند و زنده بماند، اما باقی عمر را باید با عوارض ناشی از سوختگی دست و پنجه نرم کند.

قطعا مشکل این همکار با شهرداری، سابقه‌ای چند ساله و کش و قوس فراوان داشته است. چه خوب است که دفاتر حقوقی آموزش و پرورش قبل از بروز فاجعه از معلمان حمایت حقوقی کنند و معلمان هم قبل از رسیدن به نقطه بن‌بست، دنبال حمایت حقوقی بروند. شاید اگر این معلم از حمایت حقوقی ادعایی آموزش و پرورش برخوردار بود، این فاجعه رقم نمی‌خورد.

منصور اردستانی مدیرکل دفتر حقوقی آموزش و پرورش اخیرا گفته است : «فرهنگیان می‌توانند از مجرب‌ترین وکلای کانون برای حل مسائل حقوقی درباره قراردادها، مسائل خانوادگی، معاملات و… مشاوره بگیرند؛ سطح تفاهم با کانون وکلای دادگستری به صورتی است که فرهنگیان می‌توانند حتی درباره مسائل غیرسازمانی و غیر اداری هم در شرایط خاصی که ما تأیید می‌کنیم، به‌صورت رایگان از نظرات و مشورت وکلا استفاده کنند.»

قضاوت در مورد این اظهارات و کیفیت و کمیت پشتیبانی دفاتر حقوقی آموزش و پرورش از معلمان نیاز به اطلاعات و بررسی دارد، اما با قطعیت می‌توان گفت که اگر این همکار به معاضدت حقوقی دسترسی داشت و یک وکیل مورد اعتماد در کنار او بود، این فاجعه رقم نمی‌خورد. همکاران باید در مسایل حقوقی صبور باشند و از راه‌های قانونی از حقوق خود دفاع کنند.

آسیب رساندن به خود، اقدامی از سر ناامیدی است، هر چند ممکن است این عمل عواطف اجتماعی را به سود قربانی برانگیزد، اما هیچ مسئولیت حقوقی و جزایی برای طرف مقابل ایجاد نمی‌کند و برعکس شخصی که در موقعیت اضطرار و ناامیدی به جان و مال خود آسیب می‌زند، هرچند در مراحل اولیه با همدردی روبرو می‌شود اما بعید است که حتی امتیاز کوچکی از طرف مقابل بگیرد. در شرایط بحران روحی یک فرد باید به فکر تاثیر تصمیم خود بر فرزندان و همسر و دیگر عزیزان خود باشد.

*کارشناس آموزش و پرورش

انتهای پیام/

31 / 320 معلم خودسوزی مسجد سلیمان خوزستان آموزش و پرورش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معلم خودسوزی مسجد سلیمان خوزستان آموزش و پرورش حقوقی آموزش و پرورش مسجد سلیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۳۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین رمضانی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: اساس توسعه و پرورش انسان تربیت است و جامعه به شدت به تربیت افراد نیازمند است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به جایگاه معلم و تربیت بشر بیان کرد: تربیت پذیری انسان در ابعاد مختلف منجر به توسعه و تعالی جامعه می‌شود.

رمضانی از برگزاری ویژه برنامه‌ها به مناسبت روز معلم در گیلان خبر داد و اضافه کرد: زنگ سپاس از معلم در مدارس گیلان نواخته می‌شود.

به گفته وی گلباران مزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی گیلان، دیدار ۴۷ نفر از فرهنگیان استان با رهبر معظم انقلاب و همایش بزرگ تجلیل از مقام معلم تنها بخشی از برنامه‌های گرامیداشت روز معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فرایند انتخاب معلم نمونه استان بیان کرد: ۶۴ درصد از معلمان با ثبت نام در سامانه در فرایند انتخاب معلم شرکت کردند که ۱۰۲ نفر از معلمین توسط تهران انتخاب شدند.

رمضانی با بیان اینکه معلم رودباری نمونه کشوری انتخاب شد، گفت: مرتضی بشیری معلم پایه متوسطه از شهرستان رودبار به عنوان معلم نمونه کشور انتخاب شد.

تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان گیلان

وی با اشاره به تحول بخشی در حوزه آموزش و پرورش افزود: معلمان از لحاظ کیفیت آموزشی مورد ارزیابی ویژه قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از برگزاری کلاس‌های توانمندسازی برای معلمین پایه آموزشی ابتدایی خبر داد و بیان کرد: ۲۸۹۰ نفر فرهنگی دیگر در سال جاری جذب آموزش و پرورش گیلان می‌شود.

رمضانی از جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد از طریق آزمون جذب نظام آموزشی گیلان می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی معلمین در سرفصل‌های مختلف آموزشی افزود: بسیاری از معلمان در آموزش و پرورش گیلان بازنشست شده که باید با تربیت و ساماندهی افراد جدید جایگزین شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان بیان کرد: تجهیز امکانات در مدارس عشایری و مناطق محروم گیلان در اولویت قرار دارد.

رمضانی با بیان اینکه انتقال فرهنگ ناب اسلامی از مدرسه صورت می‌گیرد، گفت: مدرسه، کلاس و کتاب درس سنگ بنای نهادینه سازی فرهنگ اسلامی در جامعه است و افراد را انقلابی و ارزشی بار می‌آورد.

وی با بیان اینکه نهضت مدرسه سازی در دولت سیزدهم رقم خورده است، افزود: بیش از ۷ هزار واحد آموزشی در دولت سیزدهم ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای ۹۶ پروژه آموزشی و پرورشی در این استان خبر داد و اضافه کرد: تقویت و بهبود فضاهای آموزشی در گیلان استمرار خواهد داشت.

رمضانی از احداث دهکده ورزشی دانش آموزشی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: طرح ساخت دهکده ورزشی دانش آموزشی در ۵ استان کشور به ویژه گیلان با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی توسط مجلس تصویب شده است.

کد خبر 6090835

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند