Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: مطالعات استحکام‌بخشی آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی که از بناهای تاریخی استان است، انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مخاطبان خبرگزاری فارس با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «تخریب مقبره شیخ علاءالدوله سمنانی را پیگیری کنید» از مسؤولان پیگیری این موضوع را درخواست کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی جمال، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در راستای حفاظت از آثار و بناهای تاریخی و باارزش و همچنین مرمت و احیای بناهای به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی کشور، استحکام‌بخشی آرامگاه مذکور در برنامه قرار دارد.

وی گفت: در این مرحله، پژوهش‌های اساسی برای انجام روش‌های استحکام‌بخشی و مقاوم‌سازی بخش‌های آسیب‌دیده و نشست کرده تحت نظارت کارشناسان بین‌المللی اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: در حال حاضر نیز این اداره کل از گروه علمی بین‌المللی مقاوم‌سازی و استحکام‌بخشی میراث معماری (ISCARSAH) تحت نظارت جهانی یونسکو که یکی از تشکل‌های حرفه‌ای بین‌المللی مطالعات و پژوهش بناهای تاریخی بوده، دعوت کرده است.

جمال بیان کرد: با پیگیری‌های مستمر این اداره کل و در راستای سفر سال گذشته به استان سمنان، مقرر است اعضای گروه ISCARSAH در شهریورماه سال جاری مجدد برای تکمیل و اتمام مطالعات در این بنا حضور یابند.

آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی که در روستای صوفی‌آباد شهرستان سرخه واقع شده، مربوط به دوره ایلخانی است.

انتهای پیام/2249/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری سمنان صنایع دستی شیخ علاءالدوله سمنانی استحکام بخشی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید

سلطانی‌پور گفت: مجوز فعالیت یک فروشگاه صنایع‌ دستی در بازار سرپوشیده شهر شاهرود صادر شد. 

وی  ادامه داد: براساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌ دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مجوز خود را بگیرند.

وی افزود: اکنون شش فروشگاه صنایع‌ دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌ دستی در شاهرود، دو فروشگاه صنایع‌ دستی در دامغان و دو فروشگاه صنایع‌ دستی نیز در مهدیشهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود