Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:00:00 GMT

خرید طلا و سکه با کارت بانکی سرقتی در همدان

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۵۳۹۱

خرید طلا و سکه با کارت بانکی سرقتی در همدان

سرهنگ جمشید باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: یک سارق سابقه دار اقدام به سرقت کارت بانکی یک شهروند همدانی کرده و از این طریق اقدام به خرید سکه و طلا کرده بود.

وی اضافه کرد: پس از تشکیل پرونده قضایی و ارجاع این پرونده به انتظامی شهرستان همدان، دستگیری سارق در دستور کار ماموران کلانتری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شهرستان همدان اظهار داشت: طبق بررسی های صورت گرفته مالباخته رمز کارت عابر بانک را بر روی یک کاغذ نوشته و آن را به پشت کارت بانکی چسبانده بود و این سهل انگاری موجب شده بود سارق به راحتی بتواند این حساب را خالی کند.

سرهنگ باقری ادامه داد: در جریان بررسی های صورت گرفته و با استفاده از شگردهای خاصی پلیسی، ماموران انتظامی ابتدا محل خرید طلا را شناسایی کرده و از این طریق چهره سارق را نیز شناسایی کردند.

وی بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۹ فرهنگیان محل اختفای سارق را شناسایی کرده و در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که سارق در بازجویی ها به جرم خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان ادامه داد: طلا و سکه های خریداری شده در منزل متهم کشف و به مالباخته بازگردانده شد و سارق سابقه دار پس از تکمیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

سرهنگ باقری عنوان کرد: افرادی که سواد کافی برای استفاده از کارت بانکی یا حفظ رمز آن را ندارند از قرار دادن کارت عابر بانک در اختیار دیگر افراد یا نوشتن رمز بر روی آن پرهیز کنند چرا که در صورت سرقت یا مفقود شدن کارت بانکی سارق به راحتی می تواند حساب صاحب کارت را خالی کند.

وی همچنین از شهروندان خواست اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار کسی قرار نداده و در صورت فاش شدن اطلاعات نسبت به تغییر رمز اقدام کنند در عین حال دارندگان حساب، پیامک بانکی خود را فعال کنند تا از هر گونه تراکنش مطلع شوند.

 ۲ هزار و ۴۰۰ سارق سال ۹۸ در استان همدان دستگیر شدند که از این تعداد ۳۶۰ تن سارق حرفه ای و دارای سوابق متعدد سرقت بودند.

برچسب‌ها فرماندهی نیروی انتظامی همدان سرقت همدان سکه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرقت همدان سکه سرقت همدان سکه کارت بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان

رئیس پلیس آگاهی گیلان از شناسایی و دستگیری ۲۲ سارق و هفت مالخر در طرح سه روزه عملیاتی مبارزه با سرقت مغازه در استان خبر داد و گفت: این افراد به ۲۲ فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، علیرضا حدادی با بیان اینکه طرح عملیاتی مبارزه با سرقت مغازه به مدت سه روز در استان گیلان اجرا شد، اظهار کرد: در این طرح با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه، ۲۲ سارق و هفت مالخر در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده سارقان به ۲۲ فقره سرقت مغازه اعتراف کردند و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان تاکید بر رعایت اصول و نکات پیشگیری از سرقت توسط مردم، خاطرنشان کرد: ارتقای نظم و امنیت همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 748925

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق سیم و کابل برق در مهرستان
  • دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد
  • دستگیری سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • سارقان مشاعات ساختمانی در اسفراین دستگیر شدند
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان