Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی شطرنج بانوان ایران گفت: قرارداد ما با باشگاه پرسپولیس برای حضور در لیگ شطرنج به اندازه کاغذپاره ارزش داشت.

امیررضا پوررمضانعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد آخرین شرایط فدراسیون شطرنج، رفتن پهلوان‌زاده و حضور نیکوخصال به عنوان سرپرست این فدراسیون، اظهار داشت: به هر حال پهلوان زاده زحمات خود را کشید و در زمان وی شاهد کسب افتخاراتی هم برای شطرنج ایران بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکوخصال را هم در این مدت یک بار دیده‌ام که به نظرم وی بسیار باهوش، مدیر و کاربلد است. در این مدت کارها خیلی مدبرانه انجام شده است.

وی درخصوص بازگشت خادم‌الشریعه به تیم ملی، خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات مثبت نیکوخصال و سمیع‌زاده می‌توان به بازگشت سارا خادم‌الشریعه به تیم ملی بانوان اشاره کرد. به هر حال چهره‌هایی همچون خادم‌الشریعه، مقصودلو، فیروزجا و... سرمایه‌های کشور هستند. چنین نخبه‌هایی هر 20 سال یا 30 سال در شطرنج ایران و جهان پیدا می‌شوند.

مربی فدراسیون جهانی شطرنج با بیان اینکه امیدوارم شرایط برای حضور فیروزجا در ایران هم فراهم شود، گفت: اگر علیرضا بازگردد، عالی خواهد بود. من فکر می‌کنم اگر تیم ملی مردان ایران مربی خارجی سطح بالا داشته باشد، یکی از بزرگترین مشکلات در ایران حل خواهد شد. من فکر نمی‌کنم فیروزجا چیز زیادی از کشور فرانسه گرفته باشد؛ شاید ماهی 3 یا 4 هزار یورو به همراه یک خانه و یک مربی به وی داده باشند که برای یک سوپراستار چیز زیادی نیست. اگر بخواهیم شطرنجبازان ایرانی هم قهرمان جهان شوند نیاز به چنین امکاناتی داریم.

پوررمضانعلی با اشاره به اتمام قرارداد سوکولوف، گفت: سرمربی سابق تیم ملی شطرنج ایران هدایت امارات را برعهده گرفته است. به نظر من شطرنج ایران به مربیان بهتر از سوکولوف نیاز دارد. هرچند که وی هم یکی از چهره‌های شناخته شده در سطح جهان است، اما به عقیده من برای رسیدن به موفقیت باید از مربیان بزرگتری استفاده کنیم. در واقع تیم ملی مردان ایران سرمربی ندارد و حتی بازیکنان تیم ملی هم مشخص نیستند، چون مسابقات تعطیل است.

وی درمورد کوچ برخی از نخبه‌های شطرنج در دوران مدیریت پهلوان‌زاده، تصریح کرد: ما می‌توانیم تمام قهرمانان را حفظ کنیم. احساس می‌کنم کم‌کاری‌هایی صورت گرفته که نمی‌دانم مربوط به چه شخص یا ارگانی می‌شود، اما فکر می کنم اگر مسئولان همت کنند می‌توانند آنها را به کشور بازگردانند. بازگشت خادم الشریعه موجب مثبتی را برای سایر بانوان شطرنجباز ایجاد کرد و این اتفاق باید در سایر بخش‌ها هم رخ دهد. بی‌توجهی به هر قهرمان باعث بی‌انگیزه شدن سایر ورزشکاران هم می‌شود، پس بهتر است نخبه‌ها را حفظ کنیم تا انگیزه‌ها از بین نرود.

سرمربی تیم ملی شطرنج بانوان ایران گفت: ما تمرینات خود را زودتر از تمام کشورها و به صورت آنلاین با حضور سارا خادم الشریعه، مبینا علی‌نسب، آناهیتا زاهدی‌فر، آنوشا مهدیان و مطهره اسدی آغاز کردیم. شاید در روزهای آینده نفرات بیشتری به اردوی تیم ملی دعوت شوند.

پوررمضانعلی درمورد عدم دریافت مطالباتش از باشگاه پرسپولیس، تصریح کرد: متاسفانه در شرایطی که من و سایر بازیکنان درجه بین‌المللی اهمیت زیادی برای ما داشت، پذیرفتیم که در تیم پرسپولیس بازی کنیم. متاسفانه این تصمیم موجب شد تا هیچ دریافتی نداشته باشیم و سطح بین‌المللی ما هم سقوط کند.

وی ادامه داد: دریافتی من از باشگاه پرسپولیس صفر بود. دو یا سه ماه این موضوع را پیگیری کردیم که متاسفانه با شیوع ویروس کرونا روبرو شدیم و همه چیز به دست فراموشی سپرده شد. از آینده ناامید هستیم، چون اصلاً نمی‌دانیم به چه کسی باید گله کنیم. ما قرارداد داریم، اما گویا ارزش این قرارداد به اندازه به یک کاغذ پاره است! این پول حق بازیکنان است، چون ما سایر مسابقات و کلاس‌های خود را لغو کردیم تا در بازی‌ها حاضر شویم. امیدوارم مسئولان هم کمک کنند تا بتوانیم به حق خود برسیم. فدراسیون یا وزارت ورزش باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

امیررضا پوررمضانعلی، استاد بزرگ شطرنج ایران و مربی فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) سال گذشته به عنوان سرمربی تیم شطرنج زنان ایران معرفی شد. پوررمضانعلی از شطرنج‌بازهای شناخته شده ایران است که به همراه تیم ملی شطرنج دانشجویان ایران به مقام سوم جهان در سال 2016 دست یافت. 

وی همچنین در مسابقات قهرمانی غرب آسیا که در تیرماه 1396 تهران برگزار شد به مقام قهرمانی دست پیدا کرد و به عنوان نماینده این منطقه در مسابقات جام‌جهانی شطرنج که در تفلیس گرجستان برگزار شد، شکرت کرد.

پوررمضانعلی در المپیاد جهانی شطرنج 2018 که به میزبانی باتومی گرجستان برگزار شد سرمربی تیم شطرنج افغانستان بود که عنوان قهرمانی دسته d را با این تیم کسب کرد. این نتیجه بهترین عملکرد و افتخار تاریخ شطرنج افغانستان است. این شطرنج باز گیلانی در سال 2018 توانست عنوان مربیگری فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) را کسب کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تیم ملی شطرنج ایران بانوان تیم ملی شطرنج خادم الشریعه شطرنج ایران جهانی شطرنج سرمربی تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!

ورزش ایران و جهان، امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده‌ آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا، مطالعات متعدد نشان داده‌اند که ورزش می‌تواند موجب ترشح هورمون رشد شود.

هورمون رشد در طول شبانه روز به شکل ضربانی ترشح می‌شود و برخی محرک‌های فیزیولوژیک می‌توانند، ترشح هورمون رشد را تحریک کنند. دو تا از قوی‌ترین این محرک‌ها، ورزش و خواب هستند و هورمون رشد نقش‌های متفاوتی در طول زندگی دارد؛ از تاثیر روی رشد، بازیافت عضله، استخوان و کلاژن گرفته تا تنظیم جنبه‌های انتخابی عملکرد متابولیک شامل افزایش متابولیسم چربی و حفظ ترکیب بدنی سالم تر در آینده و ورزش های قدرتی  و هوازی می‌توانند موجب افزایش قابل توجه ترشح هورمون رشد شوند و با افزایش شدت ورزش، ترشح بیشتر می شود.

والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟

شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس بسیار کم است و باید در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ به عنوان آخرین تورنمنت برای کسب سهمیه، عملکردی متفاوت داشته باشد و در اکثر مسابقاتش برنده از زمین خارج شود.  

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید. در پایان این مرحله رنکینگ فدراسیون جهانی به روز می‌شود و چهار تیم برتر از این طریق سهمیه المپیک را به دست می‌آورند.

استقلال از بازیکن پرسپولیس سند و مدرک خواست؛ پیامی داری، منتشر کن

یاسین سلمانی، بازیکن پرسپولیس در حالی مدعی دریافت پیشنهاد مالی چشمگیر از باشگاه استقلال شده است که استقلالی‌ها مدعی هستند بالاترین پولی که به این بازیکن پیشنهاد کرده‌اند، ۸ میلیارد تومان بوده است.

یاسین سلمانی، بازیکن جوان پرسپولیس که به دلیل آسیب دیدگی شانس همراهی این تیم در فصل جاری را از دست داد، جمعه شب در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد قبل از عقد قرارداد با پرسپولیس، پیشنهاد مالی بهتری از استقلال داشت اما با این که استقلال پول به مراتب بیش‌تری می‌داد، پرسپولیس را انتخاب کرد.

بیرو به سپاهان می‌رسد؟

دروازه‌بان شماره یک تیم فوتبال پرسپولیس که دوران نقاهت بعد از مصدومیت را طی می‌کند، احتمالا نمی‌تواند تیمش را در دیدار برابر سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر همراهی کند.

علیرضا بیرانوند که از ناحیه مچ دست دچار مصدومیت شده بود و حالا چند روزی است تمرینات اختصاصی خود را آغاز کرده است، به دنبال این است که هرچه زودتر به ترکیب اصلی تیمش بازگردد اما شرایط او به گونه‌ای نیست که بتواند زمان نزدیکی برای بازگشت او به دروازه پرسپولیس متصور بود.

نمی‌شود کسی را به زور به تیم ملی آورد/ شرایط موسوی و غفور را نمی‌دانیم

ستاره سابق والیبال ایران در مورد غیبت امیر غفور و سید محمد موسوی در اردوی تیم ملی والیبال گفت: این بچه‌ها زحمات زیادی برای والیبال کشیده‌ و خاک والیبال را خورده‌اند. توقع جامعه این است که در این شرایط بیایند و به تیم ملی کمک کنند اما نمی‌دانیم شرایط این بازیکنان چگونه است.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید. در پایان این مرحله رنکینگ فدراسیون جهانی به روز می‌شود و چهار تیم برتر از این طریق سهمیه المپیک را به دست می‌آورند.

اعتراض استقلال به رای محرومیت حسینی در کمیته استیناف

مسئولان حقوقی استقلال نسبت به رای کمیته انضباطی درباره کاپیتان خود اعتراض کردند.

حسین حسینی کاپیتان استقلال به دلیل مصاحبه‌ای که بعد از بازی با شمس‌آذر انجام داد از سوی کمیته انضباطی یک جلسه از همراهی تیمش محروم شد تا در بازی حساس برابر تراکتور در هفته بیست و پنجم لیگ برتر غایب باشد.

آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران

پس از گذشت حدود یک هفته از اعلام قانون جدید فدراسیون فوتبال، مدیر تیم فوتبال سپاهان به کمیته اخلاق احضار شد که به نظر می‌رسد راهکار جدید فدراسیون برای پیشگیری از حواشی تقابل سپاهان و پرسپولیس و پیرو آخرین بخشنامه جرایم باشگاهی باشد.

در چند روز گذشته فدراسیون فوتبال در ادامه قوانین جدید این فصل، این بار سراغ صحبت‌های اعضای تیم‌ها رفت و اعلام کرد که بیانیه‌ها و مصاحبه‌های غیر فنی اعضای تیم‌ها علیه فدراسیون، سازمان لیگ، هیات فوتبال استان، باشگاه‌ها، کمیته‌های فدراسیون و اعضای باشگاه‌ها جریمه حداقل ۲ میلیارد تومانی در پی خواهد داشت که البته این قانون سکه‌ای است که دو رو دارد.

غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان

تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۴ پرو شرکت نمی‌کند. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان از ۲۲ تا ۲۶ می (۳ تا ۶ خرداد) در لیما پرو آغاز می‌شود. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری لیست وزنه‌برداران حاضر در این مسابقات را اعلام کرد و نامی از وزنه‌برداران ایران وجود نداشت.

علاوه بر ایران کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و کره شمالی هم وزنه‌بردار در این لیست ندارند و شرکت نمی‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تیم شطرنج مردان ایران نایب قهرمان شهرهای آسیا شد
  • شرط جالب شمسایی برای تمدید قرارداد با تیم ملی
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟