Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی ضمن بیان اینکه تامین منافع استان در راستای دستیابی به توسعه پایدار اولویت مدیریت استان است، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از قدرت خود برای توسعه و پیشرفت استان استفاده کنند.

علیرضا رزم‌حسینی در نشست با منتخبان جدید استان در مجلس شورای اسلامی که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اینکه مقام معظم رهبری در دهه اخیر برای نامگذاری شعار سال به موضوعات اقتصادی پرداختند، نشان‌دهنده اهمیت موضوع اقتصاد در جامعه اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این جلسه از تمرکزگرایی در نظام اداری کشور، بروکراسی اداری، نزاع‌های سیاسی، بزرگ بودن دولت و گران اداره شدن آن، عدم توجه به فرهنگ اقتصادی در تبلیغ آموزه‌های دینی، نگاه منفی به مجاهدان اقتصادی و سرمایه‌گذاران، قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های مزاحم و عدم تناسب اختیارات و وظایف با مسئولیت‌ها به عنوان موانع مهم توسعه و پیشرفت کشور نام برد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به آموزه‌های‌دینی گفت: فرهنگ دینی ما برای خلق ثروت، عزت مردم و کارآفرینی ارزش فوق‌العاده‌ای قائل بوده و در جاهای مختلف به آن اشاره شده است.

رزم‌حسینی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری حول محور اقتصاد در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: معظم‌له در این بیانیه اقتصاد را نقطه قوت و عامل مهم سلطه‌ناپذیری و نفوذ ناپذیری کشور دانسته‌اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی با اشاره به پیشینه اجرایی طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی از کاهش ۷۰ درصدی نرخ جرائم خشن، کاهش بسیاری از ناهنجاری‌ها، انحرافات، تخلفات و جرائم، افزایش امید به زندگی و در نتیجه افزایش رفاه اجتماعی، افزایش اشتغال پایدار، کاهش میزان افراد مبتلا به مواد مخدر در خانواده‌ها، افزایش حاکمیت قانون و قانون‌مداری در مردم، افزایش تعداد دانش‌آموزان موفق، افزایش حضور مسافران و گردشگران خارجی در شهرستان و ایجاد شهرک صنعتی و کارخانجات صنایع تبدیلی به عنوان برخی از دستاوردهای این الگو در شهرستان قلعه گنج یاد کرد.

استاندار خراسان رضوی بعد از ارائه گزارشی در خصوص اقدامات مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی ابراز کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی که یکی از اضلاع این مثلث را تشکیل می‌دهند از قدرت خود برای توسعه و پیشرفت استان استفاده کنند.

رزم‌حسینی با بیان اینکه تامین منافع استان در رسیدن به توسعه پایدار اولویت مدیریت استان است، افزود: هدف مشترک همه ما در استان توسعه و کار است که باید در این زمینه تمام تلاش خود را انجام دهیم.

وی ‌خاطرنشان کرد: هر جایی که مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی موفق باشد آثار آن را در اقتصاد، فرهنگ و امنیت خواهیم دید چرا که این ابعاد روی هم اثرات وضعی دارند.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: خراسان رضوی را بر اساس 12 منطقه اقتصادی تقسیم‌بندی کرده‌ایم و تا الان 217 معین اقتصاد مقاومتی قرارداد بسته و کار خود را شروع کرده‌اند. قراردادهایی که امضای رئیس دادگستری و امام جمعه نیز پای آنها وجود دارد.

رزم‌حسینی در پایان گفت: 154 هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری در استان امضا شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استاندار خراسان رضوی رزم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت

سعید خسروجردی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: سال گذشته افزون بر ۶ میلیون و ۷۴۲ هزار قطعه جوجه ریزی در ۱۲۹ مرغداری فعال این شهرستان برای تولید این میزان گوشت مرغ صورت گرفته بود.

او افزود: تأمین به موقع نهاده‌های مورد نیاز مرغداران شهرستان، از عوامل اقبال این قشر تولید کننده به افزایش جوجه‌ریزی بود که موجب رشد تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد: ظرفیت تولید مرغ گوشتی در داورزن در ۲ سال اخیر با فعال شدن پنج واحد مرغداری با ظرفیت ۳۵ هزار قطعه و ایجاد ۲ واحد مرغداری جدید با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه، به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است و انتظار می‌رود امسال بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان غربی خراسان تولید شود.

خسروجردی بیان کرد: از سویی بزرگترین مرغداری غرب خراسان با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه که سال ۱۴۰۱ در شهرستان داورزن پروانه تاسیس گرفته بود اکنون با تکمیل مراحل ساخت و تجهیز، پروانه بهره برداری خود را دریافت کرده است و به زودی با آغاز فعالیت جوجه ریزی، توان تولید مرع این منطقه را افزایش قابل توجهی خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت