Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:01:32 GMT

مروری بر زندگی شهید محمدباقر روحی

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۴۵۶۶

مروری بر زندگی شهید محمدباقر روحی

به خاطر رشادت و تلاش‌هایش در جبهه، از طرف شهید والامقام امیر سپهد علی صیاد شیرازی و برخی از مسئولان وقت، مورد تشویق قرار گرفت و ۱۸ ماه ارشدیت دریافت کرد.

محمدباقر روحی پنجم فروردین ۱۳۴۰ در روستای کاشیکلای بندپی شرقی بابل متولد شد. تحصیلات دوره ابتدایی و راهنمایی را در همین روستا و روستاهای اطراف گذراند و سپس تحصیلات دبیرستانی را در یزد سپری و دیپلم ریاضی را با معدل بالا اخذ کرد و بلافاصله وارد دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او جزو نخستین فارغ التحصیلان بعد از انقلاب دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

محمدباقر روحی در سال ۶۲ با درجه ستوان دومی از دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش فارغ التحصیل و در تیپ ۴۰ سراب(آذربایجان‌شرقی) مشغول به خدمت شد و  در  رده‌های فرماندهی گروهان، معاون گردان و فرماندهی گردان خدمت کرد.

در تاریخ ۱۳۶۴/۶/۱۳ به خاطر رشادت و تلاش‌هایش در جبهه،از طرف شهید والامقام امیر سپهد علی صیاد شیرازی و برخی از مسئولان وقت، مورد تشویق قرار گرفت و ۱۸ ماه ارشدیت دریافت کرد.

محمدباقر روحی در عملیات‌های ظفر۴، نصر و ، نصر۶ شرکت داشت.

روحی در تاریخ ۱۳۶۷/۳/۲۶ در مرخصی به سر می‌برد و در شرف به دنیا آمدن فرزندش(حمید روحی)، به دلیل نیاز عملیاتی و بدون آنکه فرزندش را ببیند به جبهه‌ها شتافت و تقریباً یک ماه بعد در تک دشمن مجروح و به اسارت درآمد و اندک زمانی از اسارتش نگذشته بود که در۱۳۶۷/۴/۲۲ بر اثر شدت جراحات وارده، در منطقه فکه به شهادت رسید.

از آنجا که پیکر مطهرش شناسائی نشده بود، مسئولان وضعیت او را مفقودالاثر اعلام کرده و با پرونده اسارت در مراحل عدیده از عراق مطالبه می‌کردند. در صورتی که او را به عنوان شهید گمنام در بهشت زهرا دفن کرده بودند. سرانجام پس از ۱۷ سال چشم انتظاری، در پی اجرای سراسری نمایشگاه عکس شهدای گمنام، در تیرماه ۱۳۸۴ شناسایی شد.

 فرازهایی از وصیتنامه شهید محمد باقر روحی کاشیکلائی:

بسم الله الرحمن الرحیم

« و لا تَقُولُوا لِمَن یٌقْتَلٌ فی سبیل الله اَمْواتاً بَلْ احیأٌ و لکن لا تَشْعٌرون...»

به نام الله و یاد او که روح بخش انسان است. رحمتش بر همه انسان‌ها جاری و رحمانیتش بر بندگان خاص جریان دارد. او را سپاسگزاریم که بر ما منت نهاد که امت مستضعف را وارث زمین گردانید و انقلاب اسلامی ایران را به رهبری جان جانان، مراد مریدان، امید مستضعفان، امام خمینی پیروز گردانید و این پیروان صدیق صاحب‌الزمان (عج) را در پاسخ به ندای« هَلْ من ناصر» امام حسین (ع) یاری نمود و درود بر امت مسلمان و صابر و غیور ایران که خوب از امانت خداوند حراست و پاسداری کردند و در رساندن آن به صاحب اصلی یعنی حضرت ولی عصر (عج) کوشا می‌باشند.

شکر و سپاس می‌گزارم، خداوند منان را که این سعادت را نصیبم ساخت تا به عنوان یک سرباز کوچک در سپاه اسلام جهاد کنم. بر شما امت به پا خاسته فرض است که از بذل جان و مال در راه تداوم انقلاب خون بار اسلامی دریغ نورزیده و با تقویت روحانیت اصیل، اسلام را بیمه کنید.

ای پدر و مادر عزیزم که مرا از بدو تولد با خدا آشنا کردید و برایم زحمات زیادی کشیدید و آن طور مرا تربیت کردید که خدا می‌خواست و از وجود پربرکت شما بود که جرقه‌ای از ایمان در دلم زد و عشق و علاقه‌ام به خدا زیاد شد... .

در خاتمه همگان را به دو نکته توجه می‌دهم: اول آنکه در این برهه از زمان که انقلاب اسلامی عزیز با خطرهای گوناگونی مواجه است بزرگترین و مهمترین وظیفه، انجام یک انقلاب اخلاقی است در جامعه. و این مهم را اگر انجام رساندید پیروزید و در این راه امام را سرمشق خود قرار دهید. دوم اینکه به جان امام دعا کنید و از حق تعالی بخواهید تا بر عمر پربرکتش تا ظهور حضرت مهدی ارواح العالمین له الفداء بیفزاید. ان‌شاء الله.

اللهم اَغْفرلی کل ذَنْبٍ اَذْ نَبْته و کٌلّ خطیئتهٍ اخطاتها.

والسلام، محمد باقر روحی.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس ارتش جمهوري اسلامي ايران تیپ 40 سراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی و عروس امام(ره) شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور چهره‌های سیاسی و برخی از مردم از مسجد نو به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع و بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در مقبره شیخ فضل‌الله نوری به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی کد خبر 847487 منبع: فارس برچسب‌ها سید حسن خمینی امام خمینی حسن خمینی خبر ویژه حضرت معصومه (س) حرم حضرت معصومه (س) استان قم

دیگر خبرها

  • مطهری امام
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • از روان تا درمان
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد