Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@07:32:28 GMT

وقوع انفجارهایی در مسیر گشت‌زنی روسیه-ترکیه در جنوب ادلب

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۴۶۸۰

وقوع انفجارهایی در مسیر گشت‌زنی روسیه-ترکیه در جنوب ادلب

منابع از شلیک چند خمپاره به نزدیکی پل اریحا در اتوبان حلب-لاذقیه در جنوب ادلب همزمان با نهمین گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، به گفته برخی فعالان، این خمپاره‌ها زمانی که تعدادی از نیروهای گروه‌های مسلح خودروهای آنها متوقف کرده و به آنها اجازه نمی‌دادند مسیر خود به سمت شهر اریحا را ادامه دهند، به نزدیکی مسیر گشت مشترک روسیه-ترکیه در جنوب ادلب اصابت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از نیروهای ارتش ترکیه از خودروهای زرهی پیاده شدند تا امنیت مسیر را برای خودروهای زرهی روسیه و بازگشت آنها به نقطه شروع در شهرک "الترنبه" در غرب سراقب فراهم کنند.

برخی منابع میدانی اظهار کردند: همزمان یک آر پی جی نیز در فاصله چند متری محل توقف خودروهای زرهی منفجر شد اما به چیزی آسیب نزد.

طبق گزارش المیادین، در لحظه حمله به مسیر گشت مشترک روسیه-ترکیه که شامل دو خودروی زرهی روس و سه خودروی زرهی ترکیه همراه با پهپادهای روسیه-ترکیه برای رصد کامل مسیر بود، خودروهای زرهی هیات تحریر الشام بر روی پل اریحا و در شهرک مصیبین حضور داشته‌اند.

به گفته منابع المیادین، این منطقه به شکل کامل تحت نفوذ نیروهای هیات تحریر الشام است به این شکل که دو ساعت پیش از آغاز این گشت مشترک به سمت شهراریحا، جمعی از آنها سوار بر مینی‌بوس و خودروهای شاسی بلند در مسیر گشت مشترک حضور یافتند.

این نهمین گشت مشترک روسیه-ترکیه محسوب می‌شود، در هفت گشت مشترک اول نیروهای روسیه و ترکیه موفق نشدند بیش از یک کیلومتر از نقطه شروع حرکت خود پیش بروند، در دو گشت آخر نیز توانستند خود را به نزدیکی شهرک مصیبین برسانند اما نتوانستند مسیر خود را به سمت شهر اریحا ادامه دهند.

ترکیه تا امروز نتوانسته گروه‌های شورشی تحت حمایت خود را کنترل کند و این مساله به عدم پایبندی آنها به توافق با روسیه و اجرای بندهای توافقنامه سوچی و بازگشایی اتوبان حلب-لاذقیه منجر شد و در ادامه تلاش‌ها برای اجرای مستمر و ایمن هشتمین گشت‌های مشترک شکست خوردند.

گروه‌های وابسته به القاعده که مخالف توافقنامه روسیه-ترکیه هستند، صبح روز یکشنبه با استفاده از مسیرهای امدادی که تحت نظارت کامل ارتش ترکیه هستند از جمله اتوبان حلب-لاذقیه از حومه پل الشغور در غرب ادلب، حمله گسترده‌ای را علیه پایگاه‌های ارتش ترکیه در محور شهرک الطنجره در دشت الغاب در شمال غرب حماه آغاز کردند.

به گفته برخی منابع میدانی، آنکارا مسؤولیت حمله این گروه‌ها به پایگاه‌های ارتش سوریه را به عنوان ضامن اجرای توافقنامه آتش‌بس به دست آمده با مسکو  بر عهده گرفت، به ویژه که این حمله در محدوده نظارت پایگاه‌های ارتش ترکیه در اتوبان حلب-لاذقیه در حومه غربی ادلب و روستاهای اطراف آن انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گشت زنی مشترک ترکیه و روسیه خودروهای زرهی مشترک روسیه روسیه ترکیه ارتش ترکیه گشت مشترک مسیر گشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۴۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند

 معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از انجام گشت مشترک بازرسی از واحد‌های صنفی لوازم کشاورزی شهرستان جیرفت و برخورد با واحد‌های صنفی متخلف خبر داد.

محمدعلی توکلی با اعلام این خبر افزود: کشت مشترک بازرسان و‌کارشناسان اداره کل صمت جنوب کرمان به همراه کارشناسان سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان با بازرسی از ۸ واحد صنفی لوازم کشاورزی بعمل آمد که متصدیان ۳ واحد صنفی متخلف به دلیل داشتن تخلفاتی نظیر گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب و عدم ارائه فاکتور خرید، ضمن ثبت تخلفات آنان در سامانه تخلفات صنفی و تعزیراتی، متصدیان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • محور کندوان از بالای طویر مسدود می شود/ ترافیک سنگین مسیر جنوب
  • حادثه دریایی جدید در اطراف یمن
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • حذف عملی ایران از کریدورهای تجاری
  • (ویدئو) روسیه خودرو‌های زرهی غنیمت گرفته از ۱۲ کشور را به نمایش گذاشت
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو