Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@14:22:24 GMT

فاصله گذاری اجتماعی در خراسان شمالی جدی گرفته نشده است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۵۳۵۳

فاصله گذاری اجتماعی در خراسان شمالی جدی گرفته نشده است

زنجیره انتقال ویروس کرونا که برخی از مردم بیش از دو ماه و نیم با قرنطینه شدن در خانه تلاش کردند که قطع شود، دوباره این زنجیره با رفت و آمدها به سطح شهر و خیابان ها به هم متصل شده و هم اکنون سطح خیابان ها و معابر بسیار شلوغ است.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ زنجیره انتقال ویروس کرونا که برخی از مردم بیش از دو ماه و نیم با قرنطینه شدن در خانه تلاش کردند که قطع شود، دوباره این زنجیره با رفت و آمدها به سطح شهر و خیابان ها به هم متصل شده و این در حالی است که شمار زیادی از شهروندان برای اینکه با این بیماری مبارزه کنند در خانه ماندند تا زنجیره این بیماری قطع شود اما در این روزها با اجازه دادن به برخی از کسب و کارها تمامی آنان فعالیت خود را آغاز کرده اند، حتی کسب و کارهایی که فعالیت آنها خطرناک نیز محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بار دیگر همه کاسبان و فعالیت ها، کار و کسب خود را آغاز کرده‌اند حتی برخی از قشرها نیز زیرزمینی و چراغ خاموش کار می کنند، انتقال بیماری کرونا ادامه خواهد یافت از روزهای اول انتقال ویروس کرونا تاکنون حدود سه ماه می گذرد،  مدارس، دانشگاه ها و مراکز ورزشی، آموزشگاه ها، کارگاه ها و بعضا کارخانه ها همه تعطیل شده اند اما با رعایت نکردن، این تعطیلی ها را نیز بی فایده جلوه داده ایم.

 

همچنین اداره ها بیشتر دورکاری کرده‌اند و مسئولان تصمیم گرفتند تا زنجیره این انتقال را از بین ببرند، به همین علت کسب و کارها را تعطیل کردند اما در یک اقدامی دوباره اجازه فعالیت‌های کسب و کارها داده شد البته در مرحله اول کسب و کارهایی که شهروندان نیاز اساسی به آن دارند و خطرناک شمرده نمی شوند اما مردم از همین فرصت استفاده کردند و تمامی کسب و کارها دوباره فعالیت خود را آغاز کردند، هم اکنون سطح خیابان ها و معابر بسیار شلوغ است و حتی به قول برخی از شهروندان شلوغ تر از قبل شیوع ویروس کرونا نیز شده است.

 

ویروس کرونا همانند فنری فشرده نگه داشته شده بود اما هم اکنون آزاد شده است، کوچک و بزرگ و پیر و جوان وارد سطح شهر شده اند و حتی آنان که کارهای ضروری نیز ندارند از خانه ماندن خسته شده اند و همه به نوعی دنبال بهانه یا فرصتی هستند که از خانه بیرون بزنند.

 

شماری از شهروندان استان خراسان شمالی ضمن انتقاد از اجرای طرح اجازه کسب و فعالیت کسب و کارها گفتند: بسیاری از مردم به دنبال بهانه‌ای بودند که وارد اماکن عمومی و سطح شهر شوند این درحالی است که برخی از آنان نیازی به بیرون آمدن به جز کارهای اساسی ندارند.

 

یکی از شهروندان گفت: متاسفانه طرح فاصله گذاری هوشمند در این استان پاسخ نخواهد داد چرا که مردم احساس می‌کنند که حتماً باید از خانه بیرون بیایند و این در حالی است که در این طرح فعالیت کارهای ضروری باید با این طرح اجرا شود.

 

«مریم ذره پرور» افزود: خانمی را در بازار دیدم که با سه چهار فرزند، قدم می زدند و متاسفانه فرزندانشان ماسک و دستکش در اختیار نداشتند، کودکان با بازی های خود به هر جایی که دوست داشتن دست می زدند و حتی با همان دست خوراکی نیز می خوردند.

 

وی می گوید:  از آن مادر سوال کردم چرا از کودکان خود در محیط بیرون مراقبت نمی کند؟! گفت: دستکش و ماسک به اندازه کافی ندارد و حتی اگر هم داشته باشد استفاده نخواهد کرد چرا که دستکش تنها نمی تواند مفید واقع باشد. ما از خانه ماندن خسته شده ایم و آنان را بیرون آورده ام که هوایی بخورند و بازی کنند و همچنین خرید نیز داشته باشیم.

 

یکی دیگر از شهروندان نیز که از خانه ماندن خسته شده بود، تصریح کرد: حتی اگر ما نیز در خانه بمانیم مردم که در خانه نمی مانند تا این زنجیره انتقال شکست بخورد، قطع زنجیره نیاز به برنامه جدی تری دارد.

 

«نقی خسرو پناه» افزود: هم اکنون با وجود اینکه دغدغه زیادی از مبتلا شدن دارم و دو ماه را رعایت کرده ام اما وقتی می بینم که تمام مردم بیرون از خانه هستند، قرنطینه در خانه ماندن ما نیز شکست خورد.

 

 

آمار مبتلایان به کرونا ویروس در خراسان شمالی به ۱۳۲۹ نفر رسید

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم گفت: طی چند روز گذشته با افزایش نمونه گیری در بیماران سرپایی، شاهد جهش در شناسایی مبتلایان به کووید 19 در استان بوده ایم.


«دکتر سید احمد هاشمی» افزود: اگر بخواهیم به سمت نزولی شدن آمار مبتلایان پیش برویم، رعایت پروتکل های وزارت بهداشت، همکاری همه جانبه مردم، پرهیز از تشکیل و شرکت در تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به خصوص در صنوف ضروری است.

 


وی نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی هشدار جدی داد و با تأکید بر کاهش تجمعات گفت: متاسفانه موارد بستری در بیمارستان به دلیل بیماری کووید ۱۹ در استان رو به افزایش است.
 

 

دکتر هاشمی با بیان این که بیماران با حال و شرایط بدتری مراجعه می کنند، تصریح کرد: آمار مراجعه کنندگان  در بجنورد نسبت به دیگر شهرستان های استان بالاتر است، اما طی روزهای اخیر بیشتر مراجعه کنندگان از راز و جرگلان و مانه و سملقان هستند که هشدار جدی برای فاصله گذاری اجتماعی را می طلبد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده تا ظهر 23 اردیبهشت تعداد مبتلایان هزارو  329 نفر، تعداد فوتی ها 100 نفر  و تعداد بهبود یافتگان 565 نفر است، بیان کرد: تعداد نمونه های منفی گزارش شده هم هزارو 792 نفر است و در حال حاضر 151 بیمار در بیمارستان ‌ها و مراکز درمانی بستری هستند.

 

هاشمی تعداد مبتلایان در شهرستان بجنورد را  619  نفر، شیروان 174 نفر، فاروج 94 نفر، مانه و سملقان 119 نفر، جاجرم 44 نفر، گرمه 32 نفر، راز و جرگلان 82 نفر  و اسفراین 165 نفر اعلام کرد.

 

 

 

پایان پیام/569

منبع: شبستان

کلیدواژه: زنجیره انتقال بیماری فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی خراسان شمالی ویروس کرونا کسب و کارها خانه ماندن خیابان ها هم اکنون سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که ۱۳۰ خوشه از  آن مراحل نهایی را طی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فرشاد مقیمی امروز در بازدید از غرفه استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو، اظهار داشت: تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین فرصت مطلوبی برای توازن در سیاست‌گذاری استان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه توسعه خوشه‌های صنعتی در برنامه هفتم توسعه به سازمان صنایع کوچک ایران واگذار شده است، عنوان کرد: 505 خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که 130 خوشه از آن مراحل نهایی را طی کردند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌ها در زمینه خوشه‌های صنعتی و زنجیره ارزش، موجب توسعه فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، عنوان کرد: خوشه‌های کسب‌وکار نیز در کنار خوشه‌های صنعتی مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در جایی که توانمندی بخش خصوصی در همرسانی کسب‌وکار وجود دارد، ورود نمی‌کنیم، مطرح کرد: ارتباط بین کسب‌وکارها و زنجیره‌های ارزش در قالب یک بن‌سازه الکترونیکی که شامل اطلاعات خوشه‌ها است، صورت می‌گیرد که به‌زودی رونمایی می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه توسعه زنجیره‌های ارزش در اولویت این سازمان است، خاطرنشان کرد: تشکیل زنجیره ارزش یکی از مدل‌های مهم اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است