Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:58:24 GMT

حضور ۵۰ درصد دانشجویان در پروتکل بازگشایی دانشگاهها

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۳۸۶۵

حضور ۵۰ درصد دانشجویان در پروتکل بازگشایی دانشگاهها

رحمان خدابنده لو در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نشست مدیران معاونت آموزشی و مدیران معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت برگزار شد و موضوع نحوه بازگشایی دانشگاه های علوم پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: آنچه در این جلسه مطرح شد این نکته است که تمامی موارد به صورت پیشنهادی است زیرا ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی برای بازگشایی دانشگاه ها نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع تمام این تصمیمات منوط به تصمیم ستاد است.

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت اضافه کرد: مقرر شد دانشگاه های علوم پزشکی و حوزه دانشجویی وزارت بهداشت پروتکل های بهداشتی را برای بازگشایی داشته باشند. بازگشایی نیز به این صورت خواهد بود که حداکثر ۵۰ درصد دانشجویان در دانشگاه حضور پیدا کنند که بتوان از خوابگاه ها و مکان اسکان دانشجویان استفاده کرد.

وی گفت: مقرر شد این موضوع در اختیار دانشگاه ها باشد و دانشگاه ها برای این مسئله هماهنگی لازم را انجام دهند.

خدابنده لو اظهار داشت: برنامه پیشنهادی حوزه آموزشی وزارت بهداشت برای امتحانات پایان ترم که به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شده، مردادماه است.

وی درباره جزئیات پروتکل های بهداشتی که برای خوابگاه های دانشجویی پیشنهاد شده است، گفت: پروتکل ها همان پروتکل های عمومی که در سطح جامعه برای فاصله گذاری فیزیکی و شستشوی دست ها رعایت می شود، است. اما در خوابگاه ها ضدعفونی مرتب سطوح و در دسترس بودن مواد شوینده نیز در اولویت قرار دارد.

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت درباره ایاب و ذهاب دانشجویان و تردد بین شهری آنها گفت: همه این موارد در پروتکل آموزشی پیشنهادی دیده شده است. بحث حذف ترم، حذف واحد، مسکوت گذاشتن ترم، میهمان شدن در این پروتکل وجود دارد و دانشجویان امکان انتخاب هر یک از موارد را خواهند داشت.

وی درباره موضوع تغذیه دانشجویان در ایامی که در دانشگاه و خوابگاه حضور می یابند گفت: تغذیه برای دانشجویانی که حضور دارند ارائه می شود. تغذیه دانشجویی با رعایت تمام موارد پروتکل های بهداشتی تهیه و توزیع می شود. حتی الامکان غذا در سلف سرویس ها توزیع نخواهد شد و توزیع در خوابگاه ها صورت می گیرد. توصیه ما این است که سلف سرویس ها باز نشود. 

خدابنده لو یادآور شد: خوابگاه ها ضدعفونی می شود و برای ورود دانشجویان آماده می شود. در بازه های زمانی متعدد ضدعفونی صورت می گیرد. مواد شوینده در اختیار دانشجویان قرار می گیرد که شستشوی دست به طور دائم انجام شود.

کد خبر 4924148

منبع: مهر

کلیدواژه: خوابگاه دانشجویی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وزارت بهداشت معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها آموزش مجازی دانشجویان دانشگاه تهران دانشگاه پیام نور سازمان سنجش امتحانات پایان ترم دانشگاه های ایران دانشگاه های علوم پزشکی محمد مهدی طهرانچی مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت خوابگاه ها دانشگاه ها پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل ظهر شنبه در آئین کلنگ زنی دومین سرای دانشجویی متاهلی در یاسوج افزود: تا پایان دولت برای دانشجویان پنج هزار خوابگاه متاهلی ساخته می‌شود.

وی بیان داشت: خوابگاه دانشجویی متاهلی یاسوج با زیربنای دو هزار و ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته می‌شود.

زلفی گل اظهار داشت: توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شد و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری این وزارت خانه است و برخی املاک متعلق به دانشگاه‌ها مولدسازی شده تا بتوانیم از این منابع برای ساخت و توسعه خوابگاه‌های متأهلی استفاده کنیم.

کد خبر 6089914

دیگر خبرها

  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد