Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@12:33:03 GMT

4هزار یتیم یزدی چشم انتظار حامی

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۷۲۴۹

4هزار یتیم یزدی چشم انتظار حامی

شجاعان با اشاره به اینکه 4هزار یتیم یزدی چشم انتظار حامی هستند، گفت: تنها با 30 هزار تومان می‌توان سرپرستی یک کودک یتیم را بر عهده گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شجاعان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اجرای طرح محسنین توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد، گفت: در این ایام بحث حام یابی توسط کمیته امداد استان یزد دنبال می شود و این طرح مشمول افرادی می شود که پدر دارند ولی عملا سرپرستی این فرزندان را عهده دار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد استان یزد اظهار داشت: طرح محسنین به کسانی که گفته می شود که به هر دلیلی پدر سرپرست خانواده نیست و مادر نقش سرپرست را عهده دار است.

وی گفت: هم استانی هایی که تمایل دارند حامی یک فرزند یتیم یا محسنین باشند می‌توانند با شماره گیری 1811 درخواست خود را اقدام و بلافاصله همکارانمان در کمیته امداد فرم های مخصوص را طراحی و به افراد تحویل می دهند تا مراحل ثبت نام پیگیری شود.

شجاعان خاطرنشان کرد: حداقل هزینه ای که برای طرح محسنین در هر ماه در نظر گرفته شده، 30 هزار تومان و حداکثر مبلغی مشخص نکردیم و هر کس تمایل دارد هر مقداری را برای کودک یتیمی که سرپرستی آن را بر عهده گرفته واریز کند، مانعی ندارد.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد هستند گفت: دو هزار نفر هم در طرح محسنین در استان یزد شناسایی شده اند که جمعا چهار هزار نفر می شوند که نیاز به حمایت و پشتیبانی در طول سال دارند.

وی اضافه کرد: عموما این کودکان یتیم، دانش آموز هستند و برای تحصیلاتشان مشکلاتی دارند که در جشن عاطفه‌ها کمک هایی به آنها می شود ولی در طول سال نیاز به کمک آموزشی و کلاس ها جبرانی و هزینه های جاری دارند که ان‌شاءالله شاهد حضور مردم شریف استان یزد برای تکفل این کودکان و رفع بخشی از مشکلاتشان باشیم.

شجاعان عنوان کرد: پس از به سرپرستی گرفتن این کودکان توسط شهروندان، شماره کارت کودک در اختیار فرد قرار می گیرد و وجه نقد مستقیما به حساب یتیم واریز می شود.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته امداد طرح محسنین استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۱۰ غرفه مددجویان و مجریان طرح‌های اشتغال در نمایشگاه اقوام ایرانی دایر شد.

روح‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با اشاره به اینکه نمایشگاه اقوام ایرانی در زنجان به مدت شش روز برگزار می‌شود، اظهار کرد: نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی تا بیست‌ویکم اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان زنجان برای بازدید علاقه مندان دایر است.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه، ۱۰ غرفه برای مددجویان و مجریان طرح‌های اشتغال دایر شده است، افزود: این غرفه‌ها شامل غرفه صنایع‌دستی، پوشاک و مواد غذایی است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از برنامه‌ریزی این نهاد برای توانمندسازی جامعه هدف خبر داد و گفت: در این زمینه در سال‌جاری و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است برای پنج هزار مددجو فرصت شغلی در استان ایجاد شود.

وی با اشاره به روند اشتغال‌زایی برای مددجویان این نهاد افزود: کمیته امداد یک فرآیند تعریف شده در حوزه اشتغالزایی دارد که از استعدادسنجی متقاضیان آغاز می‌شود.

صالحی افزود: در این راستا اول مستعدین اشتغال شناسایی و سپس خدمات مورد نیاز به آنها در قالب مهارت‌آموزی ارائه می‌شود تا آنها بتوانند با موفقیت وارد چرخه کسب‌وکار شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح اشتغال‌زایی تعریف شده، مدت زمان مشخصی برای نظارت بر طرح در نظر گرفته می‌شود، مثلاً برای طرح اشتغالی که در قالب مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای و خدمات تخصصی ارائه می‌شود، حداقل به مدت سه سال نظارت بر طرح‌های اشتغال انجام می‌گیرد تا پایداری لازم را داشته باشند و از مسیر اصلی منحرف نشوند.

کد خبر 751339

دیگر خبرها

  • مدیرکل حوزه ریاست کمیته امداد منصوب شد
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی