Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه نظارت بر عریضه نویسی‌ها از راه‌های کاهش تعداد پرونده‌های ورودی است، گفت: افزایش پرونده‌های ورودی کاهش یک سومی در سال ۱۳۹۸ داشته است. تاریخ انتشار: 13:46 - 24 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۰۵۷۳

محمدتقی فتحی در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: با توجه به فرهنگ غنی و روحیه مذهبی مردم استان زنجان، در حوزه قضایی توفیقات قابل توجهی کسب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از رشد فزاینده پرونده قضایی در سال ۱۳۹۸ بود، گفت: این در حالی است که تحلیل آمار‌های سال گذشته در پایان سال کاهش سرعت رشد پرونده‌های قضایی در استان زنجان را نشان می‌دهد.


وی با بیان اینکه در حالی که در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ افزایش ۱۰ درصدی پرونده‌های قضایی در استان زنجان مشاهده می‌شد، بیان کرد: این در حالی است که در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد پرونده‌های قضایی در استان زنجان به میزان ۳.۸ درصد بوده است.

فتحی با بیان اینکه در سال‌جاری شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است، ادامه داد: از مردم درخواست می‌شود با صبر و حوصله همراهی لازم با دستگاه‌ها به ویژه دستگاه قضا را داشته باشند تا شاهد افزایش پرونده‌های قضایی نباشیم و به نرم کشوری نزدیک شویم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان اضافه کرد: ورود پرونده و افزایش فزآینده یکی از چالش‌های قوه قضاییه است.

وی با اشاره به اقدامات موثر در کاهش پرونده‌های قضایی بیان کرد: یکی از اقدامات انجام شده برای کاهش ورودی پرونده، ایجاد سامانه تصمیم در سازمان بهزیستی استان زنجان بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان عنوان کرد: در جریان این سامانه پرونده خانواده‌های در آستانه طلاق وارد این سیستم شده و طرح‌های غربالگری و مشاوره انجام می‌شود.

فتحی با بیان اینکه نظارت بر عریضه نویسی‌ها را از راه‌های کاهش تعداد پرونده‌های ورودی است، خاطر نشان کرد: با این اقدامات افزایش پرونده‌های ورودی کاهش یک سومی در سال ۱۳۹۸ داشته است.

  بیشتربخوانید:    مختومه شدن بیش از ٩٠ هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان کرمانشاه

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پیشگیری از جرم پرونده قضایی موسسه داوری پرونده های قضایی پرونده های ورودی سال ۱۳۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۸۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد دوستار» رییس دانشگاه گیلان با «حجت‌الاسلام والمسلمین» اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با تبریک روز معلم و تقدیر از جایگاه و شان رفیع معلم و استاد و اهمیت علم آموزی اظهار کرد: امنیت و آرامش دانشجو باید مورد توجه دانشگاه قرار گرفته و حتی الامکان از دسته بندی و گروه بندی در دانشگاه ها اجتناب شود.

وی ضمن ارج نهادن به مقام دانشجو و اهمیت علم آموزی افزود: در اسلام نیز تاکیدات زیادی به تحصیل و فراگیری علم و دانش صورت گرفته و اولین دانشگاه جهان اسلام که شامل علوم معاصر و علوم دینی بود توسط امام جعفر صادق (علیه السلام) تاسیس شده است.

رییس شورای قضایی استان ضمن اعلام آمادگی دادگستری گیلان در راستای حل مشکلات قضایی دانشگاه افزود: دادگستری این توانایی را دارد که در کنار پژوهش های حقوقی زمینه استفاده از ظرفیت همکاران قضایی با حضور در بین دانشجویان را فراهم نماید و انتظار می رود دانشگاه نیز با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل های کارشناسی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه موثر باشد.

گفتنی است، در پایان این جلسه تفاهم نامه ای نیز در راستای افزایش همکاری های علمی و پژوهشی به امضای طرفین در آمد.

کد خبر 6093239

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی در کاشمر
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی