Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه با تأکید بر قانونی بودن همکاری‌های مسکو-کاراکاس و ارائه کمک‌های انسان دوستانه به ونزوئلا، گفت: در صورت درخواست، نیروهای ویژه روس در تحقیقات درباره تجاوز مزدوران خارجی به این کشور کمک می‌کنند. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که نیروهای ویژه این کشور آمادگی دارند که در صورت درخواست مقامات کاراکاس، به ونزوئلا در تحقیقات پیرامون تجاوز مزدوران خارجی به این کشور کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف در پایان نشست شورای وزیران کشورهای عضو جامعه مشترک المنافع که بصورت کنفرانس ویدئویی برگزار شد، گفت: «در رابطه با اشکال مختلف همکاری روسیه با ونزوئلا، از جمله بررسی تجاوز اخیر مزدوران خارجی به ونزوئلا با هدف خرابکاری، حملات تروریستی و سرنگونی رئیس جمهور قانونی این، نیروهای ویژه ما با همتایان ونزوئلایی در تماس هستند و  اگر براساس توافقات مربوطه، درخواست کمکی در این زمینه دریافت شود، البته در نظر گرفته خواهد شد.»

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که تمام تماس‌ها با ونزوئلا به صورت قانونی انجام می شود، یعنی در چارچوب اسناد و موافقت نامه‌های بین دولتی است که توسط مجالس دو کشور به تصویب رسیده و کاملاً قانونی هستند.

لاوروف افزود: «ما مطمئناً به ونزوئلا، از جمله با ارائه کمک‌های انسان دوستانه کمک می کنیم، ونزوئلا اکنون سعی با تحریم‌های غیرقانونی علیه این کشور کنار آید. در عین حال، غربی‌ها دولت رئیس جمهور مادورو را متهم می کنند که قادر به تغذیه مردم کشور خود نیست. ولی ما به همراه سایر کشورهای دوست، کمکهای انسانی، از جمله ارسال انواع داروها و تجهیزات اولیه پزشکی را به ونزوئلا ارائه می‌دهیم.»

قصد روسیه برای گفتگو با آمریکا درباره ثبات راهبردی

وزیر امور خارجه روسیه همچنین یادآور شد که مقامات مسکو قصد دارند در آینده نزدیک رایزنی‌هایی درباره مسائل مربوط به ثبات راهبردی با ایالات متحده انجام دهند.

وی گفت: «در آینده نزدیک، ما تماس‌هایی با مقامات واشنگتن خواهیم داشت که از جمله آنها گفتگو درباره موضوعات مربوط به ثبات راهبردی و امنیت جهانی است.»

سرگئی لاوروف همچنین اعلام کرد که روسیه آماده است تا حتی "همین فردا"، یک کنفرانس ویدئویی بین رهبران کشورهای "پنج عضو دائم شورای امنیت" درباره وضعیت بیماری همه گیر ویروس کرونا در جهان برگزار کند.

وی یادآور شد که تاریخ برگزاری نشست حضوری رهبران کشورهای عضو دائم شورای امنیت هم وقتی مشخص خواهد شد که زمان پایان شیوع بیماری کووید-19 روشن شود.

سفیر آمریکا در روسیه: ترامپ با نشست سران "5 کشور هسته‌ای" موافق استرایزنی تلفنی پوتین و ترامپ درباره کرونا و نفتشرکت پوتین در نشست اضطراری سران گروه 20 درباره کرونا

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سرگئی لاوروف نیکولاس مادورو ونزوئلا اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرگئی لاوروف نیکولاس مادورو ونزوئلا اخبار روسیه سرگئی لاوروف نیکولاس مادورو ونزوئلا اخبار روسیه خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسکوف: روسیه پیروز جنگ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه و اروپا باید برای تعامل در آینده آماده شوند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز جمعه اعلام کرد که روسیه هیچ کشوری را در اروپا تهدید نمی کند و انتظار دارد که هیچ کشور اروپایی نیز تهدیدی برای روسیه نباشد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که روسیه و اروپا دیگر نمی توانند روابطی مانند گذشته داشته باشند و مسکو تجربیات فعلی را در نظر خواهد گرفت.

پسکوف گفت که عملیات ویژه نظامی با موفقیت برای روسیه به پایان می رسد و پس از آن روسیه و اروپا باید در خصوص نحوه تعامل با هم به توافق برسند.

سخنگوی کرملین تاکید کرد که مقدمات سفر رییس جمهور روسیه به چین در مراحل پایانی آماده سازی است و مسائل زیادی در دستور کار این سفر قرار دارد.

کد خبر 6089136

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود