Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوپک پلاس قصد دارد که رقم تعیین شده برای کاهش تولید ماه ژوئن را در ماه‌های پس از آن نیز ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، واشینگتن و مسکو، چهار منبع اوپک پلاس روز سه‌شنبه (۲۳ اردیبهشت‌ماه) اعلام کردند که کشورهای عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس، قصد دارند در نشست بعدی این سازمان در ماه ژوئن، که برای بررسی عرضه و تقاضای تضعیف شده از ویروس کرونا برگزار می‌شود، کاهش تولید نفت کنونی را فراتر از ماه ژوئن ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی است که تقاضای جهانی نفت حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است، زیرا بحران شیوع ویروس کرونا سبب کاهش مسافرت‌ها و فعالیت‌های اقتصادی و تکمیل ظرفیت ذخیره‌سازی نفت در سطح جهان شده است.

قیمت نفت خام برنت در سه ماه نخست امسال و پیش از توافق کاهش تولید اوپک پلاس در ماه مارس ۶۵.۶ درصد سقوط کرد.

به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین ماه) متعهد شدند تولید روزانه خود را از اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت ماه) ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

در همین حال، کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در این نشست توافق کردند پس از پایان دو ماه، به مدت ۶ ماه از یکم ژوئیه تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ روزانه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش عرضه داشته باشند و در بازه زمانی یکم ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ به‌مدت ۱۶ ماه نیز روزانه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه تولید خود را کاهش دهند.

خط پایه و مبنای محاسبه تولید برای همه کشورهای حاضر در این توافق به جز عربستان و روسیه ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی و مبنای محاسبه تولید برای روسیه و عربستان روزانه ۱۱ میلیون بشکه تعیین شده است.

ایران، لیبی و ونزوئلا نیز بر اساس این توافق از کاهش تولید معاف هستند.

یک منبع اوپک پلاس گفت: وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک قصد دارند پس از ماه ژوئن، همان مقار کاهش تولید نفت را که تقریباً ۱۰ میلیون بشکه در روز است، حفظ کنند. آن‌ها قصد ندارند کاهش تولید را تعدیل کنند؛ این برنامه اکنون مورد بحث است.

کشورهای حاضر در این توافق دهم ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۱ خردادماه ۹۹) برای تعیین و بررسی اقدام‌های بیشتر با هدف برقراری توازن در بازار نفت، از طریق وبینار نشست برگزار می‌کنند.

یک منبع مطلع از رویکرد روسیه در این زمینه، ادامه روند کاهش تولید کنونی برای پس از ماه ژوئن را رد نکرد و گفت: این تصمیم به شرایط بازار بستگی خواهد داشت. 

منبع: شانا

کلیدواژه: اوپک اوپک پلاس توافق اوپک و غیر اوپک توافق کاهش تولید کاهش تولید اوپک پلاس ماه ژوئن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم نزولی قیمت طلا و سکه

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،  قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (۸ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به معاملات پنج‌شنبه (۶ اردیبهشت) ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار با افت ۵۰۴ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان رسید.

همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز نسبت به قیمت پایانی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با کاهش ۴۸۵ هزار تومانی، ۳۸ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان معامله شد.

براساس این گزارش، امروز نیم سکه نسبت به قیمت پایانی معاملات (۶ اردیبهشت) ۲۴ میلیون و۸۰۰ هزار تومان با کاهش ۱۴۰ هزار تومانی ۲۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان و ربع سکه با افت ۱۶۰ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ۸۴۰ تومان به فروش رفت.

قیمت سکه گرمی ۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به نرخ آخرین معامله ۸۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۴۹۳ هزار تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی پنج‌شنبه ۱۰۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز ۲ هزار و ۳۳۸ دلار رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی