Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@04:27:26 GMT

میزان بارش‌های کشور 33درصد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۸۳۰۳

میزان بارش‌های کشور 33درصد رشد کرد

تین نیوز

میزان بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه98) تا بیست و سوم اردیبهشت به 302.8 میلیمتر رسید که در مقایسه با دوره درازمدت 51 ساله اخیر که 228 میلیمتر بارش ثبت شده بود، 33درصد رشد نشان می‌دهد.

میزان بارش‌های کشور درسال آبی جاری (ابتدای مهرماه98) تا 23 اردیبهشت ماه در مقایسه با میانگین یازده ساله اخیر با بارش 212.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 میلیمتر، هم براساس گزارش تازه دفتر مطالعات پایه منابع شرکت مدیریت منابع آب ایران رشد 42 درصدی دارد.

وضعیت بارش‌های کشور درسال آبی جاری اما نسبت به دوره مشابه سال آبی پارسال (ابتدای مهرماه97 تا پایان شهریور98) تا 23 اردیبهشت ماه همان سال رشد منفی دارد به این معنا که امسال از ابتدای سال آبی جاری تا 23 اردیبهشت 302.8 میلیمتر بارش رخ داده درحالی میزان آن در سال گذشته 321.8 میلیمتر بوده است.

کشورمان دارای 6 حوضه اصلی آبریز شامل دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرق و قره قوم است که امسال وضعیت بارش‌ها درسه حوضه دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان و دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه پارسال رشد منفی دارد.

میزان بارش‌های حوضه آبریز دریای خزر درسال آبی جاری (مهرماه 98 تا 23 اردیبهشت) 417.8 میلیمتر است اما پارسال و در همین بازه زمانی 495.1 میلیمتر بارش داشته است.

حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان هم وضعیتی مشابه دارد به گونه‌ای که از ابتدای مهرماه 98 تا بیست و سوم اردیبهشت 440.2 میلیمتر بارندگی را تجربه کرده درحالی که در مدت مشابه پارسال 526.4 میلیمتر بارش را به ثبت رسانده است.

وضعیت بارش در حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی جاری و تا 23اردیبهشت 339.9 میلیمتر و درمدت مشابه پارسال 471.4 میلیمتر بوده که کاهش محسوس را دارد.

روند بارش‌ها درسه حوضه آبریز فلات مرکزی، مرزی شرق و قره قوم اما روند مثبتی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد و در این میان وضعیت بارش در حوضه آبریز مرزی شرق از همه بهتر است.

میزان بارش‌های حوضه آبریز مرزی شرق از ابتدای سال آبی جاری تا 23 اردیبهشت 146 میلیمتر است درحالی که پارسال در همین بازه زمانی 101.1 میلیمتر بارش داشته که نشان از رشد خیلی خوب بارش‌ها در این حوضه دارد.

حوضه آبریز فلات مرکزی تا 23 اردیبهشت 226.1 میلیمتر بارش دارد و این درحالی است که در مدت مشابه پارسال 201.1 میلیمتر بارش داشته است.

میزان بارش‌ها در حوضه آبریز قره قوم هم تا 23 اردیبهشت به 283.9 میلیمتر رسید که پارسال در این حوضه 264.4 میلیمتر بارش اتفاق افتاد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: افزایش بارش ها بارش های کشور ابتدای سال آبی جاری مدت مشابه پارسال میزان بارش بارش های کشور تا 23 اردیبهشت میزان بارش ها میلیمتر بارش وضعیت بارش حوضه آبریز بارش ها مرزی شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بارندگی و جوی در تهران

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی تهران، طی امروز و فردا (۴ و ۵ اردیبهشت‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و رگبار پیش‌بینی می‌شود.

براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی امروز و فردا (۴ و ۵ اردیبهشت‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی آسمان استان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، فردا به‌تدریج از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) تا اوایل هفته آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

از روز پنجشنبه روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۵ اردیبهشت‌ماه) ابری و بارش پراکنده، به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های آبعلی ۳۶ میلیمتر، دماوند ۲۴.۹ میلیمتر، فیروزکوه ۱۰.۳ میلیمتر، میگون ۹.۹ میلیمتر، لواسان ۶.۱ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۵.۲ میلیمتر، سنجش آلودگی فیروزکوه ۵.۱ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۵ میلیمتر، ورامین ۲.۹ میلیمتر، شهریار ۲.۸ میلیمتر، شمیرانات- اقدسیه ۲.۳ میلیمتر، شرق تهران ۲.۳ میلیمتر، چیتگر ۲ میلیمتر و ژئوفیزیک ۱.۴ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار به مسافران: در حاشیه رودخانه‌ ها و مسیل‌ ها چادر نزنید رییس مرکز ملی هوا: کشور در بخش تغییر اقلیم دچار بی‌برنامگی است

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • بیشترین میزان بارش‌ها با ۲۶ میلیمتر در فرخشهر
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • بارش بهاری و طراوت طبیعت
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • بیشترین میزان بارش ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر
  • وضعیت بارندگی و جوی در تهران
  • تهران تا فردا بارانی است