Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@12:54:41 GMT

برگزاری مسابقه کتابخوانی ادب حضور در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۷۸۸۴

برگزاری مسابقه کتابخوانی ادب حضور در کردستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در جمع خبرنگاران گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور «فهما» میزبان برگزاری مسابقه کتابخوانی «ادب حضور» است،

گلباغی اظهار کرد: این مسابقه ویژه اعضای کانون‌های مساجد است و علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه کتابخوانی «ادب حضور» می‌توانند تا پایان ماه مبارک رمضان به سامانه بچه‌های مسجد به آدرس bachehayemasjed.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir/home مراجعه کنند.

او افزود: مسابقه کتابخوانی «ادب حضور» در قالب طرح ملی «راهکار» و پیوستن اعضای کانون‌ها به پویش «رزمایش همدلی برای ایران همدل» و در راستای پیشگیری از شیوع کرونا و پرهیز از هرگونه تجمع حضوری در سطح کانون‌های مساجد کشور برگزار می‌شود.

لزوم مطالعه کتاب اسرار ماه رمضان برای شرکت در مسابقه

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در خصوص نحوه شرکت در این مسابقه بیان کرد: به همین منظور اعضای کانون‌های مساجد کردستان باید کتاب «اسرار ماه رمضان» نوشته محمدتقی فیاض بخش را مطالعه کرده و برای شرکت در این مسابقه به پورتال الکترونیک بچه‌های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir/home مراجعه کنند.

گلباغی، با بیان اینکه شرکت اعضای کانون و کسب نمره قبولی در این مسابقه در شاخص‌های ارزیابی آن کانون در سال ۱۳۹۹ لحاظ می‌شود، اضافه کرد: در پایان به نفرات برگزیده این مسابقه کتابخوانی نیز جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

شناسایی افراد متضرر از کرونا در قالب طرح ملی راهکار

او خاطر نشان کرد: طرح ملی «راهکار»، با ارائه راهکار‌های مفیدی همچون شناسایی افراد نیازمند و متضرر از کرونا و جلب مشارکت‌های خیرین، موجی از همدلی و همراهی اعضای کانون‌های مساجد در یاری رساندن به این قشر ضعیف جامعه را فراهم کرده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به اینکه طرح ملی راهکار «رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان» پیرو بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص اجرای رزمایش مواسات و همدلی در ماه مبارک رمضان امسال اجرا می‌شود، افزود: این طرح در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به اهداف این طرح عنوان کرد: «طرح ملی راهکار» با هدف ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برنامه‌ریزی شده است.

گلباغی در پایان عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح، ۱۴ برنامه عملیاتی در قالب دو بسته برنامه‌ای، شامل هفت برنامه مسجد محور با موضوعات ایمان، همدلی، کار و ایثار و هفت برنامه خانواده محور با موضوعات خانه‌های نورانی، با کتاب درخانه، مثل مسجد، به توان مهربانی، به وقت لبخند، خانه‌ات آباد و کمک مومنانه در طرح ملی «راهکار» پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مساجد استان اخبار فرهنگی مسابقه کتابخوانی کانون های مساجد اعضای کانون ادب حضور طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج به مناسبت گرامیداشت هفته فرهنگی سنه در گالری سوره این شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسعد فرهادی شامگاه امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به نامگذاری ششم تا دوازدهم اردیبهشت به نام هفته فرهنگی سنه (سنندج)، اظهار کرد: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف حامد شریعتی، شامل ۶۰ عکس قدیمی این شهر در اندازه ۷۰*۵۰ از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن اخیر گردآوری و در معرض نمایش علاقه مندان و پژوهشگران قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه‌های هفته سنه، ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام بوده، بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: بر اساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره‌مندی از تمام هنرها به‌ویژه هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام‌های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

به گزارش ایمنا، ششم اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است، به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

کد خبر 748508

دیگر خبرها

  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان