Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره تحقیقات فدرال آمریکا نام یک دیپلمات سعودی مظنون به حمایت از دو تروریست القاعده در جریان حملات 11 سپتامبر را به‌صورت غیر عمد فاش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یاهو نیوز، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) نام یک مقام سعودی مظنون به حمایت از دو عضو القاعده را که در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ نقش داشتند، به‌طور سهوی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام ارشد اف. بی. آی ماه گذشته در سندی که به دادگاه ارائه کرد، از «مساعد احمد الجراح» نام برده است.

الجراح در زمان حملات ۱۱ سپتامبر که ۲ هزار و ۷۵۳ کشته بر جای گذاشت در سفارت عربستان سعودی در شهر واشنگتن کار می‌کرد.

بنا بر اسنادی که به رؤیت یاهو نیوز رسیده است، مقام‌های آمریکایی ظن آن دارند که الجراح «نفر سومی» است که به تروریست‌های القاعده کمک کرده بود.

عربستان سعودی همواره نقش داشتن مقام‌های خود در حملات ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی سازمان تجارت جهانی در شهر نیویورک و ساختمان پنتاگون را رد کرده است.

بنابراین گزارش، الجراح یک مقام میانی در وزارت خارجه عربستان بود که در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ برای مأموریت به سفارت آن کشور در واشنگتن اعزام‌شده بود.

گفته می‌شود که وی از دو نفر از هواپیماربایانی که حملات ۱۱ سپتامبر را رقم زدند، حمایت کرده بود.

یاهو نیوز نوشت: اگرچه تمام ارجاعات به نام الجراح در آن سند حذف‌شده بود اما در یکی از موارد، نام وی سانسور نشده بود.

این سند توسط «جیل سانبورن» دستیار رئیس اف. بی. آی تنظیم‌شده و ماه گذشته به دادگاه ارسال و هفته گذشته باز شد.

این گزارش حاکی است که این موضوع، «پیشرفت قابل‌توجهی» در شکایت خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر به شمار می‌آید. این پرونده حکومت سعودی را به دست داشتن در آن حملات متهم می‌کند.

سند سانبورن نشان می‌دهد که عوامل اف. بی. آی در بررسی‌های خود، ارتباط میان هواپیماربایان و سفارت عربستان در واشنگتن را کشف کرده‌اند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به یاهو نیوز اعلام کرد که افشای نام الجراح یک «خطا» بوده است.

الجراح یکی از ۹ مقام فعلی و سابق سعودی است که بنا به اعتقاد وکلای خانواده‌های قربانیان، اطلاعات مهمی درباره پرونده حملات ۱۱ سپتامبر دارند.

«برت ایگلسون» سخنگوی خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد که دولت (آمریکا) در مورد نقش سعودی‌ها لاپوشانی کرده است.

سپتامبر سال گذشته میلادی، وکلای خانواده‌های قربانیان از هویت این مقام سعودی مطلع شدند اما از افشای نام وی منع شدند.

همچنین کمیسیون ۱۱ سپتامبر که مسئول تحقیق درباره نقش سعودی‌ها در آن حملات به شمار می‌رود، اعلام کرد: «ما هیچ شواهدی دال بر اینکه حکومت سعودی یا مقام‌های سعودی از این سازمان (القاعده) حمایت مالی کرده‌اند، به دست نیاوردیم.»

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: القاعده 11 سپتامبر اف بی آی خانواده های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر یاهو نیوز یک مقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت امنیت دریایی انگلیس «امبری» اعلام کرد یک کشتی کانتینربر با پرچم مالت در حالی که از جیبوتی به سمت بندر جده عربستان سعودی در حال حرکت بود، هدف حملات موشکی قرار گرفت و با سه موشک به این کشتی حمله شده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که براساس برآوردهای امبری، این کشتی به دلیل وجود روابط تجاری بین اپراتور ثبت شده آن با رژیم صهیونیستی هدف حمله قرار گرفته است.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر یا خسارات وارده احتمالی به کشتی مذکور منتشر نشده است. اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

نیروهای مسلح یمن از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که 206 روز از آن می‌گذرد، اعلام کرده‌اند که به کشتیهای مرتبط با این رژیم اجازه عبور از تنگه باب المندب و دریای سرخ را نخواهند داد و در همین راستا نیز تاکنون به ده‌ها کشتی تجاری و نظامی مرتبط با اسرائیل و متحدان این رژیم حمله کرده‌اند.

آمریکا نیز در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی، ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.

اما نیروهای مسلح یمن در واکنش به حملات جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به خاک یمن نشان داده که این تجاوزات مانع حمایت آنها از مردم غزه و مقاومت فلسطین نخواهد شد.

کد خبر 848113 منبع: فارس برچسب‌ها کشتیرانی یمن

دیگر خبرها

  • بیماری که با افسردگی مرتبط است
  • مقام سازمان ملل: حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صد‌ها هزار نفر می‌شود
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • هدف قرار گرفتن کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل