Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@04:25:23 GMT

معرفی یک ژئوسایت جدید در ناحیه ساحل جنوبی قشم

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۵۱۹۶

معرفی یک ژئوسایت جدید در ناحیه ساحل جنوبی قشم

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از کشف یک پدیده‌ کم‌نظیر زمین‌شناختی در محدوده شهر سوزای قشم خبر داد. به گزارش پول نیوز، علیرضا امری کاظمی با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط مدیریت ژئوپارک جهانی قشم و همکاری چند زمین شناس پیشکسوت کشور در منطقه سوزای قشم، پدیده‌ کم‌نظیر زمین‌شناختی شناسایی شده که پتانسیل خوبی برای معرفی به عنوان یک ژئوسایت جدید در جزیره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امری کاظمی با اشاره به جنس رسوبات این ژئوسایت افزود: این پدیده رسوبی شامل مارن آهکی در محیط جزر و مدی است که وضوح و زیبایی آن  بسیار قابل توجه است.
به گفته وی، این پدیده بی نظیر ارزش علمی ـ آموزشی بالایی به ویژه در حوزه زمین گردشگری و ژئوتوریسم در ژئوپارک جهانی قشم دارد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم ادامه داد: به زودی زیرساخت‌های لازم، تجهیز و ساماندهی این ژئوسایت شامل؛ نصب تابلو تفسیری، ایجاد مسیر دسترسی و ساخت پارکینگ آماده می شوند تا این پدیده جذاب به چرخه زمین گردشگری جزیره افزوده شود.
گفتنی است، ژئوسايت ها مکان هايى داراى نمونه هاى شاخص از تاريخ زمين شناختى و فرآيندهاى برجسته زمين شناختى هستند که در توسعه اشکال زمين موثر بوده اند. این نقاط اشکال و فرم هاى زمين شناختى برجسته و شاخصی هستندکه از نظر زمين شناسى ارزش بالایی دارند و مى توانند هدف بازديد ژئوتوريست ها باشند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قشم گردشگری ژئوتوریسم ژئوپارک جهانی ژئوپارک جهانی قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ناو سپاه پاسداران وارد نیمکره جنوبی زمین شد /ناو اقیانوس پیما مجهز به موشک بالستیک است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

بنابر روایت خبرگزاری صدا و سیما ،، این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902926

دیگر خبرها

  • تصاویری خیره‌کننده از فوران‌های خورشیدی
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • دیدنی‌های رایگان دبی؛ معرفی تفریحات رایگان دبی
  • همه‌چیز درباره ناو شهید مهدوی؛ ناو مجهز به موشک بالستیکی که وارد نیمکره جنوبی زمین شد
  • این ناو سپاه پاسداران وارد نیمکره جنوبی زمین شد /ناو اقیانوس پیما مجهز به موشک بالستیک است
  • ناو «شهید مهدوی» وارد نیمکره جنوبی زمین شد
  • فرونشست در اصفهان و خوزستان به بیش از ۷تا۱۰ سانتی متر رسید
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • معرفی تیم‌های جام جهانی فوتسال/ تیم ملی ایران درمیان غول های دنیا