Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@07:34:21 GMT

پیشنهاد ۲۰ میلیونی وزیر دولت به یک خبرنگار برای سانسور خبرش

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۷۰۳۵

پیشنهاد ۲۰ میلیونی وزیر دولت به یک خبرنگار برای سانسور خبرش

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با فرهیختگان درخصوص عزل وزیر صمت و افشاگری وی درباره اصرار دولت برای لابی با نمایندگان و وجوه چنین ساختاری در مجلس، اظهار داشت: «متاسفانه رئیس‌جمهور به‌جای اینکه به علت گرانی خودرو از آقای رحمانی، وزیر معزول صنعت توضیح بخواهد، او را فقط به‌خاطر اینکه با نمایندگان جهت تشکیل وزارت بازرگانی لابی نکرده و اصطلاحا «دم نمایندگان را ندیده است» عزل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 عزل وزیر به‌دلیل لابی نکردن با نمایندگان یک «بدعت بسیار بد» است

حاجی‌دلیگانی این اقدام رئیس‌جمهور در عزل وزیر صمت به‌علت لابی نکردن با نمایندگان را یک «بدعت بسیار بد» عنوان کرد و افزود: «ایشان باصراحت به وزیر معزول گفته است که باید با نمایندگان لابی کنید تا لایحه وزارت بازرگانی رای بیاورد و برای این هدف بسیار هم اصرار داشتند، اما الحمدلله مجلس بارها به آن رای مخالف داد.»

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویه لابی‌گری در بسیاری از موارد دیگر نیز در مجلس وجود دارد، گفت: «به‌نظر می‌رسد قبح‌آور بودن این موضوع برای برخی وزرا، افراد و نمایندگان از بین رفته است.»

 پیشنهاد 20 میلیونی وزیر دولت به یکی از خبرنگاران برای سانسور خبرش

وی با اشاره به برخی مصادیق لابی‌گری در این زمینه به موضوع تطمیع بعضی اصحاب رسانه توسط دولتی‌ها پرداخت و یادآور شد: «قرار بود از وزیری درباره موضوع یک‌وزارتخانه سوال شود، اما در این‌گونه موارد با لابی‌گری به‌نوعی اجازه دسترسی خبرنگاران به اطلاعات را نمی‌دهند یا در بین جامعه خبری افرادی را پیدا می‌کنند که اخبارشان را منتشر نکنند.»

حاجی‌دلیگانی در همین زمینه ادامه داد: «یکی از همکاران معتمد بنده این موضوع را نقل کرد که مایه تاثر است، او گفت فردی در کسوت خبرنگاری اطلاع داده یکی از وزرا پیشنهاد مبلغ ۲۰ میلیون تومان به او داده است تا خبرش منتشر نشود.»

به گفته وی این موضوع مربوط به وزیر وزارتخانه‌ای است که در کمیسیون شوراها مسائل آن را رسیدگی و پیگیری کرده و وقتی که آقای بیگی، نماینده تبریز جلوی آن وزیر ایستاده است، خبرنگار مذکور بعد از اتمام جلسه به او گفته که ما می‌دانیم حق با شماست، اما این وزیر چنین مبلغی را به ما پیشنهاد داده تا خبری از این موضوع کار نشود.

وی درباره بافت و ابعاد لابی‌گری دولتی‌ها با نمایندگان مجلس، اظهار داشت: «لابی‌گری با عناوین مختلفی صورت می‌گیرد و کسی به‌صراحت نمی‌گوید که شما این اقدام را انجام دهید و ما هم جبران می‌کنیم؛ اما کم‌کم سعی می‌کنند کار خود را پیش ببرند.»

منبع: الف

کلیدواژه: لابی گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • پیشنهاد دولت برای افزایش تعطیلی هفته چه روزی است؟