Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع محلی یمن از کشته شدن یک فرمانده نیروهای موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی»(شورای انتقالی جنوب) تحت حمایت امارات در درگیری با نیروهای دولت مستعفی یمن خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی یمن گزارش دادند که «عادل السافع» فرمانده گردان اول تیپ سوم حمایت و پشتیبانی وابسته به شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات در درگیری‌های استان أبین کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه الجزیره با اعلام این خبر افزود که درگیری‌ بین نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» و شورای انتقالی جنوب در أبین همچنان ادامه دارد و نیروهای هادی آمادگی خود برای پیشروی به سمت شهر زنجبار مرکز استان أبین را اعلام کرده و از ساکنان شهر خواسته‌اند به دلیل احتمال وقوع درگیری، در خانه‌های خود بمانند.

از سوی دیگر منابع میدانی در ارتش وابسته به دولت هادی گفتند که در درگیری‌‌های روز سه‌شنبه(دیروز) دو نفر از نیروهای آن‌ها و ۱۰ نفر از نیروهای شورای انتقالی کشته شده و بیش از ۳۰ نفر از نیروهای شورای انتقالی به اسارت گرفته شدند.

برخی منابع بیمارستانی نیز گفتند که شمار زیادی از کشته‌ها و زخمی‌ها به بیمارستان‌های لودر، زنجبار و عدن منتقل شدند.

شاهدان عینی همچنین از عقب‌نشینی خودروهای نظامی شورای انتقالی جنوبی از زنجبار و انتقال به شهر عدن خبر دادند.

فرماندهی نیروهای هادی در محور أبین و عتق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ساعات آینده پیشروی به سمت زنجبار آغاز می‌شود و به نیروهای شورای انتقالی جنوب هشدار داد تا به منظور جلوگیری از وارد آمدن آسیب‌های احتمالی به غیرنظامیان، زنجبار را ترک کنند.

فرماندهی ارتش وابسته به دولت هادی همچنین از عفو عمومی کسانی که سلاح‌های خود را تحویل می‌دهند، خبر داد و افزود که نیروهای آن‌ها استحکامات نیروهای شورای انتقالی در منطقه الشیخ سالم را درهم شکسته و در حال پیشروی به سمت زنجبار است.

تقابل میان دولت مستعفی و شورای انتقالی از ۲۶ آوریل گذشته پس از آن شدت گرفت که شورای انتقالی وضعیت خودمختاری در استان‌های جنوبی اعمال کرد که با مخالفت‌های داخلی و خارجی روبه رو شد.

دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب در پنجم نوامبر گذشته توافقی را در ریاض به امضا رساندند، اما این توافق نتوانست به وضعیت جنوب یمن سر و سامان دهد به خصوص که شورای انتقالی خواستار جدا شدن جنوب یمن از شمال این کشور است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: أبین امارات شورای انتقالی جنوب یمن نیروهای هادی نیروهای شورای انتقالی شورای انتقالی جنوب دولت مستعفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی

آفتاب‌‌نیوز :

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس در پیامی جدید اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت».

متن عربی و عبری پیام گردان‌های القسام به شرح ذیل است:

الضغط العسکری أدی إلی مقتل عشرات الأسری الذین بأیدینا وحرم البقیة من الاحتفال بعید الفصح مع أعزائهم הלחץ הצבאי הוביל להרג עשרות השביויים שביידנו ומנע משאר השבויים לחגוג הפסח עם יקריהם #الوقت_ینفد #הזמן_אוזל #حکومتکم_تکذب #ממשלתים_שקרנית

این در حالی است که پیشتر نتانیاهو مدعی شده بود که تنها ادامه فشار نظامی بر حماس است که به آزادی همه اسرای اسرائیلی در غزه منجر خواهد شد!

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی
  • ببینید | گردان‌های قسام: فشار نظامی به کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست منجر شده است
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است