Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@21:09:42 GMT

کتاب گویای صلح امام حسن(ع) در رادیو فرهنگ

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۵۳۵۱

کتاب گویای صلح امام حسن(ع) در رادیو فرهنگ

کتاب گویای «صلح امام حسن(ع)» به قلم آیت‌الله شیخ راضی آل‌یاسین و ترجمه مقام معظم رهبری در شب‌های ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع) از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، کتاب گویای «صلح امام حسن(ع)» به همت مجموعه ایرانصدا، با همکاری انتشارات انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) در سه جلد 15فصلی، به مدت 896 دقیقه تولید شده، که رادیو فرهنگ از امشب تا پایان ماه مبارک رمضان این برنامه را تقدیم شنوندگان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب صلح امام حسن(ع) با گفتاری نسبتاً مفصل از علامه عبدالحسن شرف‌الدین، رهبر شیعیان لبنان در نیمه دوم قرن گذشته هجری قمری و پیشگفتار کوتاه نویسنده درباره تحقیق و کتابش آغاز می‌شود و پس از پرداختی کوتاه به زندگی‌نامه و سیره و سیمای حضرت امام حسن(ع)، به سراغ محور اصلی بحث یعنی زندگی سیاسی پرفراز و نشیب ایشان می‌رود. در بخش‌های دوم و سوم که پیکره اصلی تحقیق را شکل می‌دهند، سخن از موقعیت سیاسی ویژه آن روزگار و چرایی و چگونگی صلح و پیامدهای آن است؛ در بخش پایانی نیز مقایسه‌ای کوتاه و فشرده میان شرایط زمانه امام حسن(ع) با روزگار امام حسین(ع) صورت گرفته است.

کتاب گویای «صلح امام حسن (ع)» به تهیه‌کنندگی زهرا عبدالله‌زاده و با روایت محی‌الدین تقی‌پور به عنوان راوی اصلی کتاب، ابوالفضل شاه‌ابراهیمی راوی بخش‌های مستند و احمد گنجی راوی دیگر بخش‌ها، در کنار ناصر نظامی‌ که تنها فرمایشات امام حسن(ع) را در این اثر گویا شنیدنی کرده، ساعت 2 بامداد پخش می‌شود.

 

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: صلح امام حسن ع رادیو فرهنگ کتاب گویا صلح امام حسن ع کتاب گویای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان با حضور نویسندگان و مؤلفان بومی گفت: آثار ارسالی باید برای نخستین بار در محدوده زمانی اول فروردین ‏۱۴۰۱ تا ۲۹  اسفند ‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

علیرضا نوروزی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد وکتابهایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتابهای که توسط نویسندگان و مؤلفان بومی و غیربومی در آذربایجان‌غربی تألیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی اظهارکرد: از هر عنوان کتاب باید دو نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتابهای ارسالی باید در یکی از گروههای تألیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

وی، با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی وجود ندارد،گفت: کتابهای کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: علاقمندان تا ۳۱ ام مردادماه امسال فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی ، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • میدان شهرت در ایران
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات