Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@19:12:13 GMT

پهپادی که جان بیماران مبتلا به ایست قلبی را نجات می‌دهد+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۳۵۹۱

پهپادی که جان بیماران مبتلا به ایست قلبی را نجات می‌دهد+فیلم

‍‍‍‍‍‍

محققان دانشگاه فناوری دلفت در هلند پهپادی را ساخته‌اند که بیماران مبتلا به ایست قلبی را نجات می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تک مترز، محققان دانشگاه فناوری دلفت در هلند پهپادی را ساخته‌اند که به‌عنوان یک اورژانس عمل کرده و بیماران مبتلا به ایست قلبی را نجات می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر باعث می‌شود شانس زنده ماندن این افراد از 8 به 80درصد برسد.

سرعت‌عمل ارائه خدمات پزشکی در مواردی همچون حمله قلبی بسیار مهم می‌باشد چراکه تأخیر (هرچند کوتاه) در مسیر رسیدن به حادثه، ممکن است منجر به جان‌باختن بیمار شود. اما این پهپاد‌آمبولانس قادر است با سرعت 100کیلومتر در ساعت پرواز کرده و تجهیزات سبک پزشکی یا داروها را به بیماران برساند.

این آمبولانس هوایی یک جعبه‌ابزار فشرده پروازی است که شامل ملزوماتی برای پشتیبانی از شرایط اورژانسی بیماران است. نارسایی قلبی، تنگی نفس، تروما یا مشکلات تنفسی، ازجمله مشکلاتی است که این پهپاد می‌تواند به آنها کمک اورژانسی برساند.

این پهپاد مجهز به دستگاه الکتروشوک قلبی، دارو و احیای قلبی ریوی (CPR) است که دارای طرح‌های فشرده‌ای بوده به راحتی در داخل پهپاد جای می‌گیرد.

نحوه کار اینگونه است که با تماس اضطراری، پهپاد بلافاصله به محل اعزام می‌شود. سپس، تیم اورژانس می‌تواند از طریق پهپاد با شخصی که بالا سر بیمار ایست قلبی قرار دارد، ارتباط برقرار کند. همچنین می‌تواند از راه دور جریان را برای انجام شوک‌های قلبی آغاز کنند.

انتهای پیام/4112/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: پهپاد فناوری بیماران قلبی ایست قلبی پهپاد آمبولانس ایست قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدل ایست آی: اسرائیل قصد دارد مانع خروج مردان از رفح شود

یک مقام ارشد غربی آگاه به برنامه‌های رژیم صهیونیستی به پایگاه خبری «میدل ایست آی» گفت این رژیم «شبکه پیچیده‌ای از ایستگاه‌های بازرسی» را طراحی می‌کند تا هنگام حمله احتمالی به رفح، مانع خروج مردان در سن سربازی شود.

به گزارش ایسنا، این ایست بازرسی‌ها به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که به برخی زنان و کودکان اجازه خروج از رفح را در پیش از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی می‌دهد اما مردان غیرنظامی و غیرمسلح فلسطینی احتمالا از خانواده‌های خود جدا خواهند شد و در طول چنین حمله احتمالی در رفح می‌مانند.

پایگاه خبری میدل ایست آی می‌نویسد: «افشای این گزارش درباره ساخت شبکه‌های پیچیده‌ای از ایست بازرسی‌ها نشان می‌دهد که اسرائیل چگونه و تا کجا برای حمله به رفح برنامه‌ریزی می‌کند؛ جایی که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی به چادرها و اردوگاه‌های موقت پناه برده‌اند.»

یک مقام مطلع ارشد غربی به این پایگاه خبری گفت: «اسرائیل شبکه‌ای از ایست بازرسی‌ها را ایجاد می‌کند تا از خروج مردان در رفح جلوگیری کند.»

در دویست و هفتمین روز جنگ غزه درحالی که در سایه امید به برقراری آتش‌بس، جنایات صهیونیست‌ها ادامه دارد وزارت بهداشت غزه آمار به روز شده جنگ در این باریکه را اعلام کرد.

براساس گزارش شبکه الجزیره، تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر به ۳۴ هزار و ۵۳۵ شهید و ۷۷ هزار و ۷۰۴ مجروح رسیده است.

«عباس دهوک» مشاور ارشد نظامی سابق وزارت امور خارجه آمریکا و وابسته نظامی در خاورمیانه در گفت‌وگو با میدل ایست آی ادعا کرد: «اسرائیل همه مردان را نظامی حماس در نظر می‌گیرد مگر خلاف آن ثابت شود. محاصره رفح کاری هولناک است و اینکه پدران و پسران را از خانواده‌هایشان جدا می‌کند، کار خوبی است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غریق‌نجاتی که به سمت شما پرواز می‌کند
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • میدل ایست آی: اسرائیل قصد دارد مانع خروج مردان از رفح شود
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌