Web Analytics Made Easy - Statcounter

با جمع‌بندی نظرات داوران دو کشور ایران و ترکیه طی فروردین و اردیبهشت ۱۳۹، تعداد ۲۲ طرح مشترک میان پژوهشگران ایرانی و ترکیه‌ای، با تصمیم مشترک مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان پژوهش و فناوری ترکیه (توبیتاک) انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، در پی اعلان فراخوان طرح‌های پژوهشی مشترک ایران و ترکیه در چارچوب برنامه TUBITAK-MSRT Joint Call 2020 درتیرماه ۱۳۹۸ و اختصاص مهلت ۵ ماهه (بعد از یک‌بار تمدید مهلت بنا به درخواست محققان دو کشور) که به دریافت ۱۶۴ طرح پژوهشی مشترک بین محققان ایرانی و ترکیه‌ای منجر شد، داوری‌های فنی و علمی از طریق سامانه‌های ویژه بارگذاری و داوری طرح‌ها در دانشگاه تبریز به عنوان مسئول کارگروه همکاری‌های علمی ایران و ترکیه و نیز در سازمان پژوهش و فناوری ترکیه (توبیتاک) پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرآیند بررسی اولیه مدارک ارسالی توسط کارشناسان انجام گرفت و سپس ۱۳۴ طرح نهایی که به طور صحیح و مطابق موارد درخواستی بارگذاری و ارسال شده بودند، در دی ماه ۱۳۹۸ وارد مرحله داوری شدند. داوری علمی طرح‌ها در کشور با دعوت از اعضای هیئت علمی و محققان از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور انجام شد و برای هر طرح دو داور منتخب اختصاص یافت. در کشور ترکیه نیز داوری‌ها توسط توبیتاک با اختصاص سه داور به هر طرح انجام گرفت.

با جمع‌بندی نظرات داوران هر دو کشور طی فروردین و اردیبهشت ۹۹، تعداد ۲۲ طرح مشترک میان پژوهشگران ایرانی و ترکیه‌ای که در لیست داوری هر دو طرف برای انتخاب نهایی توصیه شده بودند، با تصمیم مشترک مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و توبیتاک انتخاب شدند. طرح‌هایی که صرفاً از جانب یکی از طرفین برای انتخاب توصیه شده بود، در لیست نهایی قرار نگرفتند.

بودجه اختصاص داده شده برای طرح‌های منتخب از طرف توبیتاک برای محقق ترکیه‌ای مبلغ ۱۰۰ هزار لیره و از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای محقق ایرانی ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، فهرست طرح‌های منتخب همراه با اسامی پژوهشگران، عناوین پروژه و نام دانشگاه‌های مربوطه، بر روی سایت مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم اعلام شده است. پژوهشگران منتخب دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه انعقاد قراردادهای پژوهشی مشترک، با مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه تبریز ترجیحاً با آدرس ایمیل irtu@tabrizu.ac.ir و یا از طریق شماره تلفن ۰۴۱-۳۳۳۹۳۵۴۸ تماس بگیرند.

علاقه‌مندان برای ملاحظه و دانلود لیست اسامی طرح‌های منتخب می‌توانند به وب‌سایت وزارت علوم مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تبريز تركيه وزارت علوم ایران و ترکیه همکاری های علمی و بین المللی پژوهشی مشترک وزارت علوم ترکیه ای طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از بمباران منطقه متینا در شمال عراق از سوی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در این ارتباط اعلام کرد که در جریان حمله هوایی مذکور مواضع پ ک ک هدف قرار گرفته است.

منابع خبری اضافه کردند که در این حادثه ۷ تروریست کشته شده‌ اند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه مؤثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است

کد خبر 6094675

دیگر خبرها

  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • فراخوان اولین سالانه تبادل عکس ایران منتشر شد
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد