Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@12:09:04 GMT

۵ کشتی‌گیر برتر تاریخ ایران +عکس

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۸۹۲۶

۵ کشتی‌گیر برتر تاریخ ایران +عکس

صفحه رسمی اتحادیه جهانی در اینستاگرام پنج کشتی‌گیر برتر تاریخ ایران را از نگاه خود معرفی کرد.

به گزارش مشرق، پنج قهرمان بزرگی که نامشان در صفحه رسمی فضای مجازی اتحادیه جهانی کشتی آمده است، مرحوم غلامرضا تختی، عبدالله موحد، رسول خادم، حمید سوریان و حسن یزدانی هستند.

بیشتر بخوانید:

زمان اضافه شدن حسن یزدانی به چرخه انتخابی

جهان پهلوان تختی در المپیک 1956 ملبورن، عبدالله موحد در المپیک 1968 مکزیکوسیتی، رسول خادم در المپیک 1996 آتلانتا، حمید سوریان در المپیک 2012 لندن و حسن یزدانی در المپیک 2016 ریو صاحب مدال طلا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحوم تختی با یک طلا و دو نقره المپیک، دو طلا و دو نقره جهان، عبدالله موحد با یک طلای المپیک و 5 قهرمانی جهان، رسول خادم با یک طلا و یک برنز المپیک و دو طلا و یک نقره جهان، حمید سوریان با 7 مدال طلای جهان و المپیک و حسن یزدانی با یک طلای المپیک ودو طلا و یک نقره و یک برنز جهان از نگاه اتحادیه جهانی سردمداران کشتی ایران در تاریخ نزدیک به 80 ساله اش بوده‌اند.

امامعلی حبیبی، علیرضا دبیر، کمیل قاسمی (در صورت اهدای مدال المپیک 2012 لندن در پی دوپینگ آرتور تایمازوف)، امید نوروزی و قاسم رضایی از دیگر قهرمانان کشتی ایران در ادوار المپیک هستند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور اخبار بورس کشتی آزاد کشتی فرنگی کشتی رسول خادم حسن یزدانی عبدالله موحد حمید سوریان غلامرضا تختی جهان پهلوان تختی اتحادیه جهانی کشتی حسن یزدانی یک طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۸۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشور

نوجوانان کرمانی با کسب ۵ مدال طلا،۳ نقره،۲برنز و کسب۷۲۰ امتیاز قهرمان المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ شدند.

همچنین یزد با کسب۴۷۰ امتیاز دوم، سیستان و بلوچستان با کسب ۴۲۰ امتیاز سوم و خراسان جنوبی با کسب۳۷۰ امتیاز چهارم شد.

بدین ترتیب تیم نوجوانان کرمان به سرمربی گیری سعیده بازمانده، مربیگری حکیمه مکی آبادی و سرپرستی فرزانه خانقائی توسط نادیا ایزدآبادی، غزل نصرت آبادی، آناشهسواری، ستایش نجمی نژاد، یاسمن نژادکورکی، صاحب مدال طلا، بهنازسفلایی، ستاره رحیمی و رایا باقری صاحب مدال نقره، و آرزو سلیمانی و ستایش گیلک صاحب مدال برنز شد.

همچنین نرگس فرخی نژاد به عنوان سرناظر مسابقات و نجمه پورمیرزایی به عنوان داور، نمایندگان فدراسیون در این دوره از مسابقات بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟
  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟
  • تکلیف دوئل حسن یزدانی و قاسمپور مشخص شد
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشور
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو