Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبینار تخصصی سه روزه "دات راینکس" در تاریخ‌های 10 تا 12 خردادماه با تمرکز بر حوزه ناوبری و موقعیت‌یابی بر اساس نیازهای فعلی و آینده کشور، با همکاری مشترک سازمان فضایی ایران و سندیکای شناسایی و مکان‌یابی رادیویی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سازمان فضایی ایران ، وبینار تخصصی سه روزه "دات راینکس" در تاریخ‌های ۱۰ تا ۱۲ خردادماه با تمرکز بر حوزه ناوبری و موقعیت‌یابی بر اساس نیازهای فعلی و آینده کشور، با همکاری مشترک سازمان فضایی ایران و سندیکای شناسایی و مکان‌یابی رادیویی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سحر بنکدارپور، دبیرکل سندیکای شناسایی و مکان‌یابی رادیویی با یادآوری اینکه سال گذشته برگزاری همایش و نمایشگاه دات راینکس به دلیل ویروس کرونا لغو شد، گفت: دات راینکس قرار بود با همکاری سازمان فضایی ایران در تاریخ پنجم اسفندماه سال گذشته در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شود که متاسفانه به دلیل ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش شیوع آن لغو شد.

وی با بیان اینکه استقبال مشارکت‌کنندگان، سندیکا و سازمان فضایی را مجاب کرد به‌جای لغو کامل رویداد، بستر برگزاری رویداد را تغییر دهند، افزود: پیگیری و برنامه‌ریزی برای برگزاری دات راینکس از پاییز 98 به‌صورت مداوم آغاز شد و ازآنجایی‌که دات راینکس در آستانه برگزاری لغو شد، تقریبا همه اقدامات مقدماتی آن انجام پذیرفته بود. از سوی دیگر استقبال شرکت‌کنندگان نیز ما را مجاب کرد تا در سال جدید بستر جدیدی برای برگزاری آن در نظر بگیریم.

 بنکدارپور ادامه داد: تمامی رویدادهای جانبی از جمله ارائه ایده‌ها، جلسات B2B، معرفی شرکت‌های فعال در حوزه ناوبری به‌صورت پخش زنده در برنامه اینستاگرام، اعلام نیازهای دستگاه‌های دولتی، بررسی کلان پروژه‌های ناوبری و غیره به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: برخی از این برنامه‌ها هم‌اکنون آغازشده و در حال انجام هستند برای مثال دو روز در هفته شرکت‌ها به‌صورت لایو در صفحه اینستاگرام شرکت مجری (کاریز اعتماد) به معرفی خود می‌پردازند که با استقبال مخاطبان روبرو شده است. علاقه‌مندان می‌توانند با مدیران عامل شرکت‌ها، محصولات و خدماتشان به‌طور مستقیم آشنا شوند و سوالات خود را بپرسند.

بنکدارپور با اشاره به اینکه نیازهای فناورانه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در حوزه ناوبری و موقعیت‌یابی جمع‌آوری و اطلاع‌رسانی شده است، افزود: سال گذشته لیست کامل این نیازها از حدود 20 دستگاه مختلف مانند ستاد مبارزه با مواد مخدر، شرکت ملی پست، گروه مپنا، سازمان راهداری، سازمان فاوای شهرداری، سازمان نقشه‌برداری، ثبت‌اسناد و املاک، سازمان مدیریت اکتشاف نفت و غیره جمع‌آوری و در سایت دات راینکس منتشر و به اطلاع شرکت‌ها رسانده شد. شرکت‌های بخش خصوصی فعال در این حوزه می‌توانند بر مبنای توانمندی‌هایشان در بستر دات راینکس به این نیازها پاسخ دهند.

وی افزود: همچنین فراخوانی منتشرشده تا شرکت‌هایی که تمایل به برگزاری جلسات B2B با مدیران دستگاه یا نهاد دولتی دارند درخواستشان را اعلام کنند، هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود تا طی یک جلسه مجازی این ارتباط برقرار شود.

بنکدارپور از بحث و تبادل‌نظر درباره کلان پروژه‌های ناوبری خبر داد و گفت: یکی از بخش‌های ویژه‌ای که در دو روز نخست وبینار در نظر گرفته‌شده است بررسی کلان پروژه‌های ناوبری مانند سپهتن و سیپاد است که نظرات و دیدگاه‌های مختلفی پیرامون آن‌ها در بخش خصوصی و دستگاه‌های متولی وجود دارد و تلاش می‌کنیم در این فرصت زوایا و روش‌های مختلف اجرای آن را بررسی کرده و نقاط مثبت و منفی آن را گوشزد کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مکان یابی شناسایی اتاق بازرگانی ایران سازمان فضایی ایران حوزه ناوبری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۷۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط

پروین پشتکوهی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: امیرعلی مهرابی در رشته لکوکیدز (مهندسی خلاقیت) و حسین شکری‌نیا در لیگ لکو الک (آزمایشگاه الکترونیک) به ترتیب مقام‌های دوم و سوم، و سهمیه شرکت در مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط کشور عمان را دریافت کردند.

وی افزود: مسابقات کشوری دانش‌آموزی لکوکاپ ایران دو روز پیش، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد و در این رویداد هزار گروه برتر حوزه رباتیک از سراسر کشور در ۱۵ رشته و ۳۰ لیگ با هم رقابت کردند.

لکوکاپ به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های پژوهش محور دانش‌آموزی در خاورمیانه است که هر سال در دانشگاه‌های برتر برگزار می‌شود.

این رویداد پژوهشی با ایجاد بستری مناسب، این امکان را به کودکان و نوجوانان می‌دهد که در هر رشته‌ای که فعالیت کرده‌اند، خلاقیت و مهارت‌های فرا گرفته خود را به نمایش بگذارند و با سایر دانش‌آموزان رقابت کنند.

مسابقات جهانی مسقط آذر ۱۴۰۳ در کشور عمان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • طرح ملی سواد آبی در یزد سه ساله شد
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • برگزاری اولین رویداد میزهای تخصصی سند ملی زیارت در مشهد
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»
  • ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش شرکت کردند
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • VAR چینی هنوز وارد ایران نشده/ برگزاری دیدار ها با VAR بعید است