Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@04:48:54 GMT

نمایشگاه دیجیتال آثار خوشنویسی ایرانی_قرآنی در آتن برپا شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۷۰۶۱

نمایشگاه دیجیتال آثار خوشنویسی ایرانی_قرآنی در آتن برپا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه «خوشنویسی ایرانی قرآنی» به طور کلی به سه بخش «آثار قرآنی، اشعار فارسی و تذهیب» تقسیم شده و بیش از چهل اثر فاخر از اساتیدی چون مجتبی سبزه و فاطمه کیکاوسی به همراه توضیحات کامل هر اثربه زبان یونانی به صورت رایگان در معرض دید علاقه‌مندان یونانی قرار گرفته است.

در طراحی بستر این نمایشگاه که در سایت یونانی این نمایندگی است، سادگی، زیبایی و راحتی در دسترسی و استفاده مدنظر این نمایندگی بوده، تا مراجعه‌کنندگان با هر سنی و سطحی از دانش استفاده از رایانه بتوانند از این فرصت بهره کافی را برده و به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نزدیک شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا ورود به این بستر، تاریخچه مفصلی از خوشنویسی اسلامی ایرانی، انواع خط‌های ایرانی و بیوگرافی خطاط به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

سپس مراجعه‌کنندگان می‌توانند در انتها با کلیک بر روی هر یک از سه بخش ایجاد شده، آثار مربوط به هر بخش را نظاره و به تماشای این شاهکارهای هنری ایرانی بنشینند.

همچنین، در هر بخش فایل صوتی موسیقی سنتی ایرانی قرار داده شده و بازدید کنندگان می‌توانند حین بازدید آثار، به موسیقی فاخر اساتید بزرگ ایرانی نیز گوش کنند. در بخش آثار قرآنی اما کار ابتکاری دیگری صورت گرفته و آن قرار دادن تلاوت سوره مبارکه یاسین بجای موسیقی سنتی و به جهت همزمانی با ماه مبارک رمضان است.

این نمایندگی امیدوار است تا در شرایط ویژه کنونی، بتواند از این طریق ارتباط خود را با مخاطبین خود حفظ و گسترش دهد و همچنان در انجام رسالت اصلی خود که شناساندن فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به جهانیان است، موفق عمل کند.

این نمایشگاه تا سه روز پس از عید سعید فطر (هفتم خردادماه) به نشانی https://www.iranculture.gr/ekthesi-kalligrafias برقرار خواهد بود.

کد خبر 4924639

منبع: مهر

کلیدواژه: خوشنویسی ماه رمضان ۹۹ یونان ویروس کرونا ماه رمضان ۹۹ ماه مبارك رمضان قرآن دعا و نیایش کنفرانس بین المللی شهید مطهری رادیو گفتگو شبکه چهار سیما معرفی کتاب دعای روزهای ماه رمضان امام حسن مجتبی ع حضرت خدیجه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل

اولین نمایشگاه ملی قرآن کریم با شعار "جامعه افغانی، تربیت قرآنی" به مدت هفت روز باهدف انس با قرآن و ترویج معارف قرآنی در قصر دارالامان کابل برگزار شد.

عبداللطیف نظری؛ معین مسلکی وزارت اقتصاد طالبان، این نمایشگاه را در ترویج ارزش‌های اسلامی و معارف قرآنی مهم خواند و گفت: مهم‌ترین رسالت ما این است که نسل جوان ما با ارزش‌های اسلامی و قرآنی آشنا شوند.

او گفت: اگر به ارزش‌های قرآنی عمل کنیم، همواره به‌عنوان یک ملت سرفراز باقی خواهیم ماند.

مفتی شفیع الله ثاقب، رییس دعوت و ارشاد وزارت سرحدات، اقوام و قبایل حکومت طالبان هم در این نمایشگاه گفت: قرآن کریم کتابی است که تا قیام قیامت ماندگار و راهنمای بشریت خواهد ماند.

او نیز بر اتحاد مردم تاکید کرد و گفت: قرآن کریم محور وحدت و اخوت میان امت اسلامی است

این نمایشگاه با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی گشایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام
  • بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد