Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو خواهر لرستانی از فعالیت‌های خود در جریان امداد به سیل‌زدگان لرستان گفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، الگو سازی صحیح همواره یکی از رسالت‌های رسانه ملی به شمار می‌رود.

همنوع‌دوستی، ایثار و گذشت صفاتی پسندیده و شایسته در میان کنش و واکنش های انسان است، صفاتی که شاید همه ما در زندگی روزمره، شعارگونه آن را بر زبان می آوریم اما به هنگام عمل، ترس و غرور بر ما چیره می گردد و این گرایش های نیک انسانی تنها در سخن انسان قابلیت جاری شدن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه سه نیز مانند سنوات گذشته در روزها و شب‌های عرفانی ماه مبارک رمضان به سراغ افرادی از جنس ایثار رفته است تا قهرمانان و الگوهای بایسته ای را به جامعه معرفی کند.

برنامه مثل ماه، ویژه‌برنامه افطار شبکه سه با دعوت از خواهران لرستانی که در جریان سیل پلدختر، جلوه‌‌هایی از ایثاردوستی و از خودگذشتگی را به نمایش گذاشتند و از غیرت و فداکاری های خطه لرستان نقشی ماندگار را بر قلم زدند به گفتگو نشست.

سهیلا لرستانی که فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد تربیت بدنی است و افتخاراتی همچون برترین خانم گل و فوتسالیست زنان را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است، در برنامه شب گذشته اظهار کرد: زندگی در دامان طبیعت و بزرگ شدن کودکان در محیط بیرون از خانه سبب شده است که اقوام لر، انسان هایی جسور و شجاع شوند. از سوی دیگر هویت خانوادگی بر پایه محبت، مهربانی و مردمی بودن همدلی و همراهی را در لرزبانان قوت بخشیده است.

گلنار لرستانی، فارغ‌التحصیل کارشناسی مامایی و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک که پیشگام کمک رسانی به مادران باردار سیل‌زده و گرفتار در روستاهای صعب‌العبور پل دختر است، گفت: کسب تمام موفقیت‌های زندگی من و خواهرم برگرفته از یک پشتوانه حمایتی نیرومند در خانواده می‌باشد که در تمام جوانب زندگی یاری‌دهنده ما بوده است.

وی ادامه داد: یک روز قبل از وقوع سیل به مردم هشدار داده شد که به دلیل سیلابی شدن رودخانه به قسمت شرقی روند که خوشبختانه مردم به این توصیه عمل کردند.

یک روز پس از وقوع سیل به من اطلاع داده شد که در روستای زیودار به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه مردم و مادران باردار گرفتار شده اند. پس از بررسی های انجام شده با وجود عدم امکانات و خطر مسیر به کمک زیب لاین خود را به این منطقه رساندیم و بدون هیچ گونه تجهیزات و امکانات توانستیم با کمک به مادر باردار گرفتار شده در سیل، نوزاد او را به دنیا آوریم.

این دو خواهر با جان فشانی و کمک رسانی خود به مردم سیل زده پل دختر، زکات علم خود را به خوبی پرداخت کردند.

تلویزیون به عنوان رسانه ای ملی و تاثیرگذار می‌تواند با نمایش جلوه‌های هم نوع‌دوستی و همفکری و همدلی آرمان‌ها و ارزش‌های دیرینه ایرانیان را دوباره بیدار سازد و مخاطبان خود را با این صفات نیکو آشتی دهد.

 انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: شبکه سه سیما ماه مبارک رمضان ماه رمضان 99 برنامه مثل ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از فارس؛ کپر جودکی روستایی که لک‌لک‌های عاشق آن را به منطقه ویژه گردشگری تبدیل کردند، لک‌لک‌ها در همه فصول سال در روستا حضور دارند و هیچگاه روستا را ترک نمی‌کنند.

کپرجودکی، روستایی در شهرستان بروجرد و در استان لرستان است، این روستا در دهستان همت‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد، روستای کپر جودکی با تالاب بیشه دالان بروجرد همسایه است و این همسایگی باعث شده لک‌لک‌ها عاشق روستا و مردم خوب آن شوند.

مردم روستای کپر‌جودکی و ریش‌سفیدان، حضور لک‌لک‌ها را بیش از ۶۰ سال در روستا تایید می‌کنند، آنان لک‌لک‌ها را مایه برکت و آرامش و رونق برای روستا می‌دانند و مزاحمتی برای آنان ایجاد نمی‌کنند.

مردم روستا به خلق و خوی زندگی لک‌لک‌ها آشنا هستند و بسیاری از رفتارهای آنان را متوجه می‌شوند، مثلا پیرمرد روستایی می‌گفت: هنگامی که منقارشان را به هم زده و صدایی از آن درمی‌آورند، در حال ارتباط و صدا کردن جفت‌شان هستند.

اداره برق شهرستان بروجرد نیز سالهای گذشته در اقدامی جالب خطر برق گرفتگی را از لک‌لک‌ها دور کرد و با ایمن سازی تیرهای برق امنیت جانی لک‌لک‌ها را تضمین نمود.

شورای روستا نیز با همکاری خیرین و طبیعت‌دوستان در بالای تیرهای چراغ برق روستا صفحه‌های فلزی نصب کرد تا لک‌لک‌ها به راحتی بتوانند بر روی آن لانه سازی کنند.

در بهار که فصل تخم‌گذاری پرندگان است، لک‌لک‌های عاشق روستای کپرجودکی نیز در آشیانه‌های خود تخمگذاری کرده و جوجه لک‌لک‌های عاشق بسیاری را به دنیا می‌آورند.

خلاصه اینکه در این روزهای بهاری که سرسبزی و طراوت از دشت و کوه و جنگل می‌طراوت، روستای کپر‌جودکی منطقه گردشگری زیبایی است که لک‌لک‌ها میزبان گردشگران هستند، مردم روستا نیز با چهره‌ای گشاده و صمیمیتی وصف ناپذیر از گردشگران و طبیعت دوستان استقبال می‌کنند.

خلاصه اینکه لک‌لک‌ها با حضورشان در روستای کپر‌جودکی گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری از سراسر ایران را عاشق روستا کردند و باعث شناخته شدن آن در پهنه گردشکری ایران شدند.

دیگر خبرها

  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • موفقیت به لطف حجاب و ۳ فرزند
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر