Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@23:05:47 GMT

شناسایی نقاط بحرانی حریق در منابع طبیعی کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۷۷۳۶

شناسایی نقاط بحرانی حریق در منابع طبیعی کرمانشاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فرشید سنجری با اشاره به شناسایی مناطق بحرانی و نیمه بحرانی استان کرمانشاه از حیث وقوع حریق با توجه به بررسی‌های انجام شده در عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان‌های مختلف استان در پنج سال گذشته، گفت: شهرستان‌های جنگلی منطقه اورامانات و کرمانشاه از حیث حریق بحرانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: شهرستان‌هایی مثل سرپل ذهاب، صحنه و هرسین جزو شهرستان‌های نیمه بحرانی استان از حیث وقوع حریق هستند و بقیه شهرستان‌ها وضعیت بهتری از حیث احتمال وقوع حریق دارند.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به بالا رفتن احتمال وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان در فصل گرم سال، افزود: امسال با توجه به خنک بودن هوا، احتمالاً دیرتر و از اواخر خردادماه شاهد وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان خواهیم بود که این موضوع ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش وقوع حریق در منابع طبیعی استان را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با حریق در منابع طبیعی را با برگزاری دوره‌های آموزشی شروع کرده‌ایم، هم‌اکنون طرح آموزش روستا به روستا با اولویت مناطق بحرانی و نیمه بحرانی استان از حیث وقوع حریق در حال برگزاری است که در این طرح روستاییان را با عوامل وقوع حریق آشنا کرده و درنهایت شیوه‌های اطفای حریق به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

سنجری با اشاره به انجام دیگر اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان، اضافه کرد: هم‌اکنون در حال احداث آتش‌بر و تیغه زنی جاده‌های اصلی و فرعی برای مقابله با حریق‌های احتمالی در سطح استان هستیم.

 جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: برای گشت‌زنی اکیپ‌های شبانه‌روزی برای مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی استان در برابر حریق برنامه‌ریزی کرده‌ایم، همچنین ۱۷ پایگاه موقت اطفای حریق در سطح استان در فصول گرم سال برای انجام اقدامات لازم در هنگام وقوع حریق فعال خواهند شد.

سنجری افزود: از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم بومی برای امر اطفای حریق در استان استفاده خواهد شد، از مردم تقاضا داریم تا در بحث پیشگیری و اطفای حریق در منابع طبیعی پای‌کار باشند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به حریق‌های رخ‌داده در عرصه‌های منابع طبیعی استان در سال گذشته داشت و بیان کرد: سال گذشته ۶۱ فقره حریق در منابع طبیعی استان رخ داد که در جریان این آتش‌سوزی‌ها ۱۶۴ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان طعمه حریق شد که البته بخش زیادی از این حریق‌ها در مناطق مرتعی رخ داد که با اولین بارندگی پوشش گیاهی این مراتع برگشت.

سنجری با اشاره به خسارت‌ بالای وقوع حریق در مناطق جنگلی به دلیل طولانی بودن یا عدم تجدید پذیری آن، ادامه داد: سال گذشته هفت فقره حریق در جنگل‌های استان رخ داد که ۱۶ هکتار از عرصه‌های جنگلی استان در شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو، پاوه و گیلانغرب در آتش سوختند که البته این آمار نسبت به سال قبل از آن‌که ۹ فقره حریق با آتش‌سوزی ۲۴ هکتاری جنگل‌ها بود، کاهش ۳۳ درصدی داشت.

کد خبر 511259 برچسب‌ها منابع طبیعی استان کرمانشاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منابع طبیعی استان کرمانشاه عرصه های منابع طبیعی استان حریق در منابع طبیعی استان کرمانشاه وقوع حریق اطفای حریق شهرستان ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار گفت: میانگین بارش سالیانه خوانسار ۳۷۰ میلی‌متر است که باتوجه به توپوگرافی شهرستان حدود ۷۰ درصد آن به صورت روان آب هدر می‌رود.
مهدی کیخایی یکی از طرح‌های مهم برای ذخیره این روان آب‌ها را احداث بند‌های چند منظوره آبخیزداری دانست و افزود: به این منظور تاکنون بیش از ۳۵۰ بند سنگی و سیمانی و خشکه چین و ۱۴ بند خاکی احداث شده است.
وی ادامه داد: این بند‌ها ظرفیت آبگیری ۱۰میلیون متر مکعب و نفوذ و تغذیه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب در سال را به سفره‌های آب زیرزمینی دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسارادامه داد: خوانسار بیش از ۴۰۰ چشمه و قنات دارد و بیش از ۸۰ درصد آب کشاورزی شهرستان از این قنات و چشمه‌ها تامین و این بند‌ها موجب افزایش حداقل دو برابری دبی و طول مدت زمان آبدهی آنان شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها