Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشکده بهداشت علوم پزشکی خرسان شمالی گفت: عده‌ای با اظهارات نابجا به جای توجه بیشتر به نقش پرسنل شبکه بهداشت، تصمیم دارند که این موقعیت را به پرستاران که برای وظیفه دیگری تربیت شده‌اند، واگذار کنند.

سید جلال محمدی، مسئول بسیج دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خرسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، راجع به تصمیم اخیر معاونت پرستاری وزارت بهداشت، گفت: متاسفانه عده‌ای با اظهارات نابجا و نسنجیده، به جای تکریم و توجه بیشتر به نقش پرسنل شبکه بهداشت کشور، تصمیم دارند که این موقعیت را به افراد متخصص و زحمت کش رشته‌ای دیگر یعنی پرستاری که عملا برای نقش و وظیفه دیگری تربیت شده اند واگذار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدی در تبیین نقش شبکه بهداشت و اهمیت در حفظ و ارتقا سلامت جامعه بیان کرد: شما مشاهده کردید که مقام معظم رهبری در سخنرانی چند روز پیش اشاره به جایگاه بهداشت عمومی و محیط کردند و تاکید داشتند که شبکه بهداشت و درمان کشور برای مقابله مجدد با بیماری بایستی تقویت شود. کارشناسان رشته بهداشت هم اصولا برای همین وظیفه ترییت شده اند تا با حضور در بهداری ها، مراکز عمومی و کارخانه‌ها و ... پاسدار سلامت و بهداشت جامعه باشند. حضور فعال این قشر در سیستم سلامت کشور منجر به کنترل بیماری همه گیر فراوانی در چنددهه اخیر شده است.

مسئول بسیج دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه نمی‌دانیم یک عده با هر نیتی چرا به دنبال تضعیف جایگاه این قشر مهم جامعه هستند؟ البته اظهارات اخیر یک مقام مسئول در معاونت پرستاری تایید کننده حرف ماست. همان قدر که انصافا تلاش‌های پرستاران در بحبوحه بیماری کرونا قابل ستایش است، اظهارات اخیر مقام مسئول وزارت نیز مایه سرزنش بود.

وی با طرح یک سوال افزود: در حالیکه در بخش درمان همچنان با کمبود پرستار مواجه هستیم چرا با هدایت پرستاران به سمت صنعت بازی خطرناکی را که هم بخش درمان را تضعیف می‌کند و هم بخش بهداشت را، کلید زده اند؟  

محمدی تاکید کرد: در صورت اجرای چنین تصمیماتی، سرنوشت هزاران دانشجویی که از بودجه بیت المال تحصیل کردند، و برای چنین روز‌هایی تربیت شده اند به ناکجا آباد ختم خواهد شد.

این فعال دانشجویی در خاتمه سخنان خود بیان داشت: ما دانشجویان بهداشت کشور به عنوان پرچمداران پیشگیری در عرصه سلامت، مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام نموده ایم و از مسئولان تقاضای لغو هرچه سریعتر آن را داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت بهداشت پرستاری خراسان شمالی دانشکده بهداشت معاونت پرستاری وزارت شبکه بهداشت شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جمالی سرپرست آموزش و پرورش استان در این جشنواره گفت: ۱۲۰ مراقب سلامت در مدارس استان برای بهداشت و نظارت بر مسائل بهداشتی دانش آموزان فعالیت می‌کنند.
مدیرکل دفتر سلامت سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش هم در این آئین گفت: یکی از برنامه‌های دفتر سلامت تشکل‌های دانش آموزی سفیران سلامت است که ۲۵ درصد دانش آموزان کشور در هر مدرسه سفیر سلامت هستند.
گودرزی افزود: این سفیران با توجه به کمبود نیرو در حوزه سلامت آموزش‌های تخصصی را برمبنای سرفصل‌ها از رابطین بهداشت دریافت و آموزش‌های سلامت محور را به ۱۰ نفر از همکلاسی‌های خود انتقال می‌دهند.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های وزارت برای بهداشت و توسعه زیرساخت‌ها جذب نیروی متخصص است که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اریبهشت ماه ۴ هزار مربی بهداشت جذب و در مهرماه آینده کمبود نیرو برطرف می‌شود

دیگر خبرها

  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند