Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@21:03:22 GMT

هاشمیان: رمضان ماه لبیک گفتن به خدا است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۴۵۸۹

هاشمیان: رمضان ماه لبیک گفتن به خدا است

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا، شب گذشته بدون حضور جمعیت در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم هاشمیان در این مراسم با اشاره به آیات سوره قدر، گفت: در نظام عالم زمان ها و مکان ها از ارزش مساوی برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضی از مکان ها بر مکان های دیگر فضیلت دارد؛ مانند خانه خدا، مسجد النبی(ص) و مسجد کوفه. وقتی مکان عوض می شود ثواب عبادت هم عوض می شود. لذا محل زندگی خود را پاک نگه دارید و در مکان های مقدس بنشینید؛ این  مکان های مقدس یکی از اسرار عبادت است.

وی همچنین با بیان اینکه برخی زمان ها بر زمان های دیگر فضیلت دارند، تصریح کرد: رمضان ماه عبادت است و چند امتیاز و شرافت نسبت به ماه های دیگر دارد. آیه 183 تا 186 سوره بقره، اول می گوید در ماه رمضان روزه بگیرید. روزه به معنای ترک حرام نیست؛ ترک حلال است. شاید خیلی افراد توجه ندارند.

هاشمیان با اشاره به اینکه ارتباط جالبی بین حج و روزه هست، افزود: ماه رمضان و حج هر دو احرام دارد. یعنی چیزهای حلالی را بر خودمان حرام می کنیم. خداوند می فرماید باید اول مُحرِم شوی تا بعد مَحرم و وارد رابطه با خدا شوی. پس رمضان ماه لبیک گفتن به خدا است.

وی تأکید کرد: ماه رمضان نعمت است و خداوند ما را به سفره نعمت خودش دعوت کرده است. آن وقت خداوند می فرماید پاداش روزه را من می دهم؛ یا به تعبیری، پاداش روزه من هستم. هرچه می توانیم روزه ماه رمضان را بگیریم. این روزها طلایی است؛ هرچند طلا  قیمتی ندارد در برابر این شب ها و ما فقط به خاطر نداشتن واژه مناسب می گوییم طلایی است.

سخنران مراسم احیای حرم مطهر امام خمینی(س) در پایان گفت: پیامبر(ص) فرموده رمضان ماهی است که خداوند وعده کرده نفس روزه دار را تسبیح و خواب روزه دار را عبادت حساب می کند و همه دعاها مستجاب است. در این ماه قرآن نازل شد. نزول دفعی قرآن در ماه رمضان و شروع نزول تدریجی آن به قلب پیامبر(ص) از 27 رجب بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا حرم امام خمینی احیای شب نوزدهم ماه رمضان احیای حرم امام خمینی فضیلت ماه رمضان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ماه رمضان رمضان ماه مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات و مکان زلزله امروز بعدازظهر در تهران +تصویر

زمین لرزه‌‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه امروز سه‌شنبه ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳، شهرستان دماوند در استان تهران را لرزاند. این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

عدم قطعيت مكاني: ۰.۸۷+/- كيلومتر در جهت شمالي - جنوبي
۱.۱۱+/-  كيلومتر  در جهت شرقي - غربي
منطقه: استان تهران
فاصله‌ها: 6 كيلومتري دماوند، تهران
14 كيلومتري رودهن، تهران
18 كيلومتري بومهن، تهران

دیگر خبرها

  • امیر تتلو در زندان قرآن و نهج‌البلاغه می‌خوانَد | او تمام ‌ماه رمضان را روزه گرفت و برنامه محفل که در شب‌های ‌ماه رمضان پخش می‌شد را نگاه کرد!
  • ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • فیلم| جست و جوی ۱۷ روزه برای یافتن «سبحان»
  • مشخصات و مکان زلزله امروز بعدازظهر در تهران +تصویر
  • همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • اقامتگاه‌های ارزان و اقتصادی در آبادان
  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • مکان و زمان قرعه کشی جام جهانی 2024 مشخص شد