Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه وضعیت ذخایر خونی کشور قابل قبول است، گفت: از مردم می‌خواهیم اهدای خون را فراموش نکنند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پیمان عشقی، مدیرعامل سازمان انتقال خون در شبکه خبر با اشاره به اینکه بحث پلاسما درمانی به صورت کارآزمایی تحقیقاتی انجام شده و به ستاد ملی کرونا ارائه شده است، گفت:‌ بعد از تأیید این ستاد نتایج آن اعلام می‌شود؛ ضمن اینکه در نقاط دیگر دنیا نیز کارهای موازی در این خصوص انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اهدای پلاسما با دستگا‌ه‌ صورت می‌گیرد و فقط از زردابه خون گرفته می‌شود اما اهدای خون به صورت مستقیم وارد کیسه خون می‌شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: اهدای پلاسما در بهبودیافتگان از افرادی صورت می‌گیرد که یک ماه از بهبودی آنها گذشته باشد و این افراد می‌توانند بعد از آن نیز ماهی یکبار و به مدت سه ماه این اهدای پلاسما را داشته باشند؛ 18 مرکز سازمان انتقال خون آمادگی دریافت پلاسمای بهبودیافتگان از کرونا را دارد.

عشقی با بیان اینکه فرآیند اهدای پلاسما تخصصی بوده و سازمان انتقال خون کشور توانایی انجام آن را دارد،‌گفت:‌وضعیت ذخایر خونی کشور قابل قبول است،اما از مردم می‌خواهیم اهدای خون را فراموش نکنند؛ چرا که پایگاه‌های اهدای خون استاندارد و کاملاً تحت نظارت و کنترل است و جای هیچ نگرانی برای اهدای خون وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه بهبودیافتگان از کرونا باید اهدای پلاسما را مورد توجه قرار دهند، افزود: با توجه به اینکه پادزهر ضد کرونا در این افراد روز به روز کمتر می‌شود، این افراد باید این فرصت را از دست ندهند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: در دنیا میزان اهدای خون در شرایط کرونا 75 درصد کاهش داشته که این میزان در ایران به 35 درصد رسید اما اکنون 10 درصد کاهش پیدا کرده است.

عشقی با بیان اینکه بیماران خاص، مبتلایان به کرونا،‌بیماران دیالیزی و سرطانی از جمله بیمارانی هستند که به فرآورده‌های خونی نیاز دارند، یادآور شد: بیماران کرونا بستری شده به پلاسمای واجد پادزهر بیماران بهبودیافته نیاز دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان انتقال خون در شب‌های قدر، ابراز داشت: برای این شب‌ها آمادگی گسترده‌ای داریم؛ البته در خصوص پایگاه‌های سیار در مجامع و مراکز برگزاری مراسم‌ها به دلیل شرایط موجود محدودیت‌هایی داریم اما از افرادی که به دلایل مختلف قادر به روزه‌داری نیستند می‌خواهیم از صبح تا ساعت 16 عصر و افراد روزه‌دار نیز از پس از افطار تا بامداد به مراکز انتقال خون مراجعه کرده و خون خود را اهدا کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت انتقال خون اهدای خون پلاسما مدیرعامل سازمان انتقال خون اهدای پلاسما اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم

رئیس سازمان صداوسیما در مورد آخرین وضعیت حق پخش تلویزیونی صحبت‌هایی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، پیمان جبلی در حاشیه مراسم جشن بهترین های ورزش در سال ۱۴۰۲ در مورد آخرین وضعیت حق پخش و همچنین دلیل تصاویر بد در برخی از مسابقات فوتبال در برخی شهرستان ها صحبت هایی را مطرح کرد:

من این مژده را به طرفداران ورزش به خصوص فوتبال میدهم که همراه با وزارت ورزش در حال تدوین آیین نامه حق پخش هستیم.

پس از تصویب برنامه هفتم توسعه ما حداکثر شش ماه فرصت داریم که حق پخش را تعیین تکلیف کنیم.

از هموطنان عزیزمان برای ارائه کیفیت پایین تصاویر مسابقات فوتبال عذرخواهی میکنم.

بعضی از مراکز استان های صدا و سیما از قابلیت فیلمبرداری HD متاسفانه برخوردار نیستند.

ما برای اینکه به وضعیت مطلوب برسیم در حال تجهیز واحد های سیار HD هستیم که مسابقات با کیفیت مطلوب تقدیم هموطنانمان شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی