Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@12:51:40 GMT

اشرف غنی دستور حملات تهاجمی داد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۵۹۰۲

اشرف غنی دستور حملات تهاجمی داد

آفتاب‌‌نیوز :

رییس جمهوری افغانستان پس از حملات مرگبار تروریستی به بیمارستانی در کابل و مراسم تشییع جنازه در شرق این کشور، طالبان و داعش را مسوول این رویداد دانست و گفت که آن‌ها به اشاره بیگانگان به کشتار مردم ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه طالبان اراده‌ای برای کاهش خشونت و جنگ ندارند، گفت به همین دلیل نیروهای ارتش باید از حالت دفاعی خارج شده و حملات تهاجمی خود را از سر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت افغانستان پس از امضای توافق‌نامه صلح آمریکا و طالبان در دهم اسفند ماه سال گذشته، نیروهای دولتی را از حالت تهاجمی خارج کرده و دستور دفاعی داده بود.

شماری از مقامات خارجی و سفارت های مقیم کابل نیز در واکنش به حملات خونین این کشور، اطلاعیه صادر کرده و با دولت و مردم افغانستان ابراز همدردی کرده‌اند.

 

سفارت جمهوری اسلامی ایران، وقوع حوادث تروریستی در کابل، ننگرهار و لغمان افغانستان را که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها تن از مردم بی‌گناه این کشور منجر شد را به شدت محکوم کرده، همدردی و همبستگی خود را با ملت و دولت افغانستان اعلام کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد هم حمله تروریستی روز سه شنبه به بیمارستانی در کابل را محکوم کرد و خواستار پاسخگو کردن عاملان این جنایت شده است.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزوده است که آنتونیو گوترش حمله شدید وحشتناک به بیمارستانی در کابل را به شدت محکوم می‌کند.

وی تاکید کرده است که «مرتکبان چنین جنایاتی باید پاسخگو شوند» و سازمان ملل متحد با مردم و دولت افغانستان همبستگی دارد و برای پایان یافتن این مناقشه، به پشتیبانی از روند صلح به رهبری افغانستان متعهد است.

«راس ویلسن» کاردار سفارت آمریکا در کابل نیز این حمله را نکوهش و آن را وحشیانه توصیف کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل هم در توئیتی حملات کابل و ننگرهار را جنایت جنگی خوانده و آن‌را بشدت محکوم کرده است.

این سازمان گفته است که جنایات جنگی بی‌رحمانه به یک بیمارستان و زایشگاه و مراسم تشییع جنازه باید وجدان جهان را در رابطه با وحشتی که در برابر غیرنظامیان در افغانستان جریان دارد، بیدار کند.

این حادثه در داخل افغانستان نیز واکنش‌ مردم و مقامات دولتی را بر انگیخت.

«عبدالله عبدالله رییس اجرایی سابق دولت وحدت ملی افغانستان این حمله‌ها را محکوم و تاکید کرده است که حمله به مردم جنایت جنگی و مغایر ارزش‌های انسانی، اخلاقی و اسلامی است.

«وحیدعمر» مشاور رییس جمهوری افغانستان در فیسبوک خود نوشته است، وحشتی که در دشت برچی کابل، لغمان و «ښیوه» ننگرهار رخ داد، نابخشودنی و فراموش ناشدنی است.

وی گفته است: برای کسانی که طالبان را غیر از یک گروه وحشی، آدمکش و قراردادی می ‌شناسند و تلاش دارند از آن‌ها چهره‌ای نو نشان دهند، متأسف هستم. عمر گفته است که طالبان و داعش برادر و برابر هستند.

«ناهید فرید» نماینده استان هرات در مجلس نمایندگان نیز در توئیتی نوشته است که ‏کشتار غرب کابل جانکاه است.

خانم فرید اضافه کرده است که خشونت در این سرزمین پایان خواهد یافت، در صورتی که رهبران سیاسی اراده کنند رهایی زندانیان، حاشیه نشینی های صلح، نگریستن به خشونت از دریچه‌ تباری و برتری منافع کوچک بر منافع کلان را پایان دهند، خشونت نیز از بین خواهد رفت.

حامد کرزی رییس جمهوری سابق افغانستان اما واکنش متفاوت‌تری داشته است. وی این حمله را دسیسه بیگانگان علیه مردم این کشور خوانده است.

کرزی گفته است: مردم افغانستان زمانی از دسایس بیگانگان و درد و رنجی که همه روزه گریبان گیر ماست، نجات می یابند که با اتحاد، اتفاق و هوشیاری کامل سرنوشت خود را به دست گیرند.

آمار تلفات روز گذشته در ننگرهار و کابل پایتخت افغانستان در حال تغییر است و معاون وزارت بهداشت افغانستان صبح امروز چهارشنبه به طلوع نیوز گفت: ۱۵ مادر که برای زایمان به بیمارستان آمده بودند، جان باخته اند.

همچنین شمار تلفات حمله تروریستی به مراسم تشییع جنازه در استان ننگرهار نیز به ۲۴ کشته و ۶۸ زخمی افزایش یافته است.

گروهک تروریستی داعش مسوولیت این حملات را پذیرفته است اما شورای امنیت ملی افغانستان طالبان را مسوول این جنایت دانسته و باور دارد که فرصت و زمینه را این گروه برای فعالیت دیگر تروریست‌ها فراهم کرده اند و با آن‌ها همکاری می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اشرف غني رييس جمهور افغانستان حملات تروريستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید، گفت: تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است، اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکیدکرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان