Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه قم "حیا" را عامل دوری از گناه برشمرد و گفت: انسانی که به علم خدا آگاهی داشته باشد آرام است و در مصیبت سست نمی شود، اگر انسان توجه کند که یک نگاه عمیق بالای سرش است و همه امور را رصد می کند گناه نمی کند. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم شب قدر نوزدهم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: اگر باور به علم خداوند داشته باشیم در زندگی مان دارای اثرات بی نظیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خداوند نیت، درون و برون، خواب و بیداری و همه زندگی ما را فیلم برداری می کند و در آیات الهی آمده است که خداوند علیم و آگاه است، اگر کسی به علیم بودن خداوند اعتقاد داشته باشد کارهایش را محکم انجام می دهد و دیگر نماز را به سرعت و آخر وقت نمی خواند و نخستین اثر علم به خدا این است که کم کاری نمی کند.

استاد حوزه علمیه قم "حیا" را عامل دوری از گناه برشمرد و افزود: انسانی که به علم خدا آگاهی داشته باشد آرام است و در مصیبت سست نمی شود، اگر انسان توجه کند که یک نگاه عمیق بالای سرش است و همه امور را رصد می کند گناه نمی کند.

حجت الاسلام رفیعی: دختران جوان حضرت مریم(س) را الگوی خود قرار دهندحجت‌الاسلام رفیعی: ‌اکتفای والدین به فرزندان کم درست نیست / پیری جمعیت ایران را تهدید می‌کندحجت‌الاسلام رفیعی: کم‌صبری و کم‌تحملی عاقبت انسان را تهدید می‌کند

رفیعی با اشاره به برکات حیا در زندگی انسان گفت: حیا سبب شد حُر توبه کند و به سمت امام حسین(ع) بیاید، صفات خداوند همچون ذاتش است و اگر در زندگی مان باور به علم به خدا داشته باشیم در کار خود کم نگذاشته و آرام خواهیم بود و همچنین کار را با اخلاص انجام می دهیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: این موضوع خیلی اشتباه است که انسان کار دینی را به انگیزه غیردینی انجام دهد و هر کاری اگر برای خداوند باشد ارزش دارد و اینکه برای دیده شدن کاری را انجام دهیم ضرر می کنیم.

وی ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه اخلاص در امور زندگی ادامه داد: سبحان الله گفتن و منبر رفتن و اشک گرفتن برای اباعبدالله(ع) همراه با اخلاص یک دنیا ارزش دارد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: همه کارهای باطنی و ظاهری ما توسط خداوند دیده می شود و مرگ و حیات و روزی برای خداوند است و باید در کارهای خود نشاط داشته باشیم و در عبادت توجه داشته باشیم.

رفیعی خاطرنشان کرد: گاهی در زندگی سخنانی می گوییم که اگر مجدد سخنان خود را گوش دهیم از حرف های خود خجالت زده می شویم، پس از اینکه ابن ملجم ملعون به فرق مبارک امیرالمونین(ع) ضربه زد وی را بردند ولی روز عاشورا کسی نبود که شمر را ببرد.

انتهای پیام/452/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاد حوزه علمیه قم داشته باشیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کهکیلویه و بویراحمد، معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه استان گفت: این حوزه‌ها شامل یاسوج، سی سخت، گچساران، دهدشت و لیکک است.
خانم رومینا افزود: علاقمندان تا نیمه خرداد مهلت دارند به سامانه پذیرش حوزه‌های علمیه مراجعه و نام نویسی کنند.
وی اضافه کرد: حدود دو هزار طلبه بانو در استان کهگیلویه و بویراحمد به تحصیل مشغول هستند.

دیگر خبرها

  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • زلنسکی: پرچم اوکراین بر شانه خداوند است!
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز
  • ۵۳ نکته از نامه‌ای برای زندگی