Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@12:42:26 GMT

مهمترین رسالت آموزش و پرورش؛ پاسخگویی به نیاز آینده کشور

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۵۰۰۶

مهمترین رسالت آموزش و پرورش؛ پاسخگویی به نیاز آینده کشور

طالبی، مهمترین رسالت آموزش و پرورش را پاسخ گویی به نیاز آینده کشورمان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد به ریاست استاندار و با حضور آموزگاران برگزیده شهرستان های مختلف، نمایندگان انجمن های اولیا و مربیان و روسای آموزش و پرورش شهرستان های استان در محل تالار فرهنگیان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طی این نشست؛ حاضران، پیشنهادات، نقطه نظرات و انتقادات خود را در خصوص مسائل مربوط به آموزش و پرورش بیان کردند.

«محمد علی طالبی» در این برنامه گفت: سند تحول بنیادین تحول آموزش و پرورش در بردارنده موارد ضروری برای پرورش و آموزش دانش آموزان در ابعاد مختلف است.

وی افزود: تقویت روحیه مشارکت و مسئولیت پذیری، پرهیز از فرد محوری و افزایش روحیه کار جمعی از جمله موارد قابل توجه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه مهمترین رسالت آموزش و پرورش، پاسخگویی به نیاز آینده کشور است اذعان کرد: استان یزد باید به منظور جبران آسیب هایی که به دلیل برخی راهبردهای غلط در حوزه آموزش و پرورش متحمل شده و همچنین با اتکای به ظرفیت های خوب خود، پیشتاز اجرای سند در سطح کشور باشد و اجرای آن در قالب کمیته های مختلف دنبال شود.

وی ادامه داد: به منظور نظارت بر چگونگی اجرای سند بنیادین تحول آموزش و پرورش، "کمیته ارزیابی" با مسئولیت معاونت سیاسی استانداری تشکیل می‌شود و به بررسی عملکرد آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی دخیل در اجرای سند، می‌پردازد.

این مقام مسئول با بیان اینکه وظایف دستگاه هایی که در سند به آنها پرداخته شده است احصا و به صورت شفاف ابلاغ می‌شود تاکید کرد: باید بومی سازی سند تحول به منظور مرتفع کردن ضعف های احتمالی انجام شود.

 وی خاطرنشان کرد: به کنکور زدگی در استان یزد نقد جدی دارم چراکه تبعاتی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در بر داشته است.

طالبی یادآور شد: کرونا موجب شد برخی از اقشار جامعه همچون پرستاران، پزشکان و معلمان و... زحماتشان بازنمود بهتری برای مردم داشته باشد و منزلت معلمی در سطح جامعه ارتقا پیدا کند.

وی در پایان، تصریح کرد: بحران کرونا فرصت بروز روحیات انسانی بسیار بالایی که در معلمین وجود داشت را فراهم کرد و این روحیات به خوبی برای مردم عیان شد.

پایان پیام/680

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای آموزش و پرورش یزد آموزش و پرورش یزد شبستان یزد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استاندار یزد آموزش و پرورش آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان در این نشست آقای فداکار استاندار با تاکید بر پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش گفت: ارائه تسهیلات ۳۰ میلیارد تومانی برای درمان ناباروری یکی از اقدامات در حمایت از طرح های جوانی جمعیت است.
آقای رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: امسال ۱۱۵۲ نفر از فرهنگیان در سامانه انتخاب معلم نمونه ثبت نام کردند که از این تعداد ۵ معلم و ۷ کادر مدیریتی مدارس انتخاب شدند.
در این جلسه همچنین از شورای های آموزش و پرورش زرند،بردسیر و رفسنجان بعنوان شوراهای برتر استان در سال ۱۴۰۲ تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد