Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، هفته نامه خبری آمریکایی تایم نوشت: 
اظهارات جنجال برانگیز «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در تاریخ ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) مبنی بر تزریق موارد ضدعفونی برای شکست ویروس کرونا، کار چندانی برای شهرت وی در خصوص مطرح شدنش به عنوان یک تصمیم گیرنده در حوزه بهداشت نکرد. اما آنچه تصورش دشوارتر است، وجود افرادی هرچند اندک است که توصیه‌های وی را بکار بسته و مواد سمی شیمیایی به بدن خود تزریق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین گزارش انجمن آمریکایی مراکز کنترل سموم (AAPCC)  که به جمع آوری داده‌ها در این خصوص می‌پردازد، سرنخ‌هایی ارائه می‌دهد. 
نکته جالب توجه این است که براساس گزارش مرکز بیماری‌ها و کنترل شیوع و مرگ و میر آمریکا،  حتی پیش از اظهارنظرهای ترامپ، مسمومیت‌های تصادفی ناشی از مصرف سفید کننده‌ها و سایر مواد ضد عفونی کننده از اول ژانویه تا ۳۱ مارس (۱۱ دی تا ۱۲ فروردین) امسال در حال افزایش بود. البته بیشتر این مسمویت‌ها ناشی از استفاده از مواد ضدعفونی کننده برای گندزدایی سطوح مغازه‌ها و همچنین تلفن‌های همراه صورت گرفته و بدین ترتیب اشکال مسمویت بیشتر ناشی از استنشاق گازهای سمی بوده هرچند در میان کودکان تزریق این مواد هم دیده شده است.  
اما نکته قابل تامل در این میان این است که پس از اظهارات ترامپ دقیقا چه اتفاقی رخ داده که شاهد افزایش مسمویت‌هایی از این دست هستیم. در ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۲۰ (دی، بهمن و اسفند و نیمه فروردین) ، مسمومیت‌های تصادفی با مواد ضد عفونی کننده خانگی به ترتیب ۵، ۱۷ و ۹۳ درصد نسبت به ماه‌های مشابه سال گذشته افزایش یافته است. در پی اظهارات ترامپ، این افزایش در مقایسه با آوریل سال ۲۰۱۹ (فروردین سال گذشته) ۱۲۱درصد بوده است. 
در مورد مسموسیت با محلول سفیدکننده، در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۲۰ (دی، بمن، اسفند و نیمه فروردین) میزان مسمومیت‌ها نسبت به ماه‌های مشابه سال گذشته به ترتیب ۷، ۱ و ۵۹ درصد افزایش داشته است. در ماه آوریل (نیمه دوم فروردین) هم مسمویت ناشی از محلول سفیدکننده ۷۷ درصد رشد داشته‌اند. بنابراین براساس دوره آغاز استفاده از مواد ضدعفونی در راستای مبارزه با ویروس، به نظر می‌رسد مردم آمریکا از هر راهی برای مقابله با این بیماری استفاده کرده‌اند، هرچند سخنان رییس جمهوری و ایده‌های خطرناک وی توانسته سرعت بسیاری به روی آوردن آن‌ها به مواد ضدعفونی کننده بدهد. 
آخرین آمار حاکی از ابتلای بیش از یک میلیون و ۴۰۸ هزار نفر مبتلا به کووید-۱۹ در آمریکا بوده که از میان بالغ بر ۸۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. 
 
 

برچسب‌ها ویروس کرونا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد

 فریبرز راشدی  اظهار کرد: در ششمین روز از هفته سلامت و در راستای اجرای طرح تشدید کنترل بهداشتی واحدهای عرضه کننده مواد غذایی ، یک انبار زیرزمینی که مملو از مواد غذایی تاریخ گذشته بود کشف شد.

وی ادامه داد: اقلام غذایی کشف شده در این انبار شامل انواع آبمیوه و آبلیمو به وزن تقریبی سه تن است که چهار تا پنج ماه از تاریخ انقضای آنها گذشته بود.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان تصریح کرد: این مرکز بهداشت، سلامت شهروندان را خط قرمز خود دانسته و با متصدیان متخلف از مقررات بهداشتی برخورد قانونی خواهد کرد.

وی افزود: در روز جاری نزدیک به ۱۹ تن مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی غیر قابل توزیع معدوم شد.

راشدی بیان کرد: این میزان مواد غیرقابل مصرف توسط بازرسان بهداشت محیط از انبارها و مراکز تهیه و توزیع سطح شهر زاهدان جمع آوری شده است.

وی تاکید کرد: پس از انجام مراحل قانونی و کسب مجوزهای لازم در محل سایت زباله شهرداری زاهدان و با حضور نماینده قوه قضائیه معدوم شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت