Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:57:15 GMT

نماز جماعت تا اطلاع ثانوی در مساجد قزوین اقامه نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۴۴۵۹

نماز جماعت تا اطلاع ثانوی در مساجد قزوین اقامه نمی‌شود

حجت الاسلام علی نعمت اللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه تجمع، عامل نشر ویروس کرونا در جامعه بوده و برای بازگشایی مساجد، اماکن مذهبی و همچنین برپایی هیات‌ها در فضای حقیقی، منتظر دریافت دستورات ستادملی کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه تنها برخی از مساجد در این ایام اقدام به بازگشایی کرده اند، اظهار داشت: ما مانع بازگشایی مساجد در شهرها نمی‌شویم و برخی افراد به صورت فرادا نماز و مستحبات دینی خود را در مساجد به جا می آروند که توصیه می‌کنیم شهروندان با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی در این امکان مذهبی حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام نعمت اللهی ادامه داد : بازگشایی مساجد و برپایی نمازهای جماعت در شهرهای سفید با رعایت موارد بهداشتی مجاز اعلام شده ولی به دلیل نگرانی‌هایی که داریم بهتر است نماز جمعه در شهرستان آبیک این هفته نیز اقامه نشود تا هفته بعد تصمیم گیری شود.

این مسوول با اشاره به وضعیت مساجد استان قزوین در شب‌های قدر افزود: برخی مساجد تنها در سه شب قدر یعنی شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان بازگشایی و برنامه احیا را برگزار می‌کنند.

وی تصریح کرد: حداکثر ساعتی که مردم می‌توانند در این مراسم حضور یابند از ساعت ۲۴ تا ۲ بامداد به مدت ۲ ساعت خواهد بود، و در صورتی که فضا سربسته باشد، حداکثر باید یک چهارم ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها افراد را پذیرش کنند، سجاده و مهر و قرآن نیز توسط خود مردم باید تامین شود. 

حجت الاسلام نعمت اللهی با اشاره به اینکه مساجد پیش از بازگشایی باید ارزیابی شوند، افزود: نظارت و ارزیابی مساجدی که امکان برگزاری مراسم شب‌های قدر را داشته باشند باید از سوی کارشناسان بهداشتی ارزیابی شود.  

وی در خصوص فعالیت هیات در فضای مجازی نیز گفت: برگزاری هرگونه تجمع حضوری ممنوع بوده و هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ هیات مذهبی فعالیت خود را در فضای مجازی انجام می‌دهند.

استان قزوین دارای یکهزار و ۴۰۰ مسجد است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مسجد استان قزوین سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مسجد استان قزوین سازمان تبلیغات اسلامی ویروس کرونا مسجد استان قزوین سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد «شهید اصلانی» در چهارمحال و بختیاری
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • حکم نماز و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • مسیر جنوب به شمال هراز تا اطلاع ثانوی مسدود شد
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو