Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فیفا روز گذشته رسماً اعلام کرد که مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۰ یک سال به تعویق افتاده است و این مسابقات سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۱ به میزبانی لیتوانی برگزار می شود.

در پی این تصمیم، مسئولان تیم ملی و کمیته فوتسال ایران خواهان به تعویق افتادن جام ملت های آسیا (انتخابی جام جهانی) شدند که قرار است مردادماه برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در این خصوص گفته بود بهتر است جام ملت ها اسفند ۱۳۹۹ برگزار شود.

باوجود این، علی صانعی سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران که در حال حاضر هدایت تیم جوانان کشورمان را بر عهده دارد، هشدار داد تعویق جام ملت ها و موکول کردن آن به اسفند کار عاقلانه ای نیست.

صانعی در گفتگو با خبرنگار مهر، تاکید کرد: به نفع فوتسال ایران و آسیا است که جام ملت ها همین مرداد یا شهریور پیش رو برگزار شود تا تکلیف تیم های صعود کننده به جام جهانی مشخص شود. در این صورت برنامه ریزی برای انجام بازی های دوستانه و برپایی اردوها و بازی های تدارکاتی راحت تر خواهد بود.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ادامه داد: به اذعان تمام پزشکان و حتی وزیر بهداشت، موج جدیدی از کرونا و آنفولانزا از مهر و آبان آغاز می شود و این ممکن است کار را دوباره برای فوتسال سخت کند. کار عاقلانه این است که حالا که کرونا کمی فروکش کرده و پروازهای بین المللی کم کم به شکل گذشته بر می گردند، اجازه بدهیم جام ملت ها در گرمای مرداد یا شهریور برگزار شود.

صانعی ادامه داد: مشخص نیست با موج جدید کرونا و آنفولانزا امکان برگزاری جام ملت های آسیا در اسفند سال بعد چقدر باشد. AFC نباید جام ملت ها را دوباره به تعویق اندازد. به نظرم کمیته فوتسال نباید درخواستی برای عقب افتادن این بازی ها بدهد. اگر بازی ها از مرداد به شهریور برود بهتر است ولی اینکه آنرا تا اسفند معوق کنند، درست نیست.

وی تصریح کرد: حتی وقتی ویروس کووید - ۱۹ وجود نداشت، موج آنفولانزا از آذرماه در ایران شروع می شد. آنفولانزا هم طوری است که هر سال ویروسش جهش می کند و تضمینی نیست که ویروس کووید -۱۹ هم جهش نداشته باشد. اگر جام ملت ها به اسفند ماه موکول شود و کرونا و آنفولانزا هم در آن زمان وجود داشته باشد، دوباره مجبور می شوند این مسابقات را به سال ۱۴۰۰ منتقل کنند.در این صورت بازهم برنامه های تیم ملی قبل از جام جهانی تحت تاثیر قرار می گیرد.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران در پایان گفت: نظر شخصی من این است که باید لیگ برتر فوتسال را هم هرچه زودتر و به صورت فشرده برگزار کنیم. می توانیم لیگ را اواخر تیرماه شروع کنیم و با انجام مسابقات فشرده تا آبان و قبل از موج جدید کرونا و آنفولانزا به اتمام برسانیم. حتی اگر چند بازی باقی ماند، می توان آنرا به سال ۱۴۰۰ موکول کرد. با این وضعیت فکر می کنم مجدداً فعالیت های ورزشی در آذر، دی، بهمن و اسفند ۱۳۹۹ تعطیل شود.

کد خبر 4924085 مرتضی احمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی صانعی تیم ملی فوتسال ایران فوتسال ویروس کرونا جام جهانی فوتسال فیفا تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران وزارت ورزش و جوانان باشگاه پرسپولیس ویروس کرونا فدراسیون کشتی فدراسیون والیبال والیبال فوتسال فدراسیون فوتبال کشتی آزاد جام جهانی فوتسال فیفا کرونا و آنفولانزا تیم ملی فوتسال فوتسال ایران برگزار شود جام ملت ها جام جهانی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۳۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویق مسابقات بوکس نونهالان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، پیکار‌های بوکس قهرمانی نونهالان ایران قرار بود از ۲۲ اردیبهشت ماه به میزبانی تهران آغاز شود که برگزاری این رویداد به تعویق افتاد.   زمان جدید برگزاری این مسابقات، متعاقبا از سوی فدراسیون بوکس اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تعویق مسابقات بوکس نونهالان
  • لیکرز به دنبال تغییر سرمربی
  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص
  • پیکر شهید تازه تفحص شده با حضور پرشور مردم همدان تشییع شد
  • ژابی آلونسو: همه به دنبال شکست دادن بایرلورکوزن هستند
  • ناراحتی مربی سابق رئال از میلان: امیدوار به یونایتد
  • بایرن مونیخ به دنبال استخدام اشمیت یا دزربی
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • هانسی فلیک، گزینه جدی نشستن روی نیمکت چلسی
  • انتقاد تند ستاره سابق از مدیران بایرن: شما چه‌کاره هستید!