Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@10:50:03 GMT

فرسودگی تانکرهای سیار، آب رسانی به عشایر را سخت کرده است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۶۷۹۵

فرسودگی تانکرهای سیار، آب رسانی به عشایر را سخت کرده است

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون ۱۳ تانکر برای آبرسانی در اختیار این اداره است، گفت: اما فرسودگی ناوگان، آب رسانی به محله های اسکان عشایر را سخت کرده است.

«محمد رضا  قلی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: هم اکنون به پنج هزار خانوار عشایری و افزون بر 800 هزار راس دام با تانکرهای سیار آبرسانی می شود که مهم ترین مشکل این اداره کل، فرسودگی تانکرها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی افزود: تأمین آب شُرب عشایر و دام از مهم ترین برنامه و دغدغه های اداره کل امور عشایر خراسان شمالی است.

 

وی خاطرنشان کرد: آب مورد نياز دام و عشاير استان با استفاده از 13 تانكر آبرسان دولتي، چند دستگاه تراكتور استيجاري در مناطق مختلف عشايري استان خراسان شمالی به خصوص نقاط سخت گذر و با مشاركت نزديك عشاير انجام مي شود.

 

قلی پور تأمین آب مورد استفاده عشایر را از منابع آبی شهرها و روستاهای استان عنوان کرد و گفت: این آب به صورت بهداشتی است که برای شرب خانوارها کُلرزنی می شود.

 

وی افزود: مسافت های دور، جاده های پر پیچ و خم و کمبود امکانات و فرسودگی ناوگان آبرسانی، کار آبرسانی به عشایر را سخت کرده است.

 

هم اکنون خانوارهای عشایری استان خراسان شمالی که در منطقه مراوه تپه استان گلستان مستقر هستند در حال کوچ به مناطق خوش آب و هوا و ییلاق استان هستند.

 

پایان پیام/569

منبع: شبستان

کلیدواژه: آبرسانی سیار عشایر خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ فریدون طالبی گفت: عشایر گیلان پارسال هزار و ۴۷۵ تن گوشت قرمز تولید کرده اند که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۳۱ تنی داشت.
وی با اشاره به اینکه پرورش دام، تولید گوشت قرمز، شیر، روغن حیوانی، پشم گوسفند، ماست، پنیر و کره نیز از فرآورده‌های دامی عشایر است افزود: عشایر استان گیلان سال گذشته ۵ هزار و ۶۵۶ تن شیر تولید کرده اند که نسبت به سال قبل ۶۸ تن افزایش داشت.
رئیس اداره امورعشایر گیلان گفت: جمعیت عشایری استان پارسال ۲۲ تن عسل، ۲۲۷ تن پشم و ۵۳ هزار جلد پوست گوسفندی هم تولید کرده اند.
فریدون طالبی اضافه کرد: عشایرگیلان همچنین حدود ۵ و ۳ دهم (۵.۳) تن گیاهان دارویی شامل آویشن، گلپر، گل گاوزبان نیز برداشت کرده اند.
وی با اشاره به تولیدات صنایع دستی عشایرگفت: عشایر گیلان ۲۴ هزار و ۵۰۰ مورد صنایع دستی شامل قالی، جاجیم، گلیم، جوراب پشمی، شال و کت و شلوار تولید می‌کنند. 
رئیس اداره امور عشایر گیلان با اشاره به اینکه گیلان هزار و ۵۹۸ خانوار عشایر با ۶ هزار و ۵۴۵ نفر جمعیت مورد تایید سازمان آمار کشور دارد، افزود:بیشترین جمعیت عشایری گیلان در شهرستان‌های غربی استان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی