Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بخشدار جره و بالاده کازرون استان فارس با بیان این مطلب اظهار کرد: ابتدا آتش‌سوزی ساعت سه بعدازظهر بیست و سوم اردیبهشت ۹۹ در مزارع گندم و جو روستاهای محمدآباد و باغ دشت این بخش رخ داد و هم‌زمان با آن آتش‌سوزی دیگری در کوه‌های مشرف بر این ۲ روستا به وقوع پیوست.  

محسن شیبانی افزود: متعاقب این حادثه، نیروهای امدادی و منابع طبیعی به همراه سه دستگاه خودرو آتش‌نشانی، لودر و چند دستگاه تراکتور به محل یادشده اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او بیان کرد: با کمک نیروهای امدادگر، این آتش‌سوزی پس از پنج ساعت به‌طور کامل مهار شد.

شیبانی، امکانات موجود در بخش جره و بالاده برای استفاده در چنین مواقع و حوادثی را ناکافی دانست و گفت: شهرداری این بخش تنها یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی دارد.  

مسئول جهاد کشاورزی بخش جره ‌و بالاده نیز بیان کرد: پس از وقوع این آتش‌سوزی، با هماهنگی ستاد بحران فرمانداری ویژه شهرستان کازرون، امکانات لازم برای مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن به دیگر مزارع روستاهای محمدآباد و باغ دشت، به این ۲ روستا ارسال شد.

محمد غلامان، علت وقوع این آتش‌سوزی را خطای انسانی اعلام و بیان کرد: این آتش در ساعت ۲۰ روز بیست و سوم اردیبهشت، به‌صورت کامل مهار شد، اما درمجموع ۱۶۰ هکتار از محصول مزارع گندم و جو (آبی و دیم) این ۲ روستا کاملاً در آتش سوخت.  

به گفته وی، میزان خسارت وارده به مزارع ۲ روستای نام‌برده، ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده است.  

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

کد خبر 511083 برچسب‌ها استان‌ فارس وزارت جهاد کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس وزارت جهاد کشاورزی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی از وقوع حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، جلال ملکی در این باره اعلام کرد: انبار کالای ۵۰۰ متری به همراه یک هزار متر فضای باز در مجاورت انبار لوازم یدکی دوچرخه مورد آتش سوزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در یک محوطه نیز چندین انبار و کانتینر کالا وجود داشت که آتش نشانان مانع رسیدن آتش به این نقاط شدند اما صدای چندین انفجار در محل آتش سوزی شنیده می شود و سقف انبار نیز تخریب شده که تاکنون مورد مصدومی نداشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد +فیلم
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم