Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@15:22:37 GMT

نظارت مستمر برای تقویت استاندارد آسانسورها ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۷۷۷۰

نظارت مستمر برای تقویت استاندارد آسانسورها ضروری است

قنبریان با تاکید بر رفع موانع در راستای تسریع در استانداردسازی آسانسورها، گفت: در قالب نظارت های مستمر برای استانداردسازی آسانسورهای ساختمان های اداری، خدماتی و خصوصی تلاش می شود.

« مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت:  با همکاری شرکت های بازرسی آسانسور استان لرستان، بر رفع موانع و تسریع در فرآیند استاندارد سازی آسانسور تاکیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل استاندارد لرستان،  بیان کرد: به منظور هماهنگی و هم افزایی با شرکت های بازرسی آسانسور برگزار شد، مواردی از قیبل روند صدور تاییدیه ایمنی آسانسور، بازرسی های ادواری، حجم کار ارجاعی به شرکت های بازرسی و ... مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

 

وی نسبت به بی توجهی مالکان و بهره برداران در خصوص تعمیر و نگهداری ماهانه و بازرسی سالانه آسانسور‌ها هشدار داد و افزود: بیشتر حوادث آسانسورها، مربوط به عدم انجام سرویس و نگهداری ماهانه و بازرسی سالانه آسانسور‌ بعد از اخذ تاییدیه استاندارد است.

 

قنبریان تاکید کرد: حفظ شرایط ایمنی و عملکرد استاندارد برای آسانسور‌ منوط به انجام سرویس و نگهداری ماهانه و بازرسی سالانه به منظور حصول اطمینان از حفظ شرایط مناسب ایمنی و عملکرد است.

 

وی بیان کرد: اگر سرویس و نگهداری مستمر و بازرسی ادواری سالیانه برای آسانسورها، انجام نشود و حادثه ای برای استفاده کنندگان آسانسور اتفاق بیفتد، کلیه مسئولیت های حقوقی و کیفری آن بر عهده مدیر یا مالک ساختمان (و هم چنین شركت آسانسور) است و با توجه به اطلاع رسانی های گسترده استاندارد در جلسات، نشست ها، رسانه ها، جراید و ...، توجیهی برای فرار از مسئولیت در محاکم قضایی وجود ندارد.

 

مدیرکل استاندارد لرستان  گفت: جهت تقویت نظارت در عرصه استاندارد سازی، بر برگزاری دوره آموزشی مرتبط برای نصابان آسانسور، فرهنگ سازی در خصوص لزوم انجام بازرسی های ادواری، تبلیغات محیطی و برخورد قانونی با شرکت های متخلف  انجام می شود.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: نظارت و بازرسی آسانسور استاندارد سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، محسن صیادی مدیر بازرسی نظارت اصناف خراسان رضوی گفت:در گشت‌های مشترک بازرسی نظارت اصناف با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های نظارتی، از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۳۱ واحد صنفی پس از دریافت تذکرات متعددپلمب شدند.
او افزود: این واحد‌های صنفی علیرغم تعهد چندباره، متاسفانه باز هم به تخلفات خود ادامه دادند.
وی پرتکرارترین تخلفات را، کم فروشی، گران فروشی،  رعایت نکردن دستورالعملهاى بهداشتی، رعایت نشدن قوانین و مقررات نظام صنفی و عرضه خارج شبکه اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • پایداری نظام به تقویت و در صحنه‌ بودن نیروی انسانی است
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی