Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر نظام فنی و اجرایی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تدوین دستورالعمل مقابله با شیوع بیماری کرونا توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، به تشریح نحوه مدیریت اجرای پروژه‌های عمرانی در شرایط کرونایی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رحیم میرزایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شرایط عمومی جامعه از اول اسفندماه سال گذشته متاثر از شیوع ویروس کرونا بوده و تقریبا از همان زمان نیز توصیه‌ها و پروتکل‌هایی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و مراکز بهداشتی ذی‌ربط دایر بر فاصله‌گذاری اجتماعی، تعطیلی برخی از مشاغل پرخطر و کاهش فعالیت مراکز و صنوف مرتبط با فعالیت‌های عمرانی ابلاغ شده که همه این‌ها در توقف و یا تعویق فعالیت پروژه‌های عمرانی در دو ماه اول شیوع بیماری مذکور موثر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دشواری تهیه و تامین مواد و مصالح موردنیاز برخی از پروژه‌ها، لزوم رعایت الزامات بهداشتی و اقدامات ضروری برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در کارگاه‌ها باعث شده که پیمانکاران در رابطه با انجام به موقع تعهدات خود براساس برنامه زمان‌بندی با چالش در اجرا مواجه شوند.

میرزایی با بیان اینکه مدیریت پروژه‌های عمرانی در دوران شیوع کرونا با توجه به تنوع آنها در عمل دارای مشابهت‌ها و تفاوت‌هایی است، اضافه کرد: رعایت الزامات بهداشت فردی، دفتری و کارگاهی در پروژه‌های ساختمانی، تونل و غیره که اجرا در آنها حالت متمرکزتری داشته محیط کار بسته است و شاغلان دارای تجمع بیشتری هستند، نسبت به پروژه‌های خطی مثل راه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مدیر نظام فنی و اجرائی استان متذکر شد: رفع بسیاری از مشکلات پیمانکاران و پروژه‌های عمرانی در شرایط کرونا مانند سایر بخش‌ها در گرو همکاری نزدیک کلیه عوامل اجرائی اعم از کارفرمایان، مشاوران و پیمانکاران است.

وی ادامه داد: باتوجه به ناشناخته و پیچیده بودن ماهیت بیماری کرونا و سرعت بالای انتشار آن، شرایط ایده‌آل برای قطع چرخه انتقال، قرنطینه کامل محل‌های شیوع بیماری و توقف موقت فعالیت‌ها و از جمله اجرای پروژه‌هاست؛ اما به‌دلیل ملاحظات اقتصادی در حال حاضر بهترین شیوه ممکن، فعالیت پروژه‌ها با لحاظ تدابیر پیشگیرانه است.

میرزایی با بیان اینکه سیاست کلان دولت تأکید بر لزوم حفظ سلامت عوامل دخیل در انجام پروژه‌ها در کنار عدم تعطیلی و یا تعویق پروژه‌های عمرانی است، توضیح داد: ادامه فعالیت‌های عمرانی باید در چارچوب پروتکل‌های ابلاغی و از جمله نشریه 820 سازمان برنامه و بودجه کشور که در شرف نهایی شدن است، صورت گیرد.

وی، نقش دستگاه‌های نظارت شرکت‌های مهندسین مشاور و به‌ویژه کارشناسان HSE و همچنین سرپرستان کارگاه‌های شرکت‌های پیمانکاری را در کنترل اقدامات بهداشتی در محیط کارگاه‎‌ها، غربالگری شاغلین در پروژه‌ها، آموزش مداوم آنها و نیز رعایت ضوابط فاصله‌گذاری اجتماعی برای پیشبرد فعالیت‌ها در این چارچوب‌ها مهم برشمرد.

مدیر نظام فنی و اجرائی استان در پایان ابراز امیدواری کرد دستگاه‌‌های اجرائی، پیمانکاران و سایر عوامل ذی‌ربط با همکاری یکدیگر و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در قراردادهای فی‌ مابین به‌گونه‌‌ای عمل کنند که شرایط ادامه فعالیت‌های عمرانی با رعایت الزامات بهداشتی فراهم شده و با کمترین آسیب به سلامتی شاغلین و همچنین خسارت به پروژه‌ها و پیمانکاران بتوانیم از وضعیت پیش آمده عبور کنیم.

انتهای پیام/60026/س

منبع: فارس

کلیدواژه: پروژه های عمرانی کرونا پروژه های عمرانی شیوع بیماری فعالیت ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در نشست هم اندیشی دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه که با حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت بررسی ابعاد زیست محیطی و جایگاه محیط زیست شهری در زندگی روزمره شهروندان گفت: امروزه توجه به مسائل زیست محیطی در برنامه ریزی‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات توسعه در شهرها می‌تواند گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و در نتیجه ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان باشد.

حسینی از دبیران خانه‌ها و کانون‌های محیط زیست مناطق به عنوان رابطین بین مجموعه مدیریت شهری و شهروندان یاد کرد.

وی در ادامه خطاب به دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه با بیان اینکه فعالیت دبیران محیط زیست به عنوان سفیران محیط زیستی در سطح مناطق می‌تواند با شناسایی چالش‌ها و معضلات محیط زیستی در سطح منطقه بسیار راهگشا باشد گفت: شما می‌توانید با تعیین راهکار مؤثر در جهت مدیریت، زمینه ساز ارتقای کیفیت محیط زیست شهری شد.

کد خبر 6090290 علی قدمی

دیگر خبرها

  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد