Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:42:38 GMT

اسدآبادی‌ها مراقب درخت گردوی ۴۰۰ ساله هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۶۹۴۷

اسدآبادی‌ها مراقب درخت گردوی ۴۰۰ ساله هستند

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد گفت: درخت کهنسال ۴۰۰ ساله روستای ترخین آباد  شهرستان همچنان سرزنده و با طراوت روال طبیعی خود را طی کرده و مردم نیز مراقب این درخت کهنسال واجد ارزش هستند.

کامران اکبری‌شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه درختان کهنسال جایگاه بالایی در میراث فرهنگی کشور دارند، افزود: درخت ۴۰۰ ساله گردوی روستای ترخین آباد در جوار روستای هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور یکی از جمله آثار طبیعی بوده که در سوم مردادماه سال ۸۸ ثبت فهرست آثار ملی طبیعی کشور شده و با توجه به قدمت و کهنسالی و واجد ارزش بودن درخت، اهالی روستا مراقب این اثر طبیعی هستند و ثبت فهرست آثار ملی طبیعی شدن درخت در مراقبت هر چه بیشتر مردم از آن نقش مؤثری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارشناسان منابع طبیعی، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی نیز از درخت گردوی ۴۰۰ ساله بازدیدهای لازم را انجام می دهند، یادآور شد: در طول سال با توجه به قرار گرفتن این درخت ۴۰۰ ساله در جوار روستای هدف گردشگری ملحمدره هر ساله دارای بازدیدکنندگان بسیاری از گردشگران و مسافران است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: این درخت ۴۰۰ ساله با قطر تنه هشت متر و طول بیش از ۲۰ متر هنوز هم دارای بار و ثمره است.

وی با اشاره به وجود ۳۰۰ سنگ قدیمی و باارزش از دوره اشکانیان و ساسانی تا زمان معاصر در شهرستان اسدآباد بیان کرد: برای راه‌اندازی موزه سنگ و عکس‌های قدیمی اسدآباد نیازمند فضا و مکان مناسب هستیم.

اکبری‌شایگان یادآور شد: وجود موزه سنگ و عکس در شهرستان می‌تواند از نقش مؤثری در درآمدزایی، اشتغال و جذب گردشگر شهرستان برخوردار باشد.

به گزارش ایسنا، شهرستان اسدآباد دارای ۱۵۸ آثار تاریخی و باستانی بوده که ۵۸ اثر آن ثبت آثار ملی کشور شده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درخت درخت گردو میراث فرهنگی شهرستان اسدآباد میراث فرهنگی ۴۰۰ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت:کمبود چند ساله آب شرب روستای میرآباد مازول در بخش مرکزی نیشابور رفع شد.
جعفر تمیز افزود: با توجه به کمبود آب و جیره‌بندی چاه آبرسانی روستای میرآباد مهندسی مجدد این چاه در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: چاه آبرسانی روستا با نوسازی لوله آبده، کابل برق رسانی، الکتروپمپ و تابلو برق با اعتباری بالغ بر ٢۱ میلیارد ریال تجهیز و وارد مدار بهره‌برداری شد.
تمیز افزود: با اجرای عملیات تجهیز چاه آبرسانی روستای میرآباد آبدهی چاه از ٧/۵ لیتر به ٢٠ لیتر بر ثانیه افزایش و مشکل چندین ساله کمبود آب ١٢٠٠ مشترک این روستا رفع شد.

دیگر خبرها

  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • نجات دختر ۱۴ ساله روستای چرمه سرایان با تلاش امدادگران
  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • چنار ۸۰ ساله‌ای که در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند